مجله الکترونیکی دیالنز 19 شهریور ماه 1400 5,549

لنز مناسب برای چشم های حساس

آیا تا به حال قرمز شدن یا خارش چشم شما را نسبت به استفاده از لنز طبی و لنز رنگی ناامید کرده است ؟ آیا از اینکه عینک طبی را انتخاب نکرده اید پشیمانید ؟

قبل از اینکه لنزهای چشم خود را خارج کنید و به سراغ خرید عینک طبی بروید ، این مطلب از مجله الکترونیکی دیالنز را مطالعه کنید .

قبل از اینکه لنزی را بخرید، با یک متخصص، مشورت کنید. اگر چشمان شما در حال حاضر مستعد خشکی، خارش، قرمزی و زخم هستند، احتمالا چشم های حساسی دارید. در چنین مواردی، مشورت با یک متخصص اهمیت مضاعفی پیدا می کند. زیرا گزینه های شما حتی بیشتر از آنچه سایر کاربران در اختیار دارند، محدود شده است.

برخی دلایل اصلی حساسیت چشم با لنز

   - قرار گرفتن در معرض مواد آلرژن

   - لنزهای نامناسب با اندازه های بزرگ تر یا کوچک تر از مردمک چشم

   - زخم قرنیه

   - خشکی چشم

   - حساسیت به محلول شوینده لنز

   - استفاده از لنز تماسی نامناسب و بد

   - شست و شوی نامناسب لنزها و نگهداری نامناسب

   - استفاده بیش از حد از لنز طبی و لنز رنگی

کدام لنز چشم برای شما مناسب است؟

اول، شما باید به مشکلتان رسیدگی کنید. لنزهای تماسی باید با تصحیح نزدیک بینی، دوربینی ، آستیگمات، یا ترکیبی از این مشکلات بینایی، دیدگاه خوبی داشته باشند

دوم، لنز باید با چشم شما هماهنگ باشد. برای انجام این کار، لنزها از ده ها هزار ترکیب قطر و انحنا به دست می آیند. البته، هر برند لنز اندازه خودش را دارد.پزشک مشخص می کند کدام لنز برای شما بهتر است.

سوم، شما ممکن است نیاز پزشکی دیگری داشته باشید که انتخاب لنز را تغییر دهد به عنوان مثال، اگر چشم هایتان خشک شوند، ممکن است که پزشک یک لنز خاص را برایتان انتخاب کند.

جنس لنز چشمی برای راحتی چشم های حساس:

اگر هر کدام از علائم چشمان حساس را دارید، ممکن است فکر کنید که نباید از لنزهای خود استفاده کنید. خوشبختانه، طیف وسیعی از فناوری و مواد پیشرفته برای کمک به افراد در استفاده از لنز و جلوگیری از علائم چشم حساس وجود دارد. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

-لنزهای چشمی سخت نفوذپذیر به گاز: این لنزها دوام و شفافیت بیشتری با نفوذپذیری خوب اکسیژن دارند. که به ورود اکسیژن بیشتر به چشم و جلوگیری از سوزش چشم کمک می کند. اما سازگار شدن با این لنزها در ابتدا دشوارتر است و برای استفاده طولانی مدت، راحت نیستند.

-لنزهای چشمی نرم: این لنزها از یک ماده بسیار انعطاف پذیر و نفوذپذیر با اکسیژن با محتوای آب بالا ساخته شده اند که باعث می شود راحت تر از لنزهای سخت باشند.

-لنزهای سیلیکون هیدروژل: این ها مواد جدیدتری برای تولید لنز هستند که نفوذپذیری بالایی با اکسیژن دارند و بیشترین راحتی را برای استفاده کننده دارند.

معرفی چند برند لنز چشم برای افراد با چشمان حساس

هنگام جستجو برای استفاده از لنزهای چشمی (مخصوصا اگر چشم های حساس دارید)، چندین فاکتور مهم از از جمله راحتی، زمان استفاده، هزینه و وضوح بینایی را باید در نظر گرفت.

فروشگاه دیالنز طی سال ها تجربه در فروش انواع لنزهای طبی ، رنگی  و محصولات جانبی لنز در بین چندین برند معتبر و با کیفیت لنزهای تماسی ، در اینجا به معرفی چند برند لنز چشم برای افراد با چشمان حساس می پردازد :

خرید لنز طبی سولکو ، مناسب برای چشمان حساس

بدون شک لنز های  سولکو، با بکارگیری تکنولوژی های خاص اعم از سطح هیدروفیلی و فناوری هایدروژل ترپلایمر، آبرسانی 55% برای کسانی که چشم حساس دارند بسیار موثر خواهد بود. ناگفته نماند که اسید هیالورونیک استفاده شده در این لنز، برای روان بودن لنز و سایش بهتر نیز کمک می کند. به طور کلی، استفاده از این لنز بسیار راحت بوده و مناسب برای چشمان حساس می باشد.

لنزهای ایراپتیکس مناسب برای چشمان حساس

لنز Air Optix یکی دیگر از لنزهای چشمی فوق العاده است که با چشم های حساس به خوبی کار می کند. آن ها دارای فناوری به نام TriComfort هستند که به دلیل نداشتن رسوبات پروتئینی و حفظ رطوبت بالا، از قابلیت استفاده در تمام طول روز برخوردار هستند.

خرید لنز پلیوویو برای چشمان حساس

لنز های تماسی رنگی پلی ویو به دلیل اکسیژن‌رسانی بالا، آبرسانی مناسب و طراحی کاملا کروی، جز بهترین و راحت ترین لنز های موجود در بازار هستند. آب رسانی بالای این لنز از خشکی و قرمزی چشم جلوگیری می‌کند. از دیگر نکات مثبت این لنز میتوان به تنوع رنگی بسیار زیاد اشاره کرد  ، میتواند برای کسانی که به استفاده از لنز رنگی علاقه مند هستند گزینه مناسبی باشد .

لنز رویال ویژن ایده آل برای چشمان حساس

لنز های رویال ویژن ساخت کره جنوبی می باشد ، بدلیل استفاده از روش PLUSSIERUS در تولید که در واقع به معنی قرار گرفتن رنگدانه ها در درون لایه ژلاتینی محافظ هست دیگه نگران تماس رنگ موجود در لنز با چشماتون نباشید.

لنز رویال ویژن Royal Vision دارای رنگبندی متنوعی بوده که مناسب استفاده برای تمامی رنگ چشم‌ها است. این لنز دارای متریال بسیار خوبی بوده و پوشش‌دهی عالی دارد. لنز رویال ویژن قابلیت آبرسانی دارد و برای چشم‌های خشک و حساس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لنز بایوترو لنزی مناسب برای چشمان حساس

بدون شک لنزهای یایوترو از نظر کیفیت , راحتی و ضد حساسیت بودن ,  بهترین لنز روزانه در بین تمامی برندهای موجود در بازار لنز روزانه بوش اند لومب که در 2 نمونه soft59  و bio true دارد , میباشد .لنز بوش اند لومب آمریکا یکی از بهترین و با کیفیت ترین لنزهای فصلی و روزانه دنیا میباشد .

خرید لنز ویکتوریا برای چشمان حساس

لنزهای تماسی ویکتوریا دارای طراحی نازکی هستند که می توانند خیلی راحت روی چشم قرار گیرند، به گونه ای که شما احساس نکنید جسمی روی چشم شما قرار گرفته است

برای ساخت این لنز از فناوری هیدروژل کمک گرفته شده است . استفاده از این فناوری در کنار مواد پلیمری مانند polymacon باعث اکسیژن رسانی بهتر و عملکرد عالی شده است .

لنزهای پیورویژن مناسب برای چشمان حساس

لنزهای بوش اند لومب پیورویژن یکی از دقیق ترین لنزهای طبی در جهان محسوب می شود .استفاده از اپتیک های باکیفیت بالا موجب شده تا موقعی که در چشم مصرف کننده هستند در هر شرایط نوری دید خوب و واضحی داشته باشند .

مهم ترین فناوری بکار رفته در این برند استفاده از مواد پیشرفته سیلیکون هایدروژل است که موجب می شود لنز طبی پیورویژن تنفس بالایی از اکسیژن داشته و استفاده از آن را راحت تر کند ، در نتیجه چشم های مصرف کننده سالم تر باقی می مانند .

لنز طبی زیروسون لنزی ایده آل برای چشمهای حساس

لنزهای زیروسون یک محصول با کیفیت کره ای ، با آبرسانی 38% و قطر 14.2 درون جعبه های یک جفتی با تاریخ انقضای یک سال، یکی از خریدهای ایده آل شما عزیزان با چشمان حساس می تواند باشد .

لنزهای تماسی زیروسون طبی، دارای تکنولوژی AquaForm بوده و چشم را کاملا ایمن می سازد. همچنین این لنزهای طبی، دارای فناوری هایدروژل هستند که می تواند اکسیژن را به خوبی به چشم انتقال دهد و از خستگی و خشکی چشم جلوگیری کند.

آیا نیاز به محلول لنزهای چشمی هست؟

 اگر از لنزهای چشمی استفاده می کنید، ممکن است برای شستشو، تمیز و ضد عفونی کردن لنزهای خود به محلول لنز چشمی نیاز داشته باشید. اگر روزانه از لنزهای یکبار مصرف استفاده می کنید که باید بعد از هر بار استفاده دور انداخته شوند، لزوما نیازی به محلول لنز چشمی ندارید. با این حال، اگر چشم های حساسی دارید، ممکن است بخواهید محلول نمکی مورد تایید FDA را خریداری کنید تا لنزها را قبل از قرار دادن در چشم خود، بشویید. لنزهای یکبار مصرف روزانه نباید تمیز یا ضد عفونی شوند. اگر از انواع دیگر لنزهای نرم یا لنزهای چشمی نفوذپذیر استفاده می کنید، ممکن است برای شستشو، ضد عفونی و نگهداری آن ها به یک محلول چند منظوره مورد تایید FDA نیاز داشته باشید.

سخن آخر:

اگر چشمان شما در حال حاضر مستعد خشکی، خارش، قرمزی و زخم هستند، احتمالا چشم های حساسی دارید. نوع اشتباه لنزهای چشمی یا محلول های تمیز کننده می توانند ناراحتی بی مورد ایجاد کرده و بینایی شما را مختل کنند. بنابراین همیشه بهتر است قبل از اینکه لنزی را بخرید، با یک متخصص، مشورت کنید.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب