سارا نصری 23 شهریور ماه 1398 1,440

راهنمای نهایی برای لنزهای تماسی رنگی

بسیاری از ما به دنبال اولویت اصلی خود هستیم و دوست داریم از نظر ظاهری، مو، آرایش و… احساس غرور و برتری کنیم. داشتن چشم های زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا آنها جزء مهمی در چهره ما بوده و اصلی ترین راه ارتباط با یکدیگر است. به همین دلیل است که هزاران نفر هر روز از لنزهای تماسی رنگی استفاده می کنند، تا رنگ چشم خود را بهبود بخشند و به ظاهری برجسته تبدیل شوند.

ما در اینجا هستیم تا مستقیما راهنمای نهایی برای لنزهای تماسی رنگی را در اختیار شما قرار دهیم و به تمام سوالات، افکار و ترس های شما در مورد استفاده از لنزهای تماسی، پاسخ دهیم!

چرا از لنزهای تماسی رنگی استفاده می کنید؟

دلیل اصلی این است که همه افراد دوست دارند لنزهای رنگی را تجربه کنند به این خاطر که باعث می شود چشمان شما به زیبایی، جلوه کند. با توجه به اینکه می توانید رنگ مو، رنگ ناخن و رنگ لب خود را متناسب با سبک و سلیقه خود تغییر دهید، چرا رنگ چشم خود را تغییر ندهید، به خصوص وقتی که انجام این کار کاملا بی خطر است.

آیا لنزهای تماسی رنگی ایمن هستند؟

فقط لنزهای تماسی رنگی با تایید FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) برای استفاده بی خطر هستند. متاسفانه بسیاری از ارائه دهندگان لنزهای تماسی رنگی وجود دارند که این مقررات ایمنی دقیق را رعایت نمی کنند و شما هرگز نباید از منبعی که به آن اعتماد ندارید خریداری کنید.

FDA اعلام کرده است که به هیچ عنوان از موارد زیر لنزهای تماسی خود را خریداری نکنید:

لنزهای هالووین ۱۰۰درصد از FDA تایید شده اند و معتقدند لنزهای تماسی و ایمنی چشم، حائز اهمیت است. توصیه می کنیم قبل از استفاده از لنزهای تماسی رنگی خود، به پزشک مراجعه کنید.

FDA چیست؟

مخفف سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. آنها ایمنی وسایل پزشکی مانند لنزهای تماسی را تنظیم می کنند و می توانند به دنبال پیگرد قانونی در مورد فروشندگانی باشند که آنها را نا امن یا غیر قانونی می فروشند.

قرار دادن لنزهای تماسی آسان است؟

قرار دادن چیزی در نگاه شما ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، خصوصا اگر اولین بار است که این کار را انجام می دهید، اما در واقع بسیار آسان است و به محض قرار دادن آن، احساس لذت و راحتی را تجربه خواهید کرد.

در اینجا یک راهنمای مرحله به مرحله برای قرار دادن لنزهای تماسی وجود دارد:

مرحله۱: دستان خود را با آب و صابون خوب بشویید، و با حوله بدون پرز خشک کنید.

مرحله۲: اگر از لنز ۳۰ یا ۹۰ روزه استفاده می کنید، آن را با محلول لنز تماسی بشویید تا اثری از گرد و غبار یا خاک روی آن باقی نماند. اگر لنز یکبار مصرف استفاده می کنید، آن را پس از استفاده دور بیندازید.

مرحله۳: لنز را بر روی نوک انگشت سبابه خود قرار دهید

مرحله ۴: پلک فوقانی را با دست دیگر خود نگه دارید تا دچار چشم پوشی نشوید.

مرحله۵: با استفاده از انگشتان دست دیگر که لنز تماسی را روی آن قرار داده اید، پلک تحتانی را پایین بکشید.

مرحله۶: پلک خود را به آرامی ببندید و یک لحظه چشمان خود را بسته نگه دارید.

مرحله۷: چندین بار پلک بزنید تا لنز در مرکز چشم قرار بگیرد و سپس این روند را برای چشم دیگر تکرار کنید. اگر از لنز خود احساس ناراحتی می کنید، آن را بردارید و بررسی کنید که لنز صدمه ای ندیده باشد. اگر لنز آسیب دیده است، فورا آن را دور بیندازید، در غیر این صورت، با محلول بیشتری بشویید و دوباره استفاده کنید.

نکته مهم: برای جلوگیری از مخلوط نشدن لنزهای تماسی، توصیه می کنیم ابتدا از لنزهای مربوط به سمت راست چشم خود شروع کرده و یا خارج کنید.

اگر نسخه ای برای درمان بینایی نداشته باشم، می توانم از لنزهای رنگی استفاده کنم؟

بله، شما می توانید! در حال حاضر تمام لنزهای تماسی ما برای درمان بینایی نیست و بدون نسخه هستند و با نمره ۰٫۰۰ خوانده می شوند و برای این منظور به صورت ویژه طراحی شده اند. برای استفاده از لنزهای تماسی، حتی اگر نیازی به درمان بینایی نداشته باشید، باید به پزشک متخصص چشم مراجعه کنید.

کدام لنزهای تماسی رنگی برای من مناسب هستند؟

انتخاب بهترین رنگ و سایه لنز تماسی به مواردی مانند رنگ چشم، رنگ پوست و تاثیری که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد. اگر به دنبال لنزهای هالووین یا شخصیت های برجسته با رنگ های روشن هستید، لنزهایی که در زیر آورده شده است، تقریبا مناسب همه است.

اگر چشمان سبک تری دارید از لنزهای آبی، خاکستری و فندقی استفاده کنید.

اگر رنگ چشمان شما به طور طبیعی آبی روشن است: لنزهای مات سبز یا خاکستری را امتحان کنید تا جلوه ای جدید و لطیف به چشم شما ببخشد.

اگر چشمان تیره تری دارید از لنزهای سبز و قهوه ای استفاده کنید.

برای ظاهری لطیف و طبیعی از سایه های فندوقی، قهوه ای و سبز روشن استفاده کنید. اگر رنگ پوست تیره ای دارید، رنگ چشم روشن تر، جلوه ای خنک و براق به خود می گیرد که باعث جذابیت بیشمار چشمان شما می شود.

آیا دوست من می تواند لنزهای تماسی رنگی من را استفاده کند؟

خیر. شما نباید تحت هیچ شرایطی لنزهای تماسی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. استفاده مشترک لنزها میتواند منجر به عفونت چشم و ناراحتی شدید شود، بنابراین لطفا آنها را با یکدیگر در میان نگذارید.

آیا لنزهای تماسی رنگی می توانند چشم ما را نابینا کنند؟

برخی از داستان های ترسناک در مطبوعات در مورد افرادی است که بعد از استفاده لنزهای تماسی منجر به کوری شده اند.

اگر لنزهای خود را از یک وبسایت معتبر دارای تاییدیه امریکا خریداری کرده اید، نیازی به نگرانی در مورد کیفیت نیست، اما هنوز هم باید اطمینان حاصل کنید که از مراقبت مناسب در استفاده از لنزهای تماسی خود برای جلوگیری از عفونت چشم مراقبت می کنید.

کدام یک از لنزهای تماسی را خریداری کنم؟

طیف وسیعی از لنزهای تماسی ما به صورت یکبار مصرف روزانه، ۳۰ روزه، ۹۰ روزه در دسترس هستند. اگر فقط لنزهای یکبار مصرف را برای هالووین و یا یک رویداد خریداری می کنید، توصیه می کنیم، پس از استفاده در پایان روز آنها را دور انداخته تا دچار عفونت چشمی نشوید.

کلام آخر، لنزهای تماسی رنگی فقط برای هنرمندان مدل و بازیگران نیست، بسیاری از افراد، آنها را برای موارد خاص مانند جشن عروسی یا مهمانی های خود استفاده می کنند. لنزهای تماسی رنگی می توانند کل ظاهر شما را تغییر داده و چشمان شما را کاملا مبهوت کنند.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب