سارا نصری 10 اسفند ماه 1398 4,646

استفاده همزمان از عینک و لنز

آیا می توانید عینک و لنز تماسی را همزمان استفاده کرد؟

جواب کوتاه؟ بله. شما می توانید عینک و لنزهای تماسی را به طور همزمان استفاده کنید. بسیاری از افراد این کار را می کنند، زیرا چندین مسئله را که ممکن است با دیدشان داشته باشد، برطرف می کند. عینک ممکن است در هنگام مطالعه، به خواندن کمک کند در حالی که لنزهای تماسی باعث افزایش دوربینی می شوند. مقابله با هر دو عینک و لنز می تواند ناامید کننده باشد.

با این حال، اگر قبلاً از شر عینک و لنزهای تماسی خود خلاص شده اید، راهنمای ما در مورد جراحی لیزر چشم را بررسی کنید.

آیا می توانم عینک و لنزهای تماسی را همزمان استفاده کنم؟

جواب کوتاه بله قطعاً!

بیایید به مسائل رایج بپردازیم که چرا افراد لنز یا عینک استفاده می کنند و می بینیم که آیا می توانیم مسئله ریشه را اصلاح کنیم نه اینکه علائم را درمان کنیم.

ممکن است استفاده همزمان عینک و لنزهای تماسی ضد انعطاف پذیر باشد. با این حال، این چیزی است که بسیاری از مردم از ما سؤال می کنند و معمول تر از آن است که فکر می کنید.

این یک راه حل ساده است که می تواند با مشکلات چندگانه که فرد ممکن است با بینایی خود داشته باشد مقابله کند. به عنوان مثال، اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید تا به شما در دیدن اشیاء از راه دور کمک کند، ممکن است عینک هایی نیز داشته باشید که می تواند برای خواندن استفاده شود (یا برعکس).

نیاز به عینک و لنزها بیشتر در افرادی که دچار پیرچشمی هستند ایجاد می شود.

ممکن است یک فرد برای تصحیح دید در مسافت طولانی از لنزهای تماسی استفاده کند، اما با افزایش سن و انعطاف پذیری چشم آنها، به عینک طبی نیز احتیاج دارد. این یک بیماری وابسته به سن است که معمولاً وقتی کسی در حدود ۴۵ سالگی است شروع می شود.

با این حال، به زودی هزینه عینک و لنزها افزایش می یابد و می توان هر روز با آنها مقابله کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال راه حل های دائمی هستند که نیاز به عینک و لنزها را برطرف می کند.

جراحی لیزر چشم

جراحی لیزر چشم، راه حل دائمی برای بیمارانی که انواع مختلفی از مشکلات چشم دارند، فراهم می کند. این ممکن است اولین باری باشد که شما جراحی لیزر چشم را در نظر گرفته اید، بنابراین ما برخی از اصول اولیه را پوشش می دهیم و چند تصور غلط را پاک می کنیم.

واقعاً در حین جراحی چه اتفاقی می افتد؟

بسته به مواردی که در مورد بینایی وجود دارد روش های مختلفی وجود دارد. جراح شما عمل صحیح را توصیه می کند. پس از شروع عمل، از دستگاه کوچکی به نام اسپکولول استفاده می شود که پلک های شما را به آرامی از هم دور نگه دارد.

به عنوان مثال اگر تحت درمان با لیزیک قرار گرفتید، از لیزر femtosecond برای ایجاد یک فلپ کوچک روی قرنیه استفاده می شود. این ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد، اما آن بخش از عمل فقط ۲۰-۲۵ ثانیه طول می کشد. کل فرآیند برای هر چشم فقط حدود پنج دقیقه طول می کشد و توسط جراحان متخصص انجام می شود.

آیا با جراحی لیزر، چشم آسیب میبیند؟

وقتی می شنویم در مورد لیزرهایی که برش های کوچک در چشمان ما دارند، می توان به راحتی خیال پردازی را تصور کرد. در واقعیت، عمل جراحی لیزر چشم تقریباً بدون درد است.

قبل از شروع عمل برای جلوگیری از هرگونه درد، که در کمتر از پنج ثانیه عمل انجام میشود، قطره های بی حسی دریافت خواهید کرد. از سوزن استفاده نمی شود.

بیماران گاهی اوقات در طول عمل ناراحتی خفیفی را تجربه می کنند، زیرا فشار لیزر فموتوسکند را روی چشم خود احساس می کنند. این بیشتر از هر درد واقعی احساس ناراحت کننده است.

همچنین برای کاهش درد و بهبودی درد، به شما قرص های آنتی بیوتیکی و استروئید موضعی داده می شود. از قطره ها طبق هفته اول بعد از درمان استفاده کنید.

چه مدت دوباره به حالت اولیه برمیگردیم؟

یک مانع اساسی که مانع از عمل جراحی لیزر چشم بسیاری از افراد می شود، تأثیر آنها بر کار و زندگی خانوادگی است. آنها ممکن است تعهدات دیگری نیز داشته باشند که در راه است.

با برخی رویه ها، مانند LASIK، نه تنها نتایج فوری را تجربه خواهید کرد بلکه می توانید فقط در یک یا دو روز به کار خود برگردید و رانندگی کنید.

لازم است در معاینات بعد از مداوا با جراح خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به شکلی که باید، باشد. همه بیماران روز بعد و بعد از یک هفته دوباره برمی گردند. ویزیت های اضافی طی شش ماه آینده اتفاق می افتد.

آیا گران است؟

بسیاری از افراد، از عمل جراحی لیزر چشم جلوگیری می کنند زیرا فکر نمی کنند بتوانند هزینه آن را بپردازند، اما چگونه می توانید قیمت چشم گیری را تعیین کنید؟

این در واقع بسیار مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که فکر می کنید، به خصوص که بسیاری از کلینیک ها برنامه های مالی را برای کمک به پرداخت هزینه های درمانی، معمولاً بدون بهره ارائه می دهند.

با گذشت سالها، هزینه عینک و لنزها افزایش پیدا می کنند، بنابراین ارزش پرداخت هزینه درمان را دارند و هرگز مجبور به پرداخت آن نخواهید شد.

در نهایت، شما می توانید از عینک و لنز به طور همزمان استفاده کنید، اما اگر بخواهید که به طور کلی از عینک و لنز تماسی خلاص شوید و دیگر سمت این موارد نروید می توانید، جراحی لیزیک را ترجیح دهید و تا بی نهایت، دید بسیار عالی و شفافی رو تجربه کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب