سارا نصری 20 آبان ماه 1398 1,016

لنز و محلول در زمستان منجمد می شود؟

لنز و محلول در زمستان منجمد می شود؟

دمای زمستان و زیر صفر مانعی برای استفاده از لنزهای تماسی نیست. با چند نکته می توانید از استفاده آنها در فصل سرما نیز لذت ببرید.

احتمالاً می خواهید بدانید که آیا لنزهای تماسی می توانند در دمای بسیار سرد منجمد شوند؟ خیر آنها نمی توانند. لنزهای تماسی سیلیکون هایدروژل دارای ۳۸٪ هیدراتاسیون است و در چشم شما یخ نخواهند زد. برف و یخبندان به لنزها آسیب نمی رساند و کیفیت آنها را از دست نمی دهد. دمای قرنیه و اشک در حدود ۳۵ درجه سانتیگراد است، بدین معنی که لنز حتی اگر در خارج از ۱۰- درجه سانتیگراد باشد، به اندازه کافی گرم است.

اگر لنزها را در محلول در فریزر قرار دهید، محلول در حدود ۱۵- درجه سانتی گراد یخ می زند. با این حال، محلول یخ زده از لنز، در برابر صدمه محافظت می کند، بنابراین لنزهای تماسی پس از یخ زدایی هیچ تغییری در کیفیت نشان نمی دهند.

بدون محلول، لنزها می توانند یخ بزنند، اما احتمالاً ابتدا خشک می شوند.

ما قطعاً توصیه می کنیم از چنین آزمایشاتی خودداری کنید و اگر تصمیم دارید لنز یخ زده استفاده کنید، باید آن را توسط یک متخصص و با ذره بین بررسی کنید.

در مورد محلول شستشو چطور؟

محلول در دمای ۱۰- درجه سانتیگراد منجمد می شود. مراقب باشید اگر محلول شما هنگام تعطیلات یا هنگام مسافرت یخ زده باشد. می تواند محتویات خود را خراب کرده و کیفیت ضدعفونی کننده آن را کاهش دهد.

چگونه از انجماد آنها جلوگیری کنیم؟

توصیه می کنیم محلول ها را در دمای اتاق نگه دارید، همانطور که معمولاً در کاتالوگ محصول یا بسته بندی اطلاعات مشاهده می شود، سرمازدگی شدید می تواند محلول را تغییر داده یا از بین ببرد و در نتیجه اثرات آن را پایین بیاورد، که می تواند منجر به تمیز نکردن کافی از لنزهای تماسی شما شود.

با این حال، درجه حرارت در حدود ۱۰- درجه سانتیگراد تنها پس از چند ساعت می تواند به محلول آسیب برساند. بنابراین اگر با لنزها و محلول آن سفر می کنید، ولی آنها را هر روز در سفرهای طولانی و سرد قرار نمی دهید، دیگر نیازی به نگرانی نیست.

همچنین باید محفظه نگهداری از لنز را در خاطر داشته باشید.

لنزهای موجود در محلول نباید در معرض دمای شدید قرار گیرند. هنگام مسافرت، به خصوص در کوه توجه کنید.

استفاده از لنزهای تماسی هنگام ایجاد باد شدید در دمای انجماد و یا با تغییر درجه حرارت زیاد، مانند زمانی که در داخل و خارج از مغازه های بیش از حد گرم می شوید، ناخوشایند است. در چنین مواردی، لنزها ممکن است ناراحت کننده باشند و چشمان شما احساس خشکی کند.

قطره های مرطوب کننده چشم در این امر به شما کمک می کند و استفاده از لنزها را دلپذیرتر می کند.

در نهایت، روش های مختلفی برای لذت بردن از زمستان با لنزهای تماسی وجود دارد. اگر مطمئن نیستید و یا نیاز به مشاوره دارید، به پزشک بینایی خود و یا با کارشناسان لنزهای تماسی دیالنز مشورت کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب