مجله الکترونیکی دیالنز 01 اردیبهشت ماه 1400 609

بهترین لنزهای تماسی برای آستیگمات کدامند ؟

آیا از آستیگماتیسم رنج می برید؟ در این صورت ، شما به لنزهای تماسی نیاز دارید که به طور خاص ، برای اصلاح آستیگماتیسم به نام لنزهای تماسی تورک طراحی شده اند. در این مقاله ، شما در مورد بهترین لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم اطلاعات کسب خواهید کرد ، و همچنین درک واضح تری از آستیگماتیسم و ​​نحوه برخورد با لنزهای تماسی خواهید داشت.

آستیگماتیسم چیست؟

آستیگماتیسم نوعی مشکل بینایی است که در آن نقصی در شکل قرنیه وجود دارد.

در شرایط عادی ، قرنیه چشم شما به شکل کره ای کامل است. این شکل همان چیزی است که به شما دید واضحی می دهد زیرا باعث می شود نور از قرنیه عبور کرده و به طور مساوی منعکس شود و شما دید واضحی داشته باشید .

در حالی که ، در آستیگمات ، قرنیه چشم شما یک کره کامل نیست. شکل ناهموار باعث می شود که نور در یک جهت بیش از جهت دیگر منعکس شود و این امر  سبب تاری دید ، به ویژه برای اجسام دور می شود.

آستیگماتیسم اغلب در بدو تولد وجود دارد و ممکن است همراه با نزدیک بینی یا دور بینی باشد. اغلب به اندازه کافی توجه نمی‌شود که نیاز به اقدامات اصلاحی داشته باشد. وقتی اینطور شد، گزینه های درمانی شما لنزهای اصلاحی یا جراحی هستند.

علائم آستیگماتیسم چیست؟

علائم و نشانه‌های آستیگماتیسم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. تار دیدن نوشته‌های ریز و دشواری در خواندن

۲. خستگی چشم‌ها، سردرد و فشار آمدن به چشم‌ها

3. دشواری و ناتوانی در دیدن دور و نزدیک، بدون جمع کردن چشم‌ها

۴. مشکل دید در شب

۵. دوبینی

چه زمانی به پزشک چشم مراجعه کنید؟

اگر علائم چشم شما را از انجام فعالیت‌هایتان محروم می‌کند یا توانایی شما در انجام کارهای روزمره را مختل می‌کند، به چشم پزشک مراجعه کنید. چشم پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما آستیگماتیسم دارید یا خیر. او سپس می‌تواند شما را از گزینه‌های موجود برای تصحیح دید راهنمایی کند.

علل آستیگماتیسم

چشم دو ساختار با سطوح خمیده دارد که نور را روی شبکیه منعکس می‌کند که باعث می شود تصاویر تشکیل شوند:

• قرنیه، سطح جلوی شفاف چشم به همراه ساختارهای اشکی

• عدسی، یک ساختار شفاف در داخل چشم است که شکلش را تغییر می‌دهد تا به تمرکز روی اشیاء نزدیک کمک کند

در یک چشم کاملاً طبیعی، هر یک از این عناصر مانند سطح یک توپ صاف، دارای انحنای گرد است. برای تشکیل تصویر در پشت چشم، قرنیه و عدسی دارای چنین انحنا همه نور ورودی را به طور مستقیم روی شبکیه متمرکز می‌کنند.

بهترین لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم کدامند؟

چشم پزشک با توجه به شرایط هر فرد،برای درمان آستیگمات لنزهای چشمی مختلفی ر تجویز می کند. برای درمان آستیگمات چشم باید از عینک طبی استفاده کرد اما به دلیل اینکه بسیاری از افراد از عینک زدن فراری اند و یا بنا به شغل و حرفه خود نمی توانند از عینک استفاده کنند، انتخاب بهترین لتز چشم آستیگمات برای آن ها مناسب ترین گزینه جهت درمان این اختلال می باشد .در اینجا مروری بر تعدادی از بهترین و پرفروش ترین لنزهای تماسی آستیگمات را خواهیم داشت :

  1. لنز آستیگمات فصلی مورنینگ کیو

لنز آستیگمات فصلی مورنینگ کیو ، نیازهای بسیاری از بیماران که به آستیگمات مبتلا هستند را ، برطرف کرده و از چشم آن ها در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند ، همچنین در تمام مدتی که لنز توریک در چشم مصرف کننده است ، احساس وجود هیچگونه جسم خارجی در چشم را نخواهید داشت .

ویژگی ها و مزایای لنز آستیگمات فصلی مورنینگ کیو

2. لنز آستیگمات فصلی ایراپتیکس

سطح  لنز آستیگمات فصلی ایراپتیکس دارای یک پوشش پلاسمای ثابت است  ، که به طور موثری در مقابل آلودگی مقاوم می‌باشد.به همین دلیل از حساسیت چشمی جلوگیری نموده  و درنتیجه باعث می‌شود سطح این لنز طبی در طول مصرف تمیز باقی بماند.

ویژگی ها و مزایای لنز آستیگمات فصلی ایراپتیکس

3. لنز آستیگمات فصلی بایوفینیتی

لنز آستیگمات فصلی بایوفینیتی لنزهای راحت ساخته شده توسط Coopervision هستند.این لنزها یک طراحی چند منظوره منحصر به فرد دارند که برای آستیگماتیسم بهینه شده اند. تکنولوژی Aquaform سبب شده که که میزان اکسیژن رسانی بالایی داشته و تسکین دهنده چشم های خشک و ناراحت کننده باشند.

ویژگی ها و مزایای لنز آستیگمات فصلی بایوفینیتی

4. لنز آستیگمات فصلی جانسون اکیوویو

لنز توریک جانسون اکیو ویو فصلی  یک نوع از لنز چشم طبی برای آستیگماتیسم است که دید واضح و پایداری را در تمام طول روز برای مصرف کننده فراهم می کند. این محصول از سری لنزهای کمپانی لنز جانسون است و جزو محبوب ترین لنز  طبی توریک به حساب می آید ، محصول کشور آمریکاست .

ویژگی ها و مزایای لنز آستیگمات فصلی جانسون اکیوویو

5. لنز آستیگمات فصلی پیورویژن 2

لنز آستیگمات فصلی Bausch+Lomb PureVision2 ساخت کمپانی بوش اند لمب Bausch & Lomb آمریکا می‌باشد.
لنزهای تماسی سیلیکون هیدروژل برای اصلاح آستیگماتیسم، با لبه‌های نازک و گرد باعث راحتی بیشتر در هنگام استفاده می‌شوند.
این ویژگی از تکنولوژی Auto Align DesignTM استفاده می‌کند که باعث افزایش ثبات لنز در چشم می‌شود.

ویژگی ها و مزایای لنز آستیگمات فصلی پیورویژن

6. لنز آستیگمات سالانه رینبو

لنز آستیگمات رینبو سالانهیک لنز بسیار با کیفیت بالا است که به طور خاص برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم طراحی شده است. این لنز طبی محتوای آب خوبی دارند که باعث می شود چشم بیمار در طول مدتی که آن را در چشم خود گذاشته است مرطوب مانده و تحریک نشوند. همچنین طراحی لبه های گرد به گونه ای است که انعطاف پذیری بالایی را بر روی چشم از خود نشان می دهد و براحتی بر روی چشم قرار می گیرد.

ویژگی ها و مزایای لنز آستیگمات سالانه رینبو

کلام آخر

دیالنز دارای تعداد زیادی لنز تماسی برای آستیگماتیسم است که شامل تمام مارک های اصلی و معتبر است . ما لنزهای تماسی toric با دوره مصرف روزانه ، فصلی و سالانه داریم. برای اطمینان از انتخاب لنزهای تماسی مناسب ، می توانید با کارشناسان و متخصصین دیالنز به صورت رایگان مشورت کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب