سارا نصری 23 بهمن ماه 1398 16,176

عینک نور آبی برای محافظ چشم

این که آیا شما برای کار یا وقت آزاد وقت زیادی را صرف استفاده از تلفن یا رایانه خود می کنید، همه ما زمان بیشتری را صرف دیدن یک صفحه می کنیم. تمام این مدت زمان صرف شده در مقابل وسایل دیجیتالی باعث می شود چشمانمان دچار فشار و خستگی شود.

علت این امر ممکن است اشعه ماوراء بنفش باشد که توسط برخی از فناوری صفحه نمایش قدیمی تر یا پرتوهای ساده آبی رنگ، که بخشی از اکثر صفحه نمایش ها هستند، تولید می شود.

امروزه بسیاری از رایانه ها، تلفن ها به عنوان بخشی از نرم افزار یا نوعی از پوشش ضد انعکاس دهنده روی صفحه، از مسدود کننده های نور آبی استفاده می کنند.

علائم استرس دیجیتال چشم معمولاً به عنوان تاری دید، کرنش چشم یا احساس خشکی، درد جزئی چشم شناخته می شود. چنین تأثیراتی که ناشی از استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش های دیجیتالی است، می توان با استفاده از عینک مسدود کننده نور آبی، که به عنوان عینک رایانه یا مسدود کننده های آبی، لنزهای ضد نور آبی نیز شناخته می شود، کاهش یا جلوگیری کرد.

اگرچه بسیاری می توانند بگویند اثبات علمی در مورد اثربخشی آنها وجود ندارد، اما پزشکان چشم و کاربران در سطح جهانی می توانند اثربخشی فیلترهای نور آبی را که روزانه مورد استفاده قرار می گیرد، تأیید کنند.

در صورت تعجب از اینکه نور آبی چیست، اجازه دهید کمی آن را توضیح دهم.

می بینید، نوری که چشمان ما آن را درک می کنند، از نوع پرتوهای نوری، تابش متفاوتی تشکیل شده است (برخی مضر هستند و بعضی دیگر مضر نیستند). طیف نور آبی، می تواند یک بار برای مدت طولانی در معرض دید ما باشد. از آنجا که ما از الکترونیک بیشتری استفاده می کنیم که از ۳ طیف اصلی نور برای ایجاد رنگ استفاده می کند، میزان نوردهی ما نسبت به دهه های قبل، قابل توجه است.

نور آبی، نور مرئی نیست، بنابراین شما از حضور مداوم آن آگاه نیستید. برخی موارد استفاده طولانی از صفحه نمایش بدون محافظت از چشم، مشخص شده است که علت از بین رفتن موقت بینایی یا کاهش دائمی بینایی است.

ما در شرایطی زندگی می کنیم که اقداماتی مانند گزینه فیلتر چراغ آبی برای تلفن ها و رایانه ها از طریق نرم افزار در دسترس باشد. اما همه دستگاه ها این عملکرد را در دسترس و صادقانه نشان نمی دهند، بلکه رنگ زندگی واقعی تصویری را که ما به آن نگاه می کنیم، تغییر می دهد.

چگونه می توان از چشم خود در برابر نور آبی محافظت کرد؟

بنابراین، چه کاری می توان انجام داد تا تمام آسیب های چشمی که در اثر قرار گرفتن مداوم و طولانی تر در معرض صفحه نمایش ایجاد می شود، کاهش یابد؟

ممکن است برخی بگویند زمان استفاده از الکترونیک را کاهش دهید، که این ایده بدی نیست. اما همه ما فرصتی برای انجام این کار نداریم زیرا کار ما مستلزم استفاده بیشتر از رایانه ها، تبلت ها و تلفن های هوشمند است.

نور های آبی را روی شیشه های نسخه ای مسدود کنید

عینک های تجویز شده با پوشش ضد انعکاس یک راه حل ساده است که همچنین باعث تغییر کیفیت تصویر در الکترونیک شما نمی شود و فراتر از محافظت در برابر نور آبی است که توسط صفحه نمایش ساطع می شود. خود خورشید منبع ثابت قرار گرفتن در معرض خطر است، که می تواند بر ریتم شبانه روزی ما، مانند صفحه نمایش های الکترونیکی تأثیر بگذارد.

یک عینک با روکش آبی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و قیمت مناسبی داشته باشد.

نتیجه این مقاله چه خواهد بود؟

چنین گزینه حیاتی برای عینک ها نباید بسیار گران قیمت باشد و همیشه باید علاوه بر زیبایی عینک از اشعه ماوراء بنفش در برابر چشم، نورهای نئون و بسیاری دیگر از پرتوهای UV در اطراف ما محافظت کند.

این که مردم آن را فیلتر نور آبی، مسدود کننده های نور آبی، پوشش ضد انعکاس AR یا عینک های رایانه ای بنامند، این نام ها به همان محصول گفته می شود. این پوشش به معنای محافظت از چشم در برابر قرار گرفتن در معرض ثابت در معرض اشعه UV نور آبی است.

برای خرید لنز طبی کلیک کنید

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب