مجله الکترونیکی دیالنز 30 تیر ماه 1400 2,579

مایع لنز زایس یا یونیورسال پلاس ؟!

محلول لنز که به آن مایع لنز نیز گفته می‌شود جهت شستن و نگهداری از انواع لنز چشم ( لنز طبی، لنز رنگی، لنز طبی رنگی) به کار برده می‌شود. تنها ماده‌ای که از آن می‌توان به عنوان تمیز کننده و حفظ بهداشت چشم و لنز استفاده کرد محلول‌های ضد عفونی کننده و پاک کننده لنز چشم هستند که بیشتر آنها عملکرد شبیه به هم دارند.

در صورت عدم رعایت بهداشت و تمیز کردن لنز، آسیب های جدی به چشم وارد می شود که بهترین و سریع ترین روش برای ضد عفونی و تمیز کردن لنز استفاده از محلول شستشوی لنز می باشد.

در این مقاله قصد داریم دو تا از برندهای با کیفیت محلول لنز به نام "مایع لنز زایس" و "مایع لنز یونیورسال" رو معرفی کنیم . به طوریکه با بررسی مشخصات و ویژگی های آن ها قادر خواهید بود براحتی برای خرید مایع لنز زایس و خرید مایع لنز یونیورسال اقدام کنید ؛ پس تا انتها با " مجله الکترونیکی دیالنز " همراه باشید .

اهمیت استفاده از محلول لنز

کسانی که از انواع لنزهای طبی و رنگی استفاده می کنند، به این نکته واقف هستند که وجود محلول لنز چقدر مهم و حیاتی است و بدون آن نمی توان از لنز طبی استفاده کرد. چرا که با استفاده از مایع لنز می توان به ضد عفونی کردن لنز پرداخت و لنزها را همیشه سالم و تمیز نگه داشت. اگر توجه داشته باشیم که یکی از مهم ترین عوارض استفاده از لنز مربوط به عفونت های چشمی است که در نتیجه عدم رعایت صحیح بهداشت لنز ایجاد می شود. در این صورت می توان به اهمیت محلول نگهداری لنز که برای مراقبت های بهداشتی و حفظ سلامتی چشم مهم و ضروری است پی برد.

مایع لنز، محصولی است که شما برای تمیز، ضدعفونی کردن و استفاده از لنز رنگی تماسی استفاده می کنید. محلول لنز برای ضد عفونی کردن انواع لنزهای سافت، طبی و یا رنگی مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از محلول نگهداری لنز می توان از ایجاد رسوب و پروتئین جلوگیری نمود

انواع مایع شستشوی لنز

مایع لنز امروزه در دسته های مختلف در بازار وجود دارد، که هر کدام از این انواع مایع لنز کاربرد خاصی دارد و می تواند برای یک هدف و منظوری به کار برده شود.

محلول تمیز کننده لنز: این نوع بیشتر برای تمیز کردن سطح لنز بکار می رود ؛ بدین صورت که هربار که لنز را از چشمان خود خارج می کنید ، مقداری از مایع لنز را روی آن ریخته به آرامی با انگشت خود مالش می دهید تا کاملا تمیز شود .

محلول مرطوب کننده لنز: این محلول برای نگهداری لنز در جالنزی بازگردان رطوبت از دست رفته لنز در طول روز بکار می رود ؛ بدین صورت که موقع خواب پس از تمیز کردن لنز آن را در یک جالنزی حاوی مرطوب کننده قرار می دهیم تا لنز در مدتی که درون چشم ما نیست بخوبی مرطوب شود .

محلول چندمنظوره لنز: این محلول بهترین نوع مایع لنز محسوب می شود و همه خاصیت ها را به طور یکجا در خود دارد و می توان با خرید آن به طور همزمان هم لنز را تمیز و ضدعفونی نمود و هم مقداری از آن را در جالنزی برای نگهداری از لنز استفاده نمود .

محلول پاک کننده آنزیمی لنز : از این محلول به طور مداوم استفاده نمیشود بلکه به دلیل آنزیم هایی که دارد هفته ای یکبار باید از آنها استفاده نمود. شما فقط کافیست ظرف مخصوص لنز خود را با این محلول پر کرده و یک قرص آنزیمی داخل آن قرار دهید. پس از حل شدن شما میتوانید لنز را داخل محلول بگذارید و 15 دقیقه بعد با یک محلول پاک کننده معمولی بشویید. این محلول پروتئین های چشم که به لنزها چسبیده اند را تمیز میکند.

محلول هیدروژن پراکسید : این محلول پاک کننده، ضدعفوتی کننده و شوینده است و یکی از بهترین محلول ها برای نگه داری لنز در طولانی مدت محسوب میشود. همچنین یک قرص خنثی کننده نیز به همراه دارد که حساسیت های چشمی را از بین میبرد. تنها نکته ای که در مورد این لنزها وجود دارد این است که باید قبل از استفاده ، لنزها را با یک محلول معمولی بشویید و سپس داخل این محلول قرار دهید.

محلول پاک کننده پروتئین چشم : برای از بین بردن رسوب پروتئین چشم از این محلول ها استفاده میشود. ابتدا باید ظرف لنز را با این محلول و یک قطره پاک کننده پروتئین پر نمود. از این محلول به صورت روزانه نیز میتوان استفاده نمود. لازم به ذکر است که استفاده از این محلول ها طول عمر لنز شما را افزایش داده و همچنین از انواع بیماری های چشمی جلوگیری میکنند.

بهترین نوع محلول لنز چیست؟

اکثر افراد مایع لنز چند منظوره را انتخاب میکنند زیرا از بقیه محلول ها کاربرد بیشتری داشته و نیازی به محلول دیگری ندارد. همچنین هم کار ضد عفونی را انجام میدهد و هم شست و شو.

اما از نظر پزشکی و علمی محلول های ضد عفونی هیدروژن پراکسید برای استفاده روزانه بسیار بهتر هستند و علاوه بر رفع حساسیت، رسوبات و لیپیدها را نیز از بین برده و باعث درخشان شدن لنزها میشوند.

مایع شستشوی لنز زایس

محلول لنز سافت زایس Zeiss All.In.One قویترین محلول برای ضدعفونی کردن انواع لنزهای سافت ،طبی یا رنگی و جلوگیری از ایجاد رسوب و پروتئین  و مرطوب کننده بسیار موثر لنز و چشم و از بین برنده چسبندگی های میکروبی می باشد .

رسوب و پروتئین عامل اصلی فاسد شدن لنز و ایجاد مشکلات چشمی بسیار مانند سوزش و التهاب است که محلول لنز زایس با فرمولاسیون بسیار پیشرفته ، از ایجاد آن جلوگیری کرده و با توجه به آلودگی شدید هوا در شهرهای بزرگ این محلول از طرف متخصصین و جراحان چشم ، برای شستشوی روزانه توصیه می شود.

با استفاده از محلول شستشوی زایس، نیازی به استفاده از محلول های جانبی و قرص لنز و صرف هزینه نمیباشد و این محلول به تنهایی تمام نیاز استفاده کنندگان لنزهای تماسی را تامین میکند.

برند «زایس» در سال ۱۸۴۶ متولد شد و شرکتی بین‌المللی و پیشرو درزمینهٔ اپتیک نوری و صنعتی است ومحققان و پژوهشگران این برند باسابقه، تمام انرژی خود را روی مسئله دید بهتر(better vision) متمرکز کرده‌اند.این محلول ساخت کشور آلمان و سازگار با تمام لنزهای تماسی می باشد.

نکته : زمان مناسب استفاده از محلول 3 ماه بعد از باز شدن می باشد.همچنین بعد از هر بار استفاده ، محلول داخل جا لنزی تعویض شود.

ویژگی های محلول لنز زایس

       - محصول کشور آلمان

       - تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی بسیار بالا و حساس

       -  استفاده از مواد با کیفیت و غیرسمی

       - (یک محلول چند منظوره برای تمامی لنزها ( سالانه , فصلی و روزانه  

       - دارای ویتامین B5 و حفظ رطوبت

       - ضد آلرژی و خارش
       - ایجاد لغزندگی کامل برای حرکت راحت روی چشم

محلول لنز یونیورسال پلاس

محلول لنز یونیورسال ، یک محلول چندمنظوره برای شستشو و نگهداری لنزها است که در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات در بین محلول های لنز محسوب می‌شود.
در واقع این محلول لنز توانسته رضایت اکثر مصرف‌کنندگان خود را به دست آورد. این محصول ساخت کشور ایتالیا و تولیدشده توسط شرکت schalcon است و کیفیت محلول لنز یونیورسال به‌اندازه‌ای بالا است که توصیه می‌کنیم این محصول را خریداری و لنز خود را با آن تمیز و ضدعفونی کنید و با خیال آسوده و راحت از آن استفاده کنید.

با دارا بودن فرمول خاص استفاده شده در لنز های سیلیکونی و دیگر انواع لنزهای نرم، یونیورسال گزینه ای عالی برای چشم های حساس به شمار می رود. این مایع لنز بدون مواد نگه دارنده و حاوی ترکیبات اکسیپل، قابلیت پاک کنندگی، ضد عفونی کنندگی و روان کنندگی بالایی دارد.

همچنین یونیورسال خاصیت رطوبت دهی به لنزها را در طول مصرف روزانه بر عهده دارد. تمامی این ویژگی در این محلول سبب پاکیزگی و شادابی لنزهای چشمی در طول روز می شود. محلول یونیورسال در بسته های حاوی بطری های 50 میل، 150 میل و 400 میل موجود میباشد. این محلول چند منظوره به مدت 3ماه قابل استفاده است و سلامتی، راحتی و لذت استفاده از لنز های چشمی را برایتان به ارمغان می آورد.

ویژگی های مایع لنز یونیورسال

  - محصول کشور ایتالیا

  - این محلول لنز می‌تواند به‌صورت کاملا تاثیرگذار پروتئین‌ها، چربی‌ها و رسوباتی را که شخص در زمان‌هایی که از لنز نرم استفاده می‌کند و به سطح آن می‌چسبند را تمیز و لنز چشم را ضدعفونی کند.

  - دارای تاییدیه FDA کشور آمریکا

  - این محلول لنز قابلیت ضد باکتری دارد که در داخل آن‌یک سطح اضافی قرار دارد که ضدعفونی‌کننده اضافی محسوب می‌شود.

  - رطوبت رسان و روان سازی سطح لنز

  - این محلول برای انواع لنزها مناسب است به‌خصوص برای لنزهای طبی سیلیکون هایدروژل؛ مثل لنز طبی بوش اند لومب و لنز طبی جانسون بهترین ضدعفونی‌کننده به‌حساب می‌آید.

  - ترکیباتی که این محلول را تشکیل می‌دهد این توانایی را دارد که بیش از 3 میلیون باکتری را در تقریبا 30 دقیقه از بین ببرد.
   - بطری این محصول قابلیت انعطاف بالایی دارد و با اندازه‌های متفاوت است که به شما امکان کنترل جریان خروج محلول را می‌دهد و جا لنزی که به آن متصل بوده و به‌هیچ‌عنوان از آن جدا نمی‌شود.

  - محلول لنز یونیورسال  از ایجاد خارش و سوزش چشم‌ها جلوگیری می‌کند و کار قطره چشمی را نیز انجام میدهد .
  - رطوبت لنزها توسط این محلول حفظ می‌شود و باعث روان‌تر شدن لنز می‌شود.

اکنون شما با خواندن این مقاله با خصوصیات و ویژگی های مایع لنز زایس و یونیورسال آشنا شدید . چنانچه باز هم نیاز به مشاوره جهت خرید محلول لنز مناسب دارید ، می توانید با مشاورین دیالنز تماس بگیرید و بهترین انتخاب مایع لنز را داشته باشید .

جهت اطلاع از قیمت انواع لنزهای طبی ، رنگی ، طبی رنگی و همچنین لوازم جانبی لنز می توانید به بخش های مربوطه مراجعه کرده و سفارش خود را با اطمینان از فروشگاه آنلاین دیالنز ثبت کرده و از خریدی مطمئن بهره مند شوید  .

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب