سارا نصری 30 فروردین ماه 1399 4,605

عواملی که آستیگماتیسم را بدتر میکند

برای نگه داشتن اطلاعات در مورد علائم آستیگماتیسم و تجویز آن، توصیه می کنیم قرارهای منظم پزشک چشم داشته باشید. اپتومتریست شما علائم پیشرفت را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که در صورت نیاز به شما درمان صحیح را انجام می دهد. در ابتدا، آستیگماتیسم شما ممکن است جزئی باشد، اما با گذشت زمان، می تواند پیشرفت کند. چه عواملی باعث بدتر شدن آستیگماتیسم می شود؟ بیا بحث کنیم.

چه عواملی باعث بدتر شدن آستیگماتیسم می شود؟

درمورد اینکه چه عواملی باعث بدتر شدن آستیگماتیسم می شود، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. پزشک چشم شما بررسی خواهد کرد که چه مدت مبتلا به آستیگماتیسم بوده اید و آیا دارای عیوب انکساری اضافی، مانند دور بینی، نزدیک بینی، یا پیرچشمی هستید.

بعضی اوقات، بدون هیچ دلیل مشخص، آستیگماتیسم می تواند به مرور زمان بدتر شود. در موارد دیگر، ممکن است احساس کند که ممکن است آستیگماتیسم بدتر شود وقتی ممکن است مشکل چشم دیگری داشته باشید.

به عنوان مثال، کراتوکونوس، یک بیماری غیر معمول در چشم ناشی از یک قرنیه باریک و هرمی شکل است، می تواند به آستیگماتیسم شدید کمک کند. طراحی نامنظم قرنیه شما می تواند توانایی چشمان شما در تمرکز نور بر روی شبکیه را مختل کند، که می تواند منجر به تاری دید شود.

پزشک چه درمانی پیشنهاد می کند؟

اگر آستیگماتیسم شدید یا کراتوکونوس دارید، ممکن است اپتومتریست شما گزینه های درمانی متعددی از جمله لنزهای اصلاحی را پیشنهاد کند. لنزهای تماسی با قابلیت نفوذ به گاز سفت و سخت یک انتخاب عالی برای کراتوکونوس هستند و برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم مزایایی نیز دارند. آنها همچنین برای طراحی نهایی آستیگماتیسم در قالب طرحی وجود دارند.

پزشک چشم چگونه پیشرفت آستیگماتیسم را آزمایش می کند؟

امتحانات چشم شما، با بحث و گفتگو سریع در مورد نگرانی های بینایی و آزمایش بینایی با نمودار چشم مناسب سن، شروع می شود. همچنین ممکن است پزشک چشم از یک کراتومتر یا توپوگرافی قرنیه استفاده کند تا نگاهی دقیق تر به قرنیه شما بیندازد، از جمله چگونگی خمیدگی آن.

با استفاده از لنزهای تماسی مختلف، اپتومتریست ممکن است چگونگی تابش چشم شما را نیز بررسی کند. اگر آنها از زمان آخرین ملاقات شما نسبت به بینش شما متفاوت باشند، مطمئناً آزمایش های اضافی را انجام می دهند و درمورد تغییرات لازم در نسخه آستیگماتیسم به شما اطلاع می دهند.

آیا آستیگماتیسم می تواند ناگهان بدتر شود؟

در بیشتر موارد، آستیگماتیسم یکسان باقی می ماند و یا به تدریج از یک قرار ملاقات چشم به طرف دیگر تغییر می کند. اما مانند سایر مسائل چشم، بینایی شما می تواند با گذشت زمان تغییر کند.

چه عوامل دیگری باعث بدتر شدن آستیگماتیسم می شود؟

بستگی به شما و چشم شما دارد. علائم آستیگماتیسم ممکن است شدیدتر باشد اگر شما دارای عیوب انکساری دیگری یا بیماری کراتوکونوس هستید. مدت زمانی که آستیگماتیسم داشتید نیز در پیشرفت شرایط شما نقشی دارد.

چه زمانی به پزشک چشم مراجعه کنید؟

اگر علائم چشم شما را از انجام فعالیت‌هایتان محروم می‌کند یا توانایی شما در انجام کارهای روزمره را مختل می‌کند، به چشم پزشک مراجعه کنید. چشم پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما آستیگماتیسم دارید یا خیر و شدت آن کند. او سپس می‌تواند شما را از گزینه‌های موجود برای تصحیح دید راهنمایی کند.

کودکان و نوجوانان

کودکان ممکن است متوجه نباشند که بینایی آنها مبهم است، بنابراین باید برای بیماری‌های چشمی مورد معاینه قرار بگیرند و بینایی‌شان توسط پزشک متخصص اطفال، چشم پزشک، اپتومتریست یا یک فرد آموزش دیده دیگر در سنین و فواصل مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

• در دوره نوزادی

• در معاینه‌های کودک تا سن مدرسه

• در طول سال‌های مدرسه، هر یک یا دو سال در معاینات کودک توسط چشم پزشک و یا از طریق مدرسه یا غربالگری‌های عمومی

در نهایت، موثرترین روش برای فهمیدن دلیل تغییر آستیگماتیسم (یا به نظر می رسد در حال تغییر) برنامه ریزی یک امتحان جامع چشم با دکتر مستقل بینایی سنجی است. ما هر ساله آنها را برای بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سال توصیه می کنیم تا مشکلات بینایی یا سایر مشکلات سلامت چشم را کاهش دهند.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب