سارا نصری 07 بهمن ماه 1398 1,307

خطرات لنز در مقابل مزایای لیزیک

همه مطمئناً عاشق راحتی از بینش واضح هستند، اما متأسفانه برخی با آن سازگاری ندارند.
این که آیا شما با مشکلات بینایی متولد شده اید یا با گذشت زمان بیماری چشمی شما توسعه یافته اند، ممکن است متوجه شوید که برای لذت بردن از زندگی روزمره، لنزهای اصلاحی لازم هستند. در حالی که بسیاری از افراد با مشکل بینایی لنزهای تماسی را استفاده می کنند، خطرات زیادی وجود دارد که منافع بسیاری از لنزهای تماسی را در پی دارد.

در مقایسه با عینک، لنزها راحت تر هستند، زمینه دید بهتری فراهم می کنند و باعث افزایش آگاهی محیطی می شوند. با این حال، جنبه های منفی استفاده از لنزهای تماسی، به ویژه هنگامی که به طور نادرست استفاده شود، بسیار زیاد است.

خطرات لنزهای تماسی

ابتدا استفاده از لنزهای تماسی می تواند باعث ایجاد چندین بیماری جدی در چشم از جمله عفونت، ساییدگی قرنیه و زخم شود. این شرایط ممکن است با سرعت های مختلف برای افراد ایجاد شود و به چشم شما آسیب برساند.

در برخی موارد شدید، این شرایط می تواند باعث کوری دائمی شود. به عنوان مثال، برخی از افرادی که لنزهای تماسی دارند می توانند مدت طولانی با لنزهای خود بخوابند، بنابراین هنگامی که لنزها به فوری برداشته می شوند، خشکی متعاقب لنزها به راحتی می تواند چشم شما را خراش دهد.

هرچقدر هم که ساییدگی کوچک باشد، درد قابل توجه است و ممکن است چشم آسیب دیده شما را نسبت به نور بسیار حساس کند. وقتی مواردی مانند این اتفاق می افتد، تا زمانی که واقعاً لنز خود را برنداشته باشید، نمی توانید جدی بودن مشکل در حال توسعه را تعیین کنید.

بعضی اوقات، این شرایط با گذشت زمان آرام آرام توسعه می یابد. علائم سوزش چشم می تواند یک مشکل جدی را نشان دهد. بنابراین، همیشه از یک متخصص مراقبت از چشم بخواهید که تشخیص دهد که آیا سوزش چشم شما به یک مشکل جدی تبدیل شده است یا خیر.

دوم، لنزهای تماسی گران هستند. اگر روزانه از لنزهای یکبار مصرف استفاده می کنید و هر دو هفته یکبار آنها را تعویض می کنید، معمول ترین برنامه تعویض لنز که توسط پزشکان چشم توصیه می شود، می توانید انتظار هزینه های مداوم و بیشتری داشته باشید. بسته به عوارض خاص چشم شما، استفاده از لنزهای تماسی حتی بیشتر از عمل لیزیک برای شما هزینه دارد.

علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که پوشه های لنزهای تماسی ۱۰ برابر بیشتر از انجام عمل جراحی چشم لیزیک، از بین رفتن قابل توجه یا نابینایی در استفاده از لنزهای تماسی را تجربه می کنند.

چرا عمل لیزیک مزایای بیشتری دارد؟

هنگامی که لیزیک به طور مرتب توسط یک چشم پزشک با تجربه در یک مرکز با تجهیزات عالی و یک فرآیند غربالگری دقیق انجام می شود که نامزدی خوبی را تضمین می کند، میزان موفقیت بسیار بالا است.

در حالی که عوارض ناشی از لنزهای تماسی در طی سالهای متمادی جمع می شوند، عوارض LASIK به هیچ وجه کم نیست و همچنین زمان بهبودی سریع را نشان می دهد.

با توجه به هزینه شما در صورت نگرانی، لیزیک به هزینه مقدماتی نیاز دارد، در حالی که در مقایسه با افرادی که لنزهای تماسی استفاده می کنند، سود آن با گذشت زمان دارای یک ارزش بزرگتر است.

بیماران لیزیک از عدم استفاده لنزهای تماسی قدردانی می کنند. همچنین، آنها نگران خطرات مداوم استفاده از لنزهای تماسی نیستند. سرانجام، آنها از راحتی بیدار شدن از خواب هر روز صبح لذت می برند و هر شب می توانند بخوابند بدون اینکه وظیفه گذاشتن و برداشتن لنزها را داشته باشند.

تحقیقات و نتایج، به اتفاق آرا، نشان می دهد که لیزیک روشی بی خطر است.

در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که هر دو به روش های خود ایمن هستند. استفاده گسترده از لنزهای تماسی نشان می دهد که بسیاری از افراد مایل هستند برای تصحیح دید خود، برخی از خطرات را انجام دهند.

با همین روش، طبق مطالعات جامع، لیزیک گزینه نسبتاً کم خطرتری نسبت به طول عمر استفاده از لنزهای تماسی است.

با پیشرفت های تکنولوژیکی مانند لیزرهای سریعتر، بدون تیغه و جراحان با تجربه تر، لیزیک به گزینه ای بهتر برای بهبود بینایی تبدیل شده است. بهبود بینایی شما با لیزیک خطر آسیب دیدگی چشم را کاهش داده و هزینه های مورد نیاز برای دید روشن را کاهش می دهد.

کلام آخر

خوب است بدانید، استفاده از لنزهای تماسی زمانی خطرآفرین هستند که شما به نکات بهداشتی و نحوه نگهداری از آنها توجهی نکنید، اما چنان چه به درستی از لنزهای تماسی مراقبت کنید و اصول بهداشتی آنها را رعایت کنید، می توانید لنزهای تماسی را بدون خطر استفاده کنید. لنزهای تماسی ماهانه و فصلی هم هستند که قیمت بسیار مناسبی دارند اما مراقبت از آنها دید بسیار مطلوبی را به شما می دهد. اما با این وجود عمل لیزیک برای کسانی که وقت گذاشتن و برداشتن و حتی تمیز کردن لنزهای تماسی خود را ندارند، ایده آل است و می توانند از دید خود برای همیشه بدون استرس و نگرانی لذت ببرند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب