مجله الکترونیکی دیالنز 19 آبان ماه 1402 2

لنز طبی برای شماره چشم بالا

لنز های طبی مانند عینک ها برای اصلاح بینایی کاربرد دارند با  این حال گزینه محبوب تری هستند و می توانند راحتی بیشتری ارائه دهند. یکی از رایج ترین سوالات در مورد استفاده از لنز های طبی این است که آیا برای چشمان بسیار ضعیف نیز استفاده از لنز های طبی امکان پذیر است و می تواند نتیجه رضایت بخشی داشته باشد؟ در این مقاله این مورد را بررسی می کنیم پس با "مجله الکترونیکی دیالنز" همراه باشید.

بهبود اختلالات بینایی مختلف با لنز طبی

لنز های طبی می توانند برای بهبود انواع اختلالات از جمله نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم مورد استفاده قرار بگیرند. مشکل دوربینی به راحتی با استفاده از لنز قابل اصلاح است و حتی می تواند تاثیر بهتری در مقایسه با استفاده از عینک داشته باشد.

چشمان شما از کودکی دچار مشکل دوربینی باشد یا در بزرگسالی به این مشکل دچار شده باشید، فرقی نمی کند و لنز های طبی با تغییر شیوه ورود پرتو های نور به چشمان شما می تواند این اختلال را بهبود دهد. لنز های طبی می توانند تا شماره 20.00 برای چشمان دوربین و ضعیف مورد استفاده قرار گیرند.

یکی دیگر از اختلالات بینایی، نزدیک بینی است که در این حالت فرد برای دیدن اشیا نزدیک مشکلی ندارد ولی اشیا دور تار به نظر می رسند. اگر چشمان شما نیز مشکل نزدیک بینی داشته باشند می توانید از عینک یا لنز برای اصلاح آن استفاده کنید و محدودیت برای استفاده از لنز های طبی نخواهید داشت.

چشم پزشک شما بعد از معاینه دقیق می تواند شماره لنز مورد نیاز برای اصلاح بینایی شما را تعیین کند. در حال حاضر لنز های طبی می تواند برای اصلاح نزدیک بینی با هر شماره ای مورد استفاده قرار گیرد و حتی تا شماره 3.00 دیوپتر نیز می توانید برای اصلاح نزدیک بینی از لنز طبی استفاده کنید.

آستیگماتیسم، یکی دیگر از مشکلات رایج بینایی است که به دلیل انحنای غیر یکنواخت قرنیه ایجاد می شود. در این حالت فرد اشیا دور و نزدیک را تار می بیند. در این مورد نیز برای اصلاح بینایی علاوه بر عینک می توانید از لنز نیز استفاده کنید.

در صورتی که طبق تشخیص پزشک متخصص، چشمان شما آستیگماتیسم است می توانید از لنز های طبی برای اصلاح شکل قرنیه استفاده کنید تا وضوح دید خود را بهبود دهید. لنز های طبی برای شماره چشم های بالا نیز قابل استفاده است و می تواند به خوبی، استفاده از عینک بینایی شما را اصلاح کند.

لنز های مناسب برای شماره چشم بالا

برای تشخیص مناسب ترین لنز های طبی برای چشمان شما، یک متخصص می تواند به شما کمک کند. بهتر است برای تهیه بهترین لنز، ابتدا توسط یک چشم پزشک معاینه شوید تا نسخه و مشخصات لنز مناسب برای اصلاح بینایی شما تعیین شود.

توصیه می شود به هیچ عنوان بدون نسخه، اقدام به خرید لنز طبی برای شماره چشم بالا نکنید و حتما از یک متخصص کمک بگیرید. پزشک تمام مشخصات لنز مناسب چشمان شما از جمله انحنا، فاصله  مردمک، قدرت بزرگنمایی و بالانس و ... را تعیین می کند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

کلام آخر

افراد مبتلا به نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم می توانند با استفاده از لنز های طبی به خوبی عینک ،دید خود را اصلاح کنند. با اینکه لنز های طبی امروزه بسیار کاربردی هستند و اغلب مشکلات بینایی را اصلاح می کنند با این حال ممکن است اصلاح آستیگماتیسم شدید با استفاده از لنز های طبی نرم دشوار باشد و دید بیمار به اندازه استفاده از عینک واضح نشود. در مقابل لنز های طبی سخت می تواند به خوبی تاری دید در هر سطحی را اصلاح کنند و مشکلات آستیگماتیسم را پوشش دهند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب

- تاثیرات سولاریوم بر چشم

برخی افراد ممکن است برنزه کردن پوست با سولاریوم را جایگزین ایمن تری برای آفتاب گرفتن تصور کنند اما این تصور درست نیست.طبق تحقیقاتی که اخیرا سازمان بهد...ادامه مطلب