مجله الکترونیکی دیالنز 07 مهر ماه 1402 2

باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز های ارزان می توانند مشکلات زیادی برای چشمان شما ایجاد کنند. به دلیل آسیب های جبران ناپذیری که لنز های بی کیفیت می توانند به بینایی شما بزنند به هیچ عنوان نباید چشمان خود را به خطر بیاندازید تا کمی در هزینه های صرفه جویی کنید. در ادامه با "مجله الکترونیکی دیالنر" همراه باشید.

لنز های آلوده و عفونت چشم ها

بسیاری از لنز های ارزان که نام تجاری شناخته شده ای ندارند با استفاده از رنگ های بی کیفیت و آسیب زا ساخته می شوند و می توانند باعث تحریک چشم های شما شوند زیرا اکسیژن کافی به چشمان شما نمی رسد.
لنز های ارزان قیمت معمولا سطح زبر تری در مقایسه با لنز های باکیفیت دارند و می توانند باعث ساییدگی پلک و چشم شما شوند و با ورود باکتری ها و ویروس ها منجر به عفونت های بینایی شود.

محلول های لنز معمولا می توانند لنز ها را از باکتری های مضر پاک کنند اما اگر لنز هایی که استفاده می کنید به خوبی ساخته نشده باشند و کیفیت پایینی داشته باشند راه حلی کارآمد برای تمیز کردن آن ها وجود ندارد. لنز ارزان می تواند بینایی شما را ضعیف کند پس توصیه می شود تا حد امکان از لنز های بی کیفیت استفاده نکنید و چشمان خود را در معرض عفونت قرار ندهید.

تاری دید و ضعف بینایی

یکی از رایج ترین عوارض استفاده از لنز های ارزان قیمت و بی کیفیت، تاری دید است. استفاده از لنز های نامناسب می تواند اخلالات زیادی در بینایی شما ایجاد کند با این حال اغلب این آسیب ها دائمی نیستند. تاری دید، خستگی و سر درد مداوم می تواند با استفاده از این لنز های تماسی ایجاد شود و شما را عصبی و حساس کند.
لنز های تماسی برای بهبود بینایی استفاده می شوند بنابراین اگر لنز های ارزان نمی توانند بینایی شما را بهبود دهند پس دلیلی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.

لنز های باکیفیت ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند ولی در مقابل، چشمان شما در تمام روز راحت و ایمن خواهد بود و در دراز مدت آسیب نمی بیند. لنز های باکیفیت و مطمئن می توانند دید شما را شفاف و چشمان شما را سالم نگهدارند پس قطعا ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت.
چرا قیمت لنز ها متفاوت است؟

عوامل مختلفی می تواند بر قیمت لنز های تماسی موثر باشد. یکی از این عوامل مدت زمان استفاده است، لنز های یکبار مصرف گرانتر از مدل های هفتگی هستند زیرا هر روز به یک جفت لنز جدید نیاز دارید. برخی از لنز ها ویژگی های منحصر به فردی را رائه می دهند که می تواند بر قیمت تاثیر گذار باشد، برای مثال لنز هایی که خشکی کمتر و تنفس بهتری دارند گرانتر خواهند بود.
نام تجاری معروف می تواند باعث قیمت بالاتر لنز شود ولی تا زمانی که لنز ها توسط سازمان غذا و دارو تائید شده باشند استفاده از آن ها ایمن است. با این حال کیفیت ساخت قابل چشم پوشی نیست و می تواند تاثیر بسیاری بر روی کارایی و راحتی داشته باشد.

کلام آخر

زمانی که درباره سلامت و امنیت بینایی بحث می شود بهتر است کیفیت را بر هزینه ترجیح دهید. لنز های مختلفی در بازار وجود دارد و شما می توانید بدون پرداخت هزینه زیاد، خرید کنید اما اشتباه است اگر تصور کنید که استفاده از لنز های ارزان تفاوتی ایجاد نمی کند. تاثیر استفاده از لنز نامناسب می تواند بسیار مضر باشد و باعث درد و ناراحتی چشم شود.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب

- تاثیرات سولاریوم بر چشم

برخی افراد ممکن است برنزه کردن پوست با سولاریوم را جایگزین ایمن تری برای آفتاب گرفتن تصور کنند اما این تصور درست نیست.طبق تحقیقاتی که اخیرا سازمان بهد...ادامه مطلب

- استفاده از لنز بهتر است یا عینک؟

اکثر افرادی که برای مشاهده واضح تر نیاز به اصلاح بینایی دارند با یک سوال اساسی روبرو می شوند که باید از عینک استفاده کرد یا لنز؟ در این مقاله با بررسی...ادامه مطلب