سارا نصری 17 فروردین ماه 1399 773

آیا کرونا برای لنز خطر دارد؟

هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد متقاضیان استفاده از لنزهای تماسی، احتمالاً منقبض شده یا آن را گسترش می دهند. خوشبختانه، متقاضیان لنزهای تماسی معمولاً قبل از لمس کردن چشم خود از اقدامات بهداشتی در شستن دست ها پیروی می کنند. با رعایت بهداشت خوب، مصرف کنندگان لنزهای تماسی با خیال راحت می توانند همچنان لنزهای تماسی خود را ادامه دهند. در اینجا چند نکته بهداشتی اضافی از بینایی سنجی کارکنان ما وجود دارد.

پزشکان توصیه می کنند تا روال تمیز کردن منظم خود را تقویت کنید. این شامل:

قبل و بعد از دست زدن به لنزها، دستان خود را ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید (امیدواریم که این کار را انجام دهید حتی اگر نمی خواهید لنزهای تماسی خود را کنترل کنید).

از محلول Clear Care، یک سیستم تمیزکننده پراکسید هیدروژن استفاده کنید که شامل یک فرآیند ضد عفونی ۸ ساعته است. اگر روزانه لنزهای یکبار مصرف استفاده می کنید، این مورد نیاز نیست.

با لنزهای تماسی خود نخوابید.

لنزهای خود را بیشتر از آنچه طراحی شده برای مصرف، استفاده نکنید.

اجازه ندهید که نوک محلول لنز شما صورت شما یا هر سطحی دیگر را لمس کند (و به یاد داشته باشید که درپوش را رو آن قرار دهید.

بدون دست های تازه شسته شده، دهان، بینی و چشمان خود را لمس نکنید.

اگر چشمان شما تحریک شده یا ناراحت هستند، از استفاده لنزهای تماسی خودداری کنید.

مراقبت بیشتر از لنزهای تماسی

لنزهای تماسی برای بسیاری از افراد بسیار مفید هستند زیرا می توانند طیف وسیعی از مشکلات بینایی را اصلاح کنند و حتی گزینه زیبایی شناختی تری نسبت به عینک ارائه دهند. با این حال، در این روز و سنی که همه از ایمنی خود از کرونا ویروس می ترسند، به مصرف کنندگان لنزهای تماسی توصیه می شود که به عینک بپیوندند.

به همین دلیل، اگر فکر می کنید که لنزهای تماسی می توانند coronavirus را مهار کنند، بنابراین بهتر است این فکر را انجام دهید. لنزهای تماسی نمی توانند ویروس کشنده را گسترش دهند. در عوض، استفاده از آنها با رعایت نکردن اصول بهداشتی، در واقع می تواند باعث آلوده شدن شما به کرونا ویروس شود.

حساست های لنزهای تماسی

استفاده از لنزهای تماسی باعث خارش و سوزش می شود. احساس ناراحت کننده در چشم باعث می شود که فرد به ناچار باعث می شود که آنها را با دست خود مالش دهند. از آنجا که لمس صورت، از جمله دهان، بینی و چشم، در اثر بحران COVID-19 بسیار دلسرد می شود، انجام این کار به دلیل لنزهای تماسی می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

دست هایی که به ویروس آلوده هستند می توانند به محض استفاده از لنز تماسی که از لنز تماسی استفاده می کند، به عفونت منجر شود. مایکل دبلیو اسمیت، پزشک متخصص داخلی، گفت: این چشم ها به بینی متصل هستند، بنابراین این یکی از راه های این امر است که اجازه می دهد تا coronavirus به راحتی در دستگاه تنفسی نفوذ کند.

اسمیت همچنین یک کاربر لنز تماسی است که بندرت عینک استفاده میکند. با این حال، او گفت که اکنون انتخاب مهمتر که افراد دیگر، به ویژه عزیزان ما را در معرض خطر قرار نمی دهد، مهمتر است.

آکادمی

آکادمی چشم پزشکی آمریکا اخیراً بیانیه ای صادر کرده است که توصیه می کند تا در صورت استفاده از لنزهای تماسی، به افراد مبتلا به لنزهای تماسی استفاده کنید. مطابق با انجمن حرفه ای، انجام این کار نه تنها به جلوگیری از لمس افراد با صورتشان کمک می کند بلکه به آنها لایه دیگری از محافظت در برابر ویروس را نیز می دهد.

عینک ها ظاهراً از منطقه بزرگتر در صورت محافظت می کنند. آنها می توانند چشم ها را از قطرات آلوده ای که در هوا پخش می شوند محافظت کنند. اما نکته مهم این است که هنگام محافظت در برابر ویروس، عینک های تصحیحی به اندازه عینک های ایمنی کارآمد نیستند.

اگر تصمیم دارید که در طول همه گیری به لنزهای تماسی بپردازید، متخصصان توصیه می کنند قبل از گذاشتن لنزها و بعد از برداشتن آنها، دستان خود را کاملاً بشویید. هنگامی که شما نیاز به مالیدن چشم خود دارید، توصیه می کنید به جای دستان خود از یک بافت استفاده کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب