سارا نصری 12 آبان ماه 1398 8,282

لنزهای تماسی رنگی برای آستیگماتیسم

اگر از آستیگماتیسم رنج می برید، همچنان می توانید لنزهای تماسی رنگی پیدا کنید تا رنگ چشم طبیعی خود را تقویت یا تغییر دهید. لنزهای رنگی برای آستیگماتیسم تخصصی و اغلب گرانتر از لنزهای تماسی معمولی هستند.
لنزهای تماسی مارک های مختلفی دارند که با لوازم آرایشی و درمان بینایی، ارتباط برقرار می کنند.
لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم اغلب به صورت لنزهای توریک تخصصی هستند. این لنزها نحوه ی برگشت نور به لنزهای چشم را تغییر می دهند تا قرنیه به شکل نامنظم و در نتیجه دید درست را به خود اختصاص دهند.

لنزهای رنگی برای آستیگماتیسم مانند سایر لنزهای توریک کار می کنند. آنها همچنین از نظر زیبایی بر ظاهر عنبیه تأثیر می گذارند. قابل ذکر است تمام لنزهای تماسی نیاز به یک نسخه و اتصالات توسط اپتومتریست دارند.

ویژگی های لنزهای تماسی رنگی برای آستیگماتیسم

کلیه لنزهای تماسی، دستگاه های پزشکی محسوب می شوند و حتی اگر برای درمان بینایی لازم نباشد باید توسط FDA تأیید شود.

لنزهای تماسی با آستیگماتیسم می تواند تخصصی تر از لنزهایی باشد که برای دوربین یا نزدیک بینی تجویز می شود.

لنزهای تماسی تخصصی می توانند گران تر از لنزهای تماسی معمولی باشند. لنزهای رنگی حتی بسیار تخصصی تر هستند و می توانند بیش از دو برابر قیمت لنزهای معمولی هزینه کنند.

بازار لنزهای رنگی در حال گسترش است. در حال حاضر، لنزهای تماسی با رنگ های متنوع نرم در انواع روزانه یکبار مصرف، هفتگی و ماهانه وجود دارند.

چگونه لنزهای تماسی رنگی برای آستیگمات را تهیه کنیم؟

اولین قدم برای دریافت هر نوع لنز تماسی، مراجعه به پزشک چشم و کسب نسخه است. لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم نیاز به اندازه گیری های بسیار دقیق دارند. بسته به میزان بی نظمی قرنیه، ممکن است نیاز به سفارشی سازی آنها باشد. بنابراین ممکن است برای دریافت آنها مدتی طول بکشد.

رنگ های تقویت شده یا رنگ های مات

رنگ های تقویتی برای چشمان سبک مناسب هستند. آنها باعث افزایش رنگ چشم شما می شوند و به آنها در ایستادگی و ظاهر پرتحرک تر کمک می کنند. آنها معمولاً شفاف هستند.

رنگ های مات با تغییر ظاهر عنبیه در واقع می توانند رنگ چشم شما را تغییر دهند. اگر چشم تیره دارید، به رنگ مات نیاز خواهید داشت تا متوجه تفاوت رنگ چشم شوید. لنزهای رنگی با رنگ مات دارای یک مرکز واضح هستند که ممکن است هنگام گسترش مردمک در محیط های مختلف روشنایی، به اندازه کافی بزرگ نباشد. این می تواند دید را تحت تأثیر قرار دهد.

هنگام دستیابی به لنزهای تماسی برای آستیگماتیسم و همچنین برای اهداف آرایشی، با توجه نکردن به نکات بهداشتی خطرات زیادی در آن وجود دارد. خطرات بالقوه لنزها شامل موارد زیر است:

عفونت های قرنیه

ملتحمه (چشم صورتی)

زخم و خراش روی قرنیه

اختلال در بینایی

کوری

در پایان، لنزهای رنگی همان ویژگی لنزهای معمولی را به همراه دارند. با رعایت تمام دستورالعمل های پزشک چشم و دستورالعمل های سازنده، می توانید همه خطرات را به حداقل برسانید. لنزهای خود را دقیقاً طبق دستورالعمل استفاده کنید. در هنگام گذاشتن و برداشتن لنزهای خود بهداشت را به طور کامل رعایت کنید تا چشمتان باعث صدمات احتمالی نشود.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب