مجله الکترونیکی دیالنز 16 مرداد ماه 1402 5

انتخاب لنز رنگی بر اساس قطر آن

مانند لنز های طبی که اندازه و قطر و انحنای آن ها اهمیت دارد در مورد خرید لنز های رنگی نیز باید به قطر آنها دقت کنید زیرا این اندازه نشان می دهد که لبه های لنز در کدام قسمت چشم قرار خواهد گرفت. در صورتی که اندازه مناسبی را تهیه نکنید می تواند باعث سوزش چشم یا ثابت نماندن آن شود.

امروزه لنز های رنگی با قطر کوچکتر بسیار محبوب شده اند زیرا بدون اثر بزرگ کردن می تواند زیبایی طبیعی ایجاد کند. لنز های رنگی با قطر کوچک می توانند به ظرافت چشم های شما را زیباتر کنند ولی بدون توصیه پزشک استفاده از سایز متفاوت می تواند خطرناک باشد.

لنز های رنگی با قطر 11.9 میلی متر تا 13.3 میلیمتر معمولا کوچک در نظر گرفته می شوند و می توانند زیبایی طبیعی ایجاد کنند. اثر بزرگ تر شدن لنز به پهنای بخش رنگی بستگی دارد و در صورتی که لنز های رنگی، خط بیرونی که عنبیه را مشخص می کند نداشته باشند و قطر رنگی کمتری داشته باشند می توانند لایه رنگی طبیعی روی عنبیه شما ایجاد کنند.

 لنز های رنگی اندازه های یکسانی ندارند و قطر و انحنای متفاوت آنها تعیین کننده راحتی و وضوح است. لنز های مناسب باید بتوانند به خوبی قرنیه را بپوشانند و در صورتی که قطر لنز مناسب باشد آسیب و فشار به چشم ها کاهش می یابد.

استفاده از لنز های با قطر نامتناسب می تواند برای شما مشکل ایجاد کند. به طور مثال اگر قطر لنز کم باشد می تواند باعث ناراحتی چشم شود و در صورتی که قطر زیاد باشد می تواند از جای خود خارج شود. لنز های مناسب می توانند چشم های شما را زیباتر کرده و حس خوبی به شما بدهند ولی لازم است که در هنگام خرید به اندازه لنز و قطر آن نیز دقت کنید تا به چشمان شما آسیبی نرسد.

اصطلاح قطر لنز به اندازه لنز از یک لبه به لبه دیگر آن اشاره دارد و می تواند در تناسب لنز با چشم شما نقش مهمی داشته باشد. هدف این است که لنز قرنیه و 1 میلی متر اطراف آن را به طور کامل بپوشاند،  قطر متوسط برای لنز های رنگی 14 میلی متر است

لازم است در انتخاب سایز دقت داشته باشید علاوه بر آسیب به سلامت چشم اگر لنز های رنگی به درستی در چشم ثابت نباشند می توانند ظاهر عجیب و ناخوشایندی ایجاد کنند. همچنین مردمک چشم به صورت طبیعی با تغییر میزان نور تغییر می کند و برای حفظ بینایی واضح باید لنز به خوبی بتواند بر روی قرنیه ثابت بماند.

گاهی برند های تولید کننده لنز های رنگی ادعا می کنند که یک سایز می تواند برای همه مناسب باشد و نیازی به مراجعه به پزشک نیست اما این موضوع می تواند بسیار حساس و خطرناک باشد، لنز های نامناسب حتی می توانند چشم شما را خراشیده یا عفونی کنند.

برای تشخیص دقیق سایز مناسب لنز باید به یک چشم پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از کراتومتر این اندازه تعیین شود. این دستگاه می تواند انحنای قرنیه را مشخص کند که در تعیین قطر و سایز لنز کمک می کند.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز هستند.

شما می توانید در خصوص تهیه لنزهای تماسی سوالات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید و بهترین مشاوره رایگان را در خصوص خرید لنز طبی و خرید لنز رنگی ، دریافت نمایید .

 

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب