مجله الکترونیکی دیالنز 04 اردیبهشت ماه 1400 23,082

خرید لنز اسکلرال ایرانی

اگر در گذشته به شما گفته شده است که به دلیل بی نظمی قرنیه یا مشکلات دیگر نمی توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید، ممکن است بخواهید از لنزهای اسکلرال استفاده کنید پس در نتیجه باید بدانید لنزهای اسکلرال چیست، به چه صورت عمل می کند، چه مزایایی دارد و در نهایت به چه صورت می توان آنها را تهیه کرد، در ادامه با ما همراه باشید.

لنزهای تماسی اسکلرال چیست؟

لنزهای تماسی اسکلرال لنزهای تماسی بزرگ نفوذپذیر از گاز هستند که به طور خاص برای طاق شدن روی کل سطح قرنیه و قرار گرفتن روی "سفید" چشم (صلبیه) طراحی شده اند. با انجام این کار، لنزهای اسکلرال بصورت عملکردی، قرنیه نامنظم را با یک سطح نوری کاملاً صاف جایگزین می کنند تا مشکلات بینایی ناشی از قوز قرنیه و سایر بی نظمی های قرنیه را درمان کنند.

همچنین، فضای بین قرنیه و سطح پشتی لنزهای اسکلرال به عنوان مخزن مایعات عمل می کند تا راحتی افرادی را که دچار خشکی چشم شدید هستند و تحمل سایش لنز را ندارند، فراهم کند.

انواع لنزهای تماسی اسکلرال

لنزهای تماسی اسکلرال به طور محسوسی بزرگتر از لنزهای تماسی استاندارد گاز تراوا (GP) هستند و قطری برابر یا بزرگتر از لنزهای تماسی نرم دارند. قطر کوچکترین اسکلرال ها تقریباً 14.5 میلی متر است و بزرگترین آنها می توانند تا 24 میلی متر برسند. به طور معمول، لنزهایی که 18 میلی متر یا کوچکتر هستند، در دسته مینی اسکلرها دسته بندی می شوند.

دسته دیگری از لنزهای نفوذپذیر از گاز، فاصله بین لنزهای معمولی GP و مینی اسکلرها را پر می کند. این لنزها که لنزهای قرنیه-اسکلرال نامیده می شوند، عموماً 13 تا 15 میلی متر قطر دارند.

لنزهای قرنیه یا اسکلرال اغلب برای افرادی که برای راحتی بیشتر به لنزهای GP بزرگتر از حد نرمال نیاز دارند، انتخاب خوبی است. همچنین در صورت نیاز به لنزهای تماسی بعد از عمل لیزیک یا سایر جراحی های انکساری قرنیه، برای اصلاح آستیگماتیسم نامنظم از آنها معمولاً استفاده می شود.

لنزهای تماسی اسکلرال برای قوز قرنیه

بسیاری از متخصصان بینایی و چشم پزشکان، لنزهای تماسی اسکلرال را برای انواع چشم های متناسب، از جمله چشم های دارای قوز قرنیه توصیه می کنند.

در موارد کراتوکونوس اولیه، ممکن است از لنز GP استاندارد استفاده شود. اما اگر لنز به درستی روی چشم متمرکز نشود یا با چشمک زدن بیش از حد حرکت کند و باعث ناراحتی شود، تعویض لنز تماسی اسکلر با قطر بزرگ ممکن است مشکل را برطرف کند.

از آنجا که لنزهای اسکلرال به گونه ای طراحی شده اند که سطح قرنیه را طاق کرده و روی سطح حساس به صلبیه قرار می گیرند، این لنزها اغلب برای فرد مبتلا به قوز قرنیه راحت ترند.

همچنین، لنزهای اسکلرال طوری طراحی شده اند که در حین چشمک زدن با حرکت لنز کم یا بدون حرکت متناسب باشند، در مقایسه با لنزهای قابل نفوذ گاز، آنها را روی چشم پایدارتر می کند.

لنزهای تماسی اسکلرال برای سایر مشکلات چشم

علاوه بر کراتوکونوس، از لنزهای تماسی اسکلرال می توان برای چشم هایی که پیوند قرنیه انجام داده اند و همچنین افرادی که خشکی چشم شدید ناشی از بیماری هایی مانند سندرم شوگرن، بیماری پیوند در مقابل میزبان (GVHD) و سندرم استیونز-جانسون دارند، استفاده کرد.

پیشرفت در فن آوری طراحی لنز به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا لنزهای اسکلرال را طراحی کنند که می تواند شرایط بیشتری را از هر زمان دیگری اصلاح کند، از جمله اسکلرهای دو کانونی برای اصلاح پیرچشمی.

لنزهای تماسی اسکلرال برای جلوه های ویژه

گاهی اوقات اصطلاح "لنزهای اسکلرال" (لنزهای اسکلرا) نیز برای توصیف لنزهای تماسی با جلوه ویژه استفاده می شود که ظاهر چشم کاربر را به طرز چشمگیری تغییر می دهد.

با این حال، این لنزهای تماسی (که لنزهای تماسی تئاتر، لنزهای هالووین یا لنزهای گوتیک نیز نامیده می شوند) به طور معمول لنزهای نرم هستند که شباهت کمی به لنزهای تماسی نفوذ پذیر گاز اسکلرا دارند، غیر از قطر بزرگ آنها برای پوشاندن کامل قرنیه. همچنین، لنزهای تماسی نرم معمولاً فقط برای اهداف زیبایی طراحی می شوند و نه برای اصلاح بینایی.

قیمت لنز تماسی اسکلرال ایرانی

لنزهای تماسی اسکلرال برای هر مصرف کننده ای سفارشی ساخته می شوند، بنابراین لنزهای تماسی اسکلرال مناسب، نیاز به تخصص بیشتر و زمان بیشتری نسبت به افراد مناسب دارند.

لنزهای تماسی اسکلرال از آنجا که بزرگتر از لنزهای GP معمولی هستند، لنزهای اسکلرال روی چشم پایدارتر هستند. آنها همچنین راحتی اولیه مشابه لنزهای نرم را فراهم می کنند.

اگر می خواهید از لنزهای تماسی استفاده کنید اما در گذشته در استفاده آنها مشکل داشته اید، یا به شما گفته شده که کاندید مناسبی برای آنها نیستید، ممکن است لنزهای تماسی اسکلرال راه حل مورد نظر شما باشد.

مزایای استفاده از لنز تماسی اسکلرال ایرانی

به دلیل اندازه، لنزهای اسکلرال نسبت به لنزهای معمولی GP بر روی چشم پایدارتر هستند، بنابراین احتمال جدا شدن آنها از چشم کمتر است. این ثبات همچنین می تواند راحت تر از لنزهای GP معمولی باشد. لنزهای اسکلرال راحتی اولیه را مانند لنزهای نرم فراهم می کنند، به ویژه برای چشم های حساس یا قرنیه با شکل نامنظم.

آیا من کاندیدای خوبی برای استفاده از لنزهای اسکلرال هستم؟

به طور کلی، هر کسی که علاقه مند به دستیابی به بهترین دید ممکن با لنزهای تماسی باشد، می تواند کاندیدای لنزهای اسکلرا باشد. اما لنزهای GP اسکلرال به ویژه برای شرایط زیر مفید هستند:

قرنیه نامنظم: مشکلات بینایی ناشی از قرنیه با شکل نامنظم، چه به طور طبیعی وجود داشته باشد، به دلیل بیماری چشمی مانند قوز قرنیه یا در نتیجه جراحی چشم باشد، به طور معمول با عینک یا لنزهای تماسی نرم نمی توان به طور کامل اصلاح کرد. لنزهای اسکلرال معمولاً دید واضح تری را برای این چشم ها فراهم می کنند.

چشمهایی که متناسب هستند: اگر چشمان شما به راحتی با لنزهای معمولی GP مجهز نشود یا فرم چشم شما باعث شود لنزها خیلی راحت از چشم شما جدا شوند (به عنوان مثال در هنگام ورزش)، لنزهای اسکلرال می توانند تناسب راحت تر و مطمئن تری داشته باشند.

خشکی چشم: اگر چشم شما برای لنزهای تماسی معمولی خیلی خشک است، لنزهای اسکلرال می توانند به شما کمک کنند. به طور خاص، فضای سخاوتمندانه بین سطح پشت لنزهای اسکلر کامل و قرنیه به عنوان مخزن عمل می کند تا جلوی چشم شما را مرطوب و راحت تر نگه دارد.

سخن نهایی

همانطور که اشاره کردیم لنزهای تماسی اسکلرال برای بیماری های کراتوکونوس، پیرچشمی، قرنیه نامنظم، بسیار ایده آل و پاسخگو می باشد. شما می توانید با سفارشات لازم جهت ساخت این لنز تماسی، با مجموعه دیالنز تماس گرفته و از متخصصان ما در مورد این لنز چشم، مشاوره دریافت کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب