مجله الکترونیکی دیالنز 31 شهریور ماه 1402 4

نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دلایل مختلفی مانند قرار گرفتن مداوم در معرض نمایشگر موبایل، جراحات و تماشای طولانی مدت تلویزیون و ... رخ می دهد. در این مقاله از مجله الکترونیکی دیالنز به شما کمک می کنیم تا با نشانه های این مشکل آشنا شده و بتوانید آن را تشخیص دهید.

علائم ضعف بینایی

ضعف بینایی یا ضعیف شدن چشم ها به دلیل کاهش بینایی با اختلالات چشمی، مصرف برخی دارو ها، کمبود ویتامین های ضروری و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شود. این اختلال رایج علائم مختلفی دارد که در این مقاله هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

تاری دید

از اصلی ترین مشخصه های ضعیف شدن چشم ها، تاری دید است. خیره شدن طولانی مدت به صفحه و یا تمرکز بر روی نوشته ها و یا تلفن همراه می تواند باعث خشکی چشم و تاری دید شود. دلیل دیگر می تواند دیابت یا کنترل ضعیف سطح قند خون است.

دید دوگانه

دوبینی وضعیتی است که شما هنگام نگاه کردن به یک جسم دو تصویر از آن را می بینید. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما به صورت موقت تمرکز بینایی خود را از دست بدهید. دو بینی می تواند تک چشمی یا دوچشمی باشد. این اختلال را به سادگی با ورزش های چشم یا عینک های مخصوص می توان اصلاح کرد.

جرقه زدن نور

بینایی ارتباط مستقیم با میزان نور ورودی به چشم دارد و در صورتی که عملکرد بصری چشم شما آسیب ببیند به طور غیر عادی نور خیره کننده ای را احساس می کنید. این مشکل می تواند باعث حواس پرتی و سردرگمی شود و در زمان رانندگی خطرناک باشد.

دیدن نقاط سیاه یا سفید

زمانی که لکه ها و نقطه های رنگی در میدان دید وجود داشته باشند و برای مدت طولانی از بین نروند می تواند نشانه آسیب بینایی و ضعف باشد.

سردرد

یکی دیگر از نشانه های ضعیف شدن چشم در بزرگسالان سردرد است. به طوری که میگرن و سردرد های سینوسی می تواند بر بینایی شما تاثیر داشته باشد. میگرن همچنین می تواند باعث شب کوری، تحریف دید و سوزش چشم شود.

دیدن هاله در اطراف منابع نور

در صورتی که در اطراف نور هاله های دایره ای  می بینید به احتمال زیاد قرنیه شما ضعیف شده است و در صورت عدم درمان باعث آب مروارید و گلوکوم می شود.

انحراف چشم

در صورتی که برای نگاه کردن به چیزی لازم است تا چشمان خود را نیمه بسته نگه دارید و یا یکی از چشمان خود را ببندید، شما به احتمال زیاد دچار ضعف بینایی شده اید. این مشکل می تواند ارثی باشد و بیشتر کودکان خردسال این نشانه را داشته باشند.

کلام آخر

همیشه توصیه می شود سالانه دو بار معاینات چشم را انجام دهید تا بتوانید مشکلات و اختلالات بینایی را به سرعت تشخیص داده و اقدام به درمان آن کنید. معاینات معمول می تواند به تشخیص بیماری های چشمی مانند نزدیک بینی کمک کند و بینایی سالم شما را تضمین کند.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز هستند.

شما می توانید در خصوص تهیه لنزهای تماسی سوالات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید و بهترین مشاوره رایگان را در خصوص خرید لنز طبی و خرید لنز رنگی ، دریافت نمایید .

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب

- تاثیرات سولاریوم بر چشم

برخی افراد ممکن است برنزه کردن پوست با سولاریوم را جایگزین ایمن تری برای آفتاب گرفتن تصور کنند اما این تصور درست نیست.طبق تحقیقاتی که اخیرا سازمان بهد...ادامه مطلب

- استفاده از لنز بهتر است یا عینک؟

اکثر افرادی که برای مشاهده واضح تر نیاز به اصلاح بینایی دارند با یک سوال اساسی روبرو می شوند که باید از عینک استفاده کرد یا لنز؟ در این مقاله با بررسی...ادامه مطلب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب