سارا نصری 13 شهریور ماه 1398 984

نحوه جلوگیری از آسیب های چشمی

اگر بخواهیم چشم هایمان تا همیشه برایمان خدمت کنند، بایستی دقت و مراقبت بیشتری را به عمل آوریم. رعایت اصول بهداشتی در سلامت چشم از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود .کارشناسان می گویند بیش از ۹۰ درصد از صدمات چشم با استفاده از اقدامات احتیاطی و استفاده از عینک های ایمنی قابل پیشگیری است.

اگر در محیط هایی که دارای آلودگی فراوان و گرد و غبار بسیار است فعالیت می کنید یا از ابزارهای قدرتی استفاده می کنید، حتما از عینک های ایمنی چشم استفاده کنید. این عینک ها باید دارای یک قاب مناسب و سبک باشند تا احتمال ورود ذرات کوچک هوا در پشت آن را کاهش دهد.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، فروشگاه های سخت افزار، عینک های ارزان قیمت می فروشند، اما پیشنهاد ما، یک گزینه بهتر و راحت تر، خرید عینک های ایمنی سفارشی مجهز به لنزهای پلی کربنات از یک متخصص مراقبت چشم است.

برای مراقبت از چشم در محل کار چه کاری باید انجام دهیم

در محل های کار، محیط شامل هر نوع ذره موجود در هوا یا مواد شیمیایی مضر می باشد، کارفرمایان بایستی برای مراقبت از چشم پرسنل خود، عینک های مخصوص و ایمنی را در اختیارشان قرار دهند.

همچنین عوامل زیر را از خطرات آسیب چشمی در محل کار خود، در نظر بگیرید:

مراقبت از چشم در هنگام رانندگی

امروزه وسایل نقلیه مجهز به کیسه های هوایی هستند که با نیروی کمتری نسبت به کیسه های نسل اول مستقر شده اند و وسایل نقلیه را ایمن تر کرده است. اگر چه می توان ساییدگی قرنیه یا آسیب دیدگی چشم را از کیسه های هوایی وسیله نقلیه خود در حین تصادف حفظ کرد، اما در هنگام مسافرت با سرعت زیاد در بزرگراه، در معرض آسیب های بسیار جدی تری از جمله آسیب های چشم از یک شیشه خرد شده، قرار خواهید گرفت.

نشانگرهای لیزری

این نشانگرها یک پرتو متمرکز نور با شدت بالا است و معمولا به رنگ قرمز یا سبز می باشند، نگاه مستقیم به این نشانگرها می تواند باعث از بین رفتن موقت بینایی و حتی آسیب دائمی شبکیه شود. همچنین، نشانگرهای لیزری به عنوان وسایل بینایی برای اسلحه های پینت بال استفاده شدند و دارای تاییدیه FDA امریکا می باشد و اکنون مجازند که از این نشانگرها در مورد آسیب های احتمالی شبکیه استفاده کنند.

چوب پنبه شامپاین

در طی یک جشن، احتمالا به فکر آسیب دیدگی چشم خود نیستید، اما یک چوب پنبه در حال پرواز از بطری شامپاین می تواند، باعث افتادگی یا پارگی چشم، باعث خونریزی در داخل چشم یا شبکیه جدا شده، شود، این اتفاق اکثرا در مورد نوشیدنی های شامپاین یا بطری های شراب گازدار که به طور کاملا سرد نشده، می افتد.

آتش بازی

در پایان، هشدار رایج مبنی بر این که در صورت عدم دقت (چشم خود را از بین می برید) می تواند صحیح باشد، به خصوص هنگامی که در محیط کار، خانه، ورزش فعالیت می کنید، برخلاف سایر قسمت های بدن که می تواند بعد از یک آسیب جدی بهبود یابد، اما ممکن است چشم و بینایی شما بر اثر محافظت نکردن هرگز به طور کامل از زخم های به وجود آمده بهبود نیابد.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب