مجله الکترونیکی دیالنز 28 خرداد ماه 1400 1,054

نکات مهم برای خرید لنز طبی

برای خرید لنز چشم باید به نکات ویژه‌ای توجه داشته باشید. همانطور که می‌دانید استفاده از لنزهای تماسی بسیار ساده است، اما اگر به درستی انتخاب نشوند، مشکلات زیادی به وجود خواهند آورد.

امروزه دامنه‌ی انتخاب برای مشتریان نیز بسیار وسیع است و ممکن است انتخاب را برای آن‌ها سخت‌تر کند. درک درست از جوانب مثبت و منفی و بهترین کاربرد هریک از این لنزهای تماسی، به شما در خرید لنز چشم درست کمک شایانی خواهد کرد.

لنز چشم طبی دارای چه کاربردها و مزایایی می باشد؟

در حقیقت استفاده از لنز طبی جایگزینی برای عینک و یا درمان برخی از مشکلات چشمی و بینایی است.

در صورتی که فرد تمایلی به استفاده از عینک طبی نداشته باشد و یا عینک پاسخگوی نیاز او نباشد با تجویز پزشک می تواند از لنز طبی استفاده نماید

همانطور که اشاره کردیم لنز چشم دارای مزایایی است که برای راحتی کاربر در نظر گرفته شده است. برخی از مزایای لنز طبی که می تواند به نکات خرید لنز طبی کمک کند عبارتند از:

☼ رفع محدودیت برای افرادی که مشغول به مشاغلی هستند که در حین فعالیت نمی توانند از عینک استفاده کنند.

☼ مناسب برای افرادی که تمایل به استفاده از عینک ندارند و معتقدند عینک زیبایی چهره ان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

☼ مناسب برای افرادی که دچار عیوب انکساری هستند و استفاده از عینک نمی تواند مشکل آن ها را برطرف نماید.

☼ مناسب برای افرادی که مشغول انجام فعالیت های ورزشی و سنگین روزمره هستند و نگران شکستن عینک و… هستند.

اما با تمام مزایای لنز طبی که ما به برخی از آن ها اشاره کردیم و شما می توانید جزو نکات خرید لنز طبی آن ها را مد نظر قرار دهید دارای معایبی هستند که دانستن آن ها برای کسانی که از لنز طبی استفاده می نماید واجب است.

به طور مثال شخصی که از لنز طبی به طور دائم استفاده می نماید به احتمال زیاد دچار خشکی چشم خواهد شد.

اگر از لنز به درستی استفاده نکند و یا در شرایط نامناسب لنز بگذارد ممکن است دچار آسیب های چشمی یا عفونت چشمی شود که عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

نکات مهم برای خرید لنز طبی

برای اینکه متوجه شوید چه لنزی برای شما مناسب می باشد موارد زیر را در نظر بگیرید:

- اگر شما دچار خشکی چشم هستید و استفاده از لنز در ساعات طولانی باعث قرمزی و آزار چشم شما می شود در هنگام خرید لنز رنگی و طبی توجه داشته باشید که لنز با درصد آب کمتر از ۴۰% را انتخاب کنید. پیشنهاد شرکت آرکتیش لنزهایی با در صد آب بین ۳۶% تا ۳۸% است.

- چنانچه شماره چشم شما بالاتر از عدد ۴٫۰۰ است سعی کنید تا لنزهایی با ضخامت مرکزی کمتر را خریداری کنید.

- اگر مردمک چشم ( سیاهی چشم) شما درشت است از لنزهایی با قطر بالاتر از ۱۴٫۱ استفاده کنید.

-  انحنای (Base Curve) مناسب چشم  خود را انتخاب کنید. معمولا انحنایی که مناسب چشم ایرانی ها است عدد ۸٫۶ است. چنانچه لنزهایی با انحناهای معمول بازار برای چشم شما مناسب نیست و لنز بر روی چشم شما حرکت می کند می توانید به چشم پزشک یا اپتومتریست خود مراجعه کرده و چشم خود را کراتومتری کنید.

-  چنانچه قصد استفاده شبانه روزی از لنز را دارید و یا ممکن است در هنگام خواب، لنز در چشم شما باقی بماند و یا استفاده روزانه شما از لنز خیلی طولانی است بایداز لنزهای با قدرت عبور دهی بالا استفاد کنید.

- برای خرید لنز طبیعی می توانید لنزهایی با ترکیب عسلی و دور مشکی را انتخاب کنید.

- چنانچه چشمان شما بسیار تیره است و رنگ لنزها بر روی چشم شما تغییری ایجاد نمی کند از لنزهای بدون دور استفاده نمائید.

- به هیچ عنوان به توصیه فروشندگانی که تست لنز بر روی چشم را پیشنهاد می کنند عمل نکنید.این عمل می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به شما وارد کند. معمولا این اشخاص ادعا می کنند که محلول لنز را تعویض کرده اند و همین کافی است.

- حتما لنز خود را بسته بندی شده تحویل بگیرید و از تحویل لنز داخل جالنزی جدا خودداری کنید.

- به تاریخ انقضای لنز توجه کنید. لنزهای فصلی از تاریخ باز شدن لنز باید سه ماه زمان استفاده به شما بدهند و لنزهای سالانه بعد از باز شدن و از زمان شروع استفاده باید یک سال تا تاریخ انقضای آنها زمان باقی مانده باشد.

- برای اطمینان از اصالت لنز خریداری شده به سایت دیالنز  مراجعه نمایید.

- از ریختن محلول قدیمی خود در داخل جالنزی و یا شستشوی لنز توسط محلول فروشنده خودداری کنید. محلول لنز بعد از باز کردن درب محلول تنها تا یک ماه قابل استفاده می باشد.

نکات مهم پس از خرید لنز طبی

زمانی که شما بهترین مارک لنز طبی مناسب با شرایط چشمتان را خریداری کردید تازه اول راه برای مراقبت از سلامت چشمانتان است. پس از خرید حتمن به این موارد توجه کنید:

- مایع لنز: استفاده از محلول لنز مرغوب تاثیر بسیاری در ماندگاری کیفیت لنز دارد. اگر بدون اطلاع از کیفیت مایع لنز، محلول لنزی را خریداری کنید ممکن در روزهای اول متوجه کاهش کیفیت لنز حود نشوید اما به مرور لنز را خراب می کند و ناچار به تعویض لنز خواهید شد.

-  توجه به نکات بهداشتی لنز گذاشتن: به موارد بهداشتی لنز گذاشتن و لنز برداشتن توجه کنید تا لنزتان آلوده نشود و دچار بیماری های چشمی نشوید.

- توجه به نکات نگهداری لنز: هر کمپانی سازنده لنزی ممکن است با توجه به متریال به کار رفته در آن یکسری قوانین خاصی برای نگهداری از لنز تعریف کرده باشد که باید آن ها رعایت کنید.

- جلوگیری از ورود مواد آرایشی به چشم: اگر میکاپ می کنید باید خیلی دقت داشته باشید تا از ورود لوازم آرایشی به چشمتان جلوگیری کنید زیرا باعث آلوده شدن سطح چشم و لنز می شود که در پی آن حساسیت و عفونت چشمی را به وجود می آورد.

- خودداری از خاراندن چشم: زمانی که لنز داخل چشمتان است اجازه ندهید هیچ ماده یا مایع خارجی وارد چشمتان شود. خاراندن چشم در زمان استفاده از لنز می تواند خطر ساز باشد.

- از برخورد آب با لنز جلوگیری کنید. با لنز به حمام و استخر و … نروید و صورت خود را زمانی که لنز در چشمتان است، نشویید

☼☼☼ خطرات دوش گرفتن و شنا کردن با لنزچشم ☼☼☼

- با لنز نخوابید: در زمان خواب و استراحت لنز خود را در بیاورید، حتی اگر لنزتان مناسب خوابیدن با لنز باشد.

☼☼☼ عوارض خوابیدن با لنز چشم  ☼☼☼

سوالات رایج در مورد خرید لنز چشم

لنز نرم بیشتر از لنز سخت آلودگی را به خود جذب می‌کند؟

بله. لنزهای نرم ممکن است علاوه بر آلاینده‌های موجود در هوا، مواد محرک از جمله صابون و لوسیون را از دستان شما جذب کنند. شستن کامل دست‌ها قبل از تماس با لنز خطر جذب این مواد را کاهش می‌دهد، اما همچنان احتمال جذب اینگونه مواد وجود خواهد داشت. پس لنزهیا نرم به مراقبت زیادی نیاز دارند.

برای استفاده مدام لنز نرم بهتر است یا سخت؟

لنزهای نرم را می‌توان هم بصورت کوتاه مدت و هم بصورت طولانی مدت استفاده کرد، در حالیکه لنزهای سخت می‌بایست به صورت پیوسته استفاده شوند تا اینکه چشم به آن‌ها عادت کرده و راحت باشند.

لنز تعویضی مدت‌دار چیست؟

این گونه لنزها را نباید در طول شب استفاده کرد. باید آن‌ها را به طور منظم تعویض کرد، به طور مثال هر دو هفته یا هر چهار هفته یکبار.

فرق لنز رنگی و طبی چیست؟

لنزهای رنگی فقط مصرف آرایشی دارند و برای تغییر رنگ قرنیه استفاده می‌شوند. اما لنز طبی برای اصلاح عیوب چشم است و می‌تواند در مدل‌های رنگی هم عرضه شود.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز می باشند.

تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی در فروشگاه دیالنز از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

هدف ما تنها فروش لنز نمی باشد. توجه به کیفیت و راحتی مشتریان مهم ترین و اصلی ترین رسالت مجموعه ما می باشد.به همین دلیل تنها برندهای معتبر و مورد تایید دنیا در این فروشگاه موجود می باشد و از فروش برندهای متفرقه که تنها جنبه اقتصادی دارند اجتناب نموده ایم.

برای خرید مطمئن تر و اطلاع از نمره و سایز چشم خود می توانید از راه های ارتباطی مندرج در سایت با اپتومتریست و مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

برای دیدن تمام لنز رنگی و لنز طبی رنگی می توانید با لمس کردن لینک ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را سفارش دهید.

همچنین افرادی که دارای چشم های ضعیف و نمره دار هستند می توانند با ارسال نسخه و یا انتخاب نمره چشم خود در بخش خرید لنز،  سفارش خود را نهایی نمایند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب