سارا نصری 24 شهریور ماه 1398 1,634

مایع ضدعفونی کننده لنز تماسی

اکنون، هیچ مارک منفردی از محلول های لنز تماسی یا سیستم مراقبت از لنز وجود ندارد که بهترین گزینه برای هر شخص یا هر لنزی باشد. نشان داده شده است که تمام مارک های موجود برای خرید در ایالات متحده در آزمایشات بالینی مورد تایید بوده و برای استفاده توسط FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) تایید شده اند.

انواع مایع ضدعفونی کننده لنز تماسی

۱-Boston Simplus:

این محلول تمیزکننده و ذخیره سازی دارای حذف رسوب پروتئین است و یکی از مارک های پرطرفدار به شمار می آید. برای نتیجه بهتر، تولید کننده توصیه میکند که لنزهای تماسی را در محلول، یک شب نگهداری کنید، سپس قبل از قرار دادن در چشم، مالش و شستشوی لنز را در صبح انجام دهید.
مواد نگهدارنده: کلورگزیدین گلوکونات و PAPB

۲-ClearCare:

این پاک کننده بر پایه پراکسید یک گزینه همه کاره است که لنزها را در طول شب (۶ ساعت) تمیز می کند. محلول پراکسید هیدروژن از طریق یک واکنش آنزیمی در طرح مورد خاص به شور تبدیل می شود. این محلول هم برای لنزهای تماسی RGP و هم برای لنزهای نرم استفاده می شود. برای ضد عفونی صحیح لنزهای RGP، سازنده توصیه می کند ۲-۴ قطره ClearCare را مستقیماً روی لنزهای تماسی قرار دهید و سپس با نوک انگشت خود لنز را مالش دهید. لنزهای تماسی را در قسمت های راست و چپ جا لنزی قرار دهید و سپس لنزها را با ClearCare به طور مستقیم به مدت ۵ ثانیه بشویید. فقط بعد از این شستشو و شستشوی دستی می توانید جا لنزی را با محلول پر کنید، درب آن را ببندید و بگذارید لنزهای تماسی یک شبه تمیز شوند.

۳-Oxycept UltraCare:

این سیستم مبتنی بر پراکسید ۲ مرحله ای از یک قرص آنزیم برای خنثی کردن محلول پراکسید هیدروژن استفاده می کند. این قرص ها حاوی سیانوکوبالامین (ویتامین B12) برای ایجاد رنگ صورتی هستند، بنابراین به وضوح می توانید بگویید که خنثی سازی در حال وقوع است. لنزها باید در محلول ۶ ساعت یا یک شب خیس شوند. یک بار در هفته، یک قرص UltraZyme Enzymatic می تواند همزمان با قرص خنثی کننده پراکسید برای تمیز کردن قدرت اضافی اضافه شود.

۴-Lobob ESC:

این پاک کننده مستقر در سطح سورفکتانت خود محافظت شده است و حاوی ذرات ساینده نیست که می تواند شکل و یا طراحی لنزهای RGP را با گذشت زمان تغییر دهد. پس از مالش، باید کاملاً مانند پاک کننده Boston Advance که در بالا توضیح دادیم، شستشو داده شود.

۵-پاک کننده اضافی MiraFlow:

این پاک کننده روزانه با لنزهای تماسی RGP و نرم سازگار است و به دلیل توانایی آن در از بین بردن رسوبات چربی مانند آرایش و لوسیون ها در بین پزشکان چشم محبوب است. این فرمول حاوی الکل ایزوپروپیل است، بنابراین نه تنها یک رسوبگیر عالی، بلکه دارای اثرات ضد میکروبی قوی نیز هست.

۶-Cons:

پاک کننده های لنز روزانه است که به دلیل خاصیت شیمیایی نمکی، شستشوی لنزها با این مایع، نیاز به جریان ثابت محلول و یک آبکشی کامل برای هر دو طرف لنزها دارد. از نظر تاریخی، بسیاری از مصرف کنندگان لنزهای RGP آموخته اند که تمیز کننده های روزانه را با آب شیر شستشو دهند، اما مطالعات نشان داده اند که این امر می تواند خطر آلوده سازی عفونت های میکروبی از جمله کراتیت را افزایش دهد. از آنجا که FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) تغییراتی را در این دستورالعمل ها در نظر گرفته است، بهتر است از استفاده از آب شیر با لنزهای تماسی در کنار هم خودداری کنید.

۷-مایع ضدعفونی کننده Opti Free:

توسط شرکت Alcon ساخته شده و یک مایع کاملا استاندارد و قدرتمند برای تمیز کردن لنزهای تماسی است. این مایع دارای قدرت ضدعفونی کننده سطح بالا می باشد و رطوبت و راحتی طولانی مدت را برای استفاده روزانه فراهم می کند.
این مایع تمیز کننده دارای فرمول اختصاصی میکروارگانیسم بوده که باعث جلوگیری از عفونت چشم می شود. مایع Opti Free برای کلیه لنزها از جمله لنزهای سیلیکون هایدروژل مورد استفاده قرار می گیرد.
از بین Opti-Free Express ،Opti-Free Express ،Opti-Free RepleniSH و Opti Free Puremoist هر کدام فرمول منحصر به فرد خود را دارند اما همه آنها به مدت طولانی نیاز دارند تا میکروب را از بین ببرد.
مایع لنزهای Opture Free Puremoist و Opti-Free RepleniSh هر دو در بسته های مناسب جهت حمل در چمدان های مسافرتی و دستی طراحی شده اند.

 

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب