سارا نصری 19 دی ماه 1398 736

خرید اولی های لنزهای تماسی بدانند؟!

امروزه لنزهای تماسی بسیار در دنیای مد پیشرفت کرده است و جایگزینی برای عینک شده است. در گذشته افراد زیادی را شاهد بودیم که از عینک برای درمان بیماری های چشمی خود استفاده می کردند. اکنون با پیشرفت تکنولوژی و فن آوری های مدرن، توسط دانشمندان، لنزهای تماسی پدید آمده است و همچنین طرفداران زیادی را به خود جذب نموده است.

امروز ما در تیم دیالنز، به شما می خواهیم بگوییم، اگر اولین بار می خواهید از لنزهای تماسی استفاده کنید، به توصیه های زیر توجه کنید تا از خرید لنزهای تماسی راضی باشید.

– مراجعه به پزشک چشم

در ابتدای هر کاری برای درمان بیماری های چشمتان، مراجعه به پزشک متخصص چشم، یک امر ضروری است و برای تجویز عینک و یا لنزهای تماسی بایستی در درجه اول به پزشک چشم مراجعه کنید و سپس با معاینه دقیق و نسخه دقیق می توانید از دکتر خود سوال کنید که آیا من کاندیدای خوبی برای استفاده از لنزهای تماسی هستم یا خیر؟ در این صورت می توانید نسخه ای تهیه کنید که مناسب با لنزهای تماسی باشد.

– هدف از خرید لنز

در قدم دوم، باید این نکته را توجه داشته باشید که چه هدفی برای انتخاب لنزهایتان دارید اینکه تنها طبی می خواهید و قصد دارید فقط مشکلات انکساری چشمتان برطرف شود و یا اینکه علاوه بر درمان می خواهید رنگ چشم خود را هم تغییر دهید. در این صورت شما می تواند از لنزهای تماسی طبی رنگی، استفاده کنید. لنزهای تماسی طبی و یا لنزهای طبی رنگی از برندهای زیادی برخوردار هستند که ما در اینجا نمونه هایی از محبوب ترین لنزهای تماسی را به شما توضیح داده ایم.

_ برندهای لنزهای تماسی

در قدم سوم، اگر تصمیم به خرید لنزهای تماسی دارید باید بدانید چه برندی مناسب شماست و شما با چه برندی احساس راحتی می کنید. برند لنزهای تماسی مهم است زیرا هر برند کیفیت متفاوتی دارد.

– لنزهای تماسی Alcon (آلکان)

لنزهای تماسی شرکت Alcon (آلکان) دارای لنزهای طبی و طبی رنگی و همچنین آستیگمات است. این شرکت دارای ۳ برند Air Optix- Freshlook و Dailies می باشد که یکی از برندهای پرطرفدار بین لنزهای تماسی هستند. لنزهای تماسی آلکان دارای فناوری هایدروژل سیلیکون هستند به این معنی که اکسیژن رسانی بسیار بالایی دارند و مناسب برای چشم های خشک و حساس میباشند.

لنزهای تماسی ایراپتیکس

این لنزها از شرکت آلکان از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است و از مواد بسیار پیشرفته ای ساخته شده است. لنزهای Air Optix علاوه بر داشتن لنزهای طبی، دارای لنزهای طبی رنگی هم هستند که می تواند در صورت درمان مشکلات چشمی، رنگ چشم شما را به هر رنگی که می خواهید تغییر دهد و ظاهری متفاوت با دید شفاف به شما ارائه دهد.

لنزهای تماسی روزانه یکبار مصرف دیلیز

این لنزها همانطور که از نامش پیداست، دارای استفاده یکبار مصرف هستند و شما می توانید در ابتدای روز آنها را در چشم گذاشته و در پایان شب آنها را از چشم بردارید و دور بریزید. این لنزها برای آن دسته از افرادی که وقت آن را ندارند که لنزهایشان را تمیز و ضدعفونی کنند مناسب است و می تواند بدون ایجاد عفونت چشمی، دید کاملا واضحی به شما ارائه دهد.

لنزهای تماسی فرشلوک

لنزهای تماسی Freshlook لنزهای رنگی هستند و علاوه بر تغییر رنگ چشم شما، می تواند خطاهای انکساری چشم اعم از نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم را درمان کند و چهره ای متفاوت و جذاب برای شما ایجاد کند. این لنزها از شرکت آلکان بازخورد خوبی داشته است و یکی از پرطرفدارترین لنزهای تماسی طبی رنگی به شمار می آید.

– لنزهای تماسی Cooper Vision (کوپرویژن)

لنزهای تماسی شرکت CooperVision دارای لنزهای بایوفینیتی (Biofinity) و فرکانسی (Frequency) و … هستند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و می توانند نیازمصرف کنندگان لنزهای تماسی را برطرف کنند و خطاهای انکساری چشم را درمان کنند. لنزهای تماسی کوپرویژن از فناوری سیلیکون هایدروژل ساخته شده اند و اکسیژن را به خوبی به چشم منتقل کرده و از خشکی چشم جلوگیری می کنند.

لنزهای تماسی بایوفینیتی

یکی دیگر از گزینه های محبوب در بین لنزهای تماسی طبی، لنز طبی بایوفینیتی است. این لنزها باعث می شود چشمان شما بسیار طبیعی به نظر برسند و مناسب برای چشمان خشک و حساس می باشد. همچنین لنزهای تماسی Biofinity از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

لنزهای تماسی فرکانسی

این لنزها مناسب برای چشمان خشک می باشد به این دلیل که از مواد هایدروژل ساخته شده و بعد از ۱۲ ساعت سایش، مرطوب و راحت باقی می ماند. لنزهای تماسی Frequency به دلیل طراحی نازکی که دارند، به شما احساس وجود جسمی درچشم تان را منتقل نمیکند و راحتی مطلوبی را برای شما فراهم میکند.

– لنزهای تماسی Bausch & Lomb (بوش اند لمب)

شرکت بوش اند لمب دارای بسیاری از لنزهای تماسی نرم است که شما میتوانید برای هرگونه مشکلات چشمی مانند نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیرچشمی از لنزهای بوش اند لمب استفاده کنید. لنزهای تماسی Bausch & Lomb از فناوری هایدروژل سیلیکون ساخته شده اند و اجازه می دهند اکسیژن به راحتی به چشم انتقال یابد و از خشکی چشم جلوگیری کند.

لنزهای این شرکت دارای Soflens و PureVision و ultra و biotrue هستند که می تواند خطاهای انکساری چشم را به خوبی و در حد انتظار شما بر طرف کند. علاوه بر این لنزهای سافلنز رنگی بوش اند لمب هم وجود دارد که می تواند علاوه بر درمان بیماری های چشمی، رنگ چشم شما را تغییر داده و چهره ای خاص با نگاهی شفاف به شما ارائه دهد.

لنزهای معرفی شده جزء پرفروش ترین لنزهای تماسی طبی و طبی رنگی هستند و می تواند برای کسانی که می خواهند برای اولین بار از لنزهای تماسی استفاده کنند توصیه شود و بسیار راحت هستند. پس از تعیین برند انتخابی خود می توانید تصمیم بگیرید که آیا لنزهای تماسی معمولی را انتخاب کنم یا لنزهای تماسی رنگی و آیا چه رنگ لنزی به من می آید.

_ لنزهای تماسی رنگی

لنزهای رنگی همانطور که در ابتدا برایتان توضیح دادیم، علاوه بر برطرف کردن مشکلات چشمی، می تواند رنگ چشم شما را به هر رنگی که می خواهید تغییر دهد. لنزهای رنگی دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند و همچنین دارای طراحی های مختلف (دوردار و بدون دور) می باشند. لنزهای رنگی به گونه ای تعبیه شده اند که می توانند به راحتی رنگ طبیعی چشم شما را تغییر دهند و دید طبیعی به شما ارائه دهند.

رنگ های اصلی لنزهای رنگی از جمله، آبی، طوسی، سبز، قهوه ای، عسلی، کاراملی و بسیاری از ترکیب رنگ های دیگر می باشد.

طرح های مختلف لنزهای تماسی رنگی که گفتیم دارای دور خط دار مشکی و بدون دور هستند، به این معنی است که لنزهای رنگی دوردار می تواند به بزرگنمایی چشم کمک کنند و به چشم فرم و حالت دهند و اما لنزهای رنگی بدون دور تنها روی رنگ چشم تاثیر دارند و اندازه سایز قطر چشم هستند و طبیعی به نظر می رسند.

خوب است بدانید لنزهای رنگی، علاوه بر داشتن قابلیت درمان خطاهای انکساری، دارای لنزهای رنگی بدون نمره Plano نیز هستند که هیچ نمره چشمی ندارند و تنها برای تغییر رنگ چشم ساخته شده اند. باز هم با وجود اینکه این گونه لنزها به نمره چشم احتیاجی ندارند، پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر اقدامی برای خرید لنز، ابتدا به پزشک چشم خود مراجعه کنید و اقدامات اولیه را انجام دهید.

پس از انتخاب لنزهای تماسی مورد نظر خود، وقت آن رسیده که انتخاب کنید چه مدت می خواهید از لنزهایتان استفاده کنید.

_ مدت زمان استفاده از لنز تماسی

لنزهای تماسی به سه دوره مختلف تقسیم می شود: روزانه، فصلی و سالانه.

– لنزهای تماسی روزانه، لنزهای یکبار مصرف هستند که شما در ابتدای روز آنها را در چشم می گذارید و در شب هنگام خواب آنها را از چشم برمیدارید و دور می اندازید. این لنزها نیازی به تمیز کردن و ضدعفونی کردن ندارند و برای کسانی که وقت ضدعفونی کردن لنزهای خود را ندارند مناسب و بی خطر هستند.

– لنزهای تماسی فصلی، لنزهای ۳ ماهه هستند، به گونه ای که شما پس از باز کردن لنز، تنها ۳ ماه می توانید از آنها استفاده کنید. این لنزها نیاز مبرم به ضد عفونی کردن و تمیز کردن دارند به این صورت که شما پس از استفاده از لنز در پایان روزو قبل از خواب آنها را از چشم برمی دارید و با محلول مخصوص لنزهای تماسی آنها را شستشو می دهید و ۴ تا ۶ ساعت آنها در محلول و در محفظه مخصوص لنز نگهداری می کنید تا بتوانید روز بعد از آن استفاده کنید.

– لنزهای تماسی سالانه، لنزهای دائمی هستند، به طوری که شما می توانید ۱۲ ماه متوالی از آن استفاده کنید و به همان ترتیبی که در لنزهای تماسی فصلی گفته شد آنها را شستشودهید و ضدعفونی کنید. قابل ذکر است که لنزهایتان را حتما پس از پایان تاریخ انقضا، دور بریزید و یک لنز جدید تهیه کنید.

_ قدم آخر، نگهداری از لنز

در نهایت، به نکات بهداشتی و نگهداری از لنزهای تماسی می رسیم که بایستی، از پزشک خود نحوه نگهداری از لنزهای تماسی را سوال کنید و به خوبی توصیه های پزشک را انجام دهید زیرا توجه به نکات بهداشتی لنز، باعث می شود که لنزهایتان مدت طولانی تری سالم بمانند و عمر بیشتری داشته باشند و همچنین سلامت چشم شما را تضمین کنند.

 

زیرا لنزهای تماسی همانطور که مزایایی برای دید واضح تر دارند، می توانند معایبی داشته باشند که این معایب می تواند توسط نگهداری درست از لنزهایتان، کاهش یابد و همیشه بینایی شفاف و روشنی را تجربه کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لنزهای تماسی و برندهای مختلف با کارشناسان لنز تماسی دیالنز تماس بگیرید و در پایان تصمیم درستی در خرید خود داشته باشید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب