مجله الکترونیکی دیالنز 22 آبان ماه 1402 4

آیا لنز باید در یخچال نگهداری شود؟

برخی از افراد معتقدند که نگهداری لنز ها در یخچال، به دلیل دمای پایین تر می تواند از تکثیر باکتری ها جلوگیری کند. در این مقاله به این سوال رایج (آیا لنز باید در یخچال نگهداری شود؟) پاسخ می دهیم. پس اگر شما نیز در مورد نگهداری لنز ها در یخچال مطمئن نیستید با "مجله الکترونیکی دیالنز" همراه باشید.

دمای محیط نگهداری لنز ها

با وجود اینکه مطالبی مبنی بر اینکه نگهداری در یخچال می تواند باکتری ها را از بین ببرد در بین مردم شنیده می شود ولی این ادعا ها صحت ندارد و هیچ منبع معتبری تا کنون در این مورد توصیه ای نکرده است بنابراین بهتر است این تصور غلط را نادیده بگیرد.

بنابراین برای نگهداری لنز به دمای پایین نیازی نیست و دمای خنک اتاق به دور از نور خورشید برای نگهداری لنز مناسب است. دمای کم یا زیاد می تواند به لنز آسیب بزند و با کاهش آب لنز باعث تحریک چشم ها شود. توصیه می شود تنها روش ها و نکات ایمنی که کارشناسان تایید کرده اند را برای نگهداری لنز های خود مورد استفاده قرار دهید.

نکات نگهداری لنز ها

لنز ها باید همیشه در محلول ضد عفونی کننده مخصوص و تازه نگهداری شوند. بهتر است محفظه نگهداری لنز های خود را به دقت بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. اگر پس از شستشوی محفظه، درب آن را ببندید، باکتری ها را درون آب به دام می اندازید پس اجازه دهید تا با هوا خشک شوند.

نگهداری در دمای بسیار پایین می تواند سبب از بین رفتن رطوبت لنز ها و تغییر شکل آن ها شود و حتی در هنگام استفاده باعث ایجاد ناراحتی و تحریک چشم ها شوند. نگهداری در یخچال می تواند بر کیفیت و ایمنی لنز های شما تاثیر منفی داشته باشد و آن ها را در معرض آلاینده های احتمالی قرار دهد.

نوسانات دما و هوای خشک در یخچال می تواند به لنز ها آسیب بزند بنابراین توصیه می شود تا به جای نگهداری لنز در یخچال، آن را در یک محفظه پلاستیکی محکم همراه با محلول لنز قرار دهید. یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری لنز ها، توجه به تاریخ انقضای لنز است. حتما لنز ها را پس از تاریخ انقضا تعویض کنید و به هیچ عنوان از این لنز ها استفاده نکنید.

محیط مناسب برای نگهداری انواع لنز

در حقیقت لنز های طبی یا رنگی با پوشش محافظ عرضه می شوند و نیازی به نگهداری آن ها در یخچال نخواهد بود. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن ها را در مکانی خشک و خنک به دور از گرد و غبار قرار دهید.

تا زمانی که محفظه نگهدارنده و محلول لنز، تمیز و سالم باشند در دمای اتاق ایمن هستند و نیازی به دمای کمتر ندارند. اگر هنوز هم در مورد سلامت و بهداشت لنز ها نگران هستید، می توانید از لنز های یکبار مصرف استفاده کنید که به صورت روزانه استفاده می شوند و اصلا نیازی به نگهداری ندارند و می توانید هر بار یک جفت جدید بردارید.

در نهایت توصیه نمی شود که لنز ها را در یخچال نگه دارید مگر اینکه  در دستورالعمل استفاده و نگهداری آن ذکر شده باشد. بهتر است همواره دستورالعمل های سازنده لنز را دنبال کنید تا باعث خشکی و شکنندگی آن نشوید.

کلام آخر

نگهداری و مراقبت از لنز ها به دلیل خطر عفونت و آسیب به چشم ها، همواره دقت زیادی می طلبد. شما باید تمام نکات نگهداری و تمیز کردن لنز ها را رعایت کنید تا از بینایی و چشمان خود مراقبت کنید. در این مورد ایده آل این است که لنز ها را در دمای اتاق نگه دارید و توصیه نمی شود که لنز را در یخچال قرار دهید.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز هستند.

شما می توانید در خصوص تهیه لنزهای تماسی سوالات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید و بهترین مشاوره رایگان را در خصوص خرید لنز طبی و خرید لنز رنگی ، دریافت نمایید .

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب

- تاثیرات سولاریوم بر چشم

برخی افراد ممکن است برنزه کردن پوست با سولاریوم را جایگزین ایمن تری برای آفتاب گرفتن تصور کنند اما این تصور درست نیست.طبق تحقیقاتی که اخیرا سازمان بهد...ادامه مطلب