مجله الکترونیکی دیالنز 07 اسفند ماه 1400 6,590

نکات مهم در انتخاب زیباترین لنز برای عروس

بدون شک چهره طبیعی عروس خانم زیباترین چهره می باشد و فقط کافیست با یک مدل میکاپ یا گریم عروس نقاط ضعف صورت را پوشانده و زیبایی هایش را بیشتر نمایان کنید. با تمام این تفاسیر برخی از عروس خانم ها دوست دارند در جشن عروسی تغییر زیادی کنند و با قبل از جشن عروسیشان متفاوت باشند. رنگ چشم عروس یکی از فاکتورهای مهم در تغییر چهره و ظاهر عروس است که برای اکثر افراد نیز جذاب می باشد. استفاده از لنز برای عروس نکات زیادی دارد که حتما باید رعایت شود. در این مقاله از مجله الکترونیکی دیالنز نکات مهم در انتخاب بهترین لنز عروس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نکات مهم برای انتخاب لنز عروس

تهیه لنز از مکانهای معتبر : حتما لنز را از مکان های معتبر تهیه نمایید. آرایشگاه جای مناسبی برای خریداری لنز نیست. حتما قبل از جشن عروسی لنز را در چشمانتان بگذارید تا چشمتان به آن عادت کند. بسیاری از عروس خانم ها به دلیل عدم استفاده از لنز روز قبل از جشن عروسی شان، در روز عروسی به علت عادت نداشتن چشمشان به لنز، تا انتهای جشن از قرمزی و سوزش چشمانشان رنج میبرند

سازگاری با رنگ چشمتوجه کنید که لنزهای روشن در چشم تیره، تیره‌تر می‌شوند. یعنی برای مثال لنز آبی روشن در چشم قهوه‌ای تیره، به رنگ آبی تیره متمایل به قهوه‌ای دیده می‌شود.

تناسب با رنگ پوسترنگ پوست و لنز حتما بایستی باهم تناسب داشته باشند. رنگ های آبی روشن و طوسی برای پوست های سفید، رنگ سبز و عسلی مناسب پوست های گندمی و سبزه روشن و رنگ های تیره مثل طوسی تیره و قهوه ای و عسلی، مناسب پوست های سبزه می باشد. حتما در مورد تناسب رنگ پوست و لنز با آرایشگر و برای حصول اطمینان کامل با یک متخصص چشم مشورت نمایید.

تناسب با سبک آرایشاحتمالاً قبل از جشن عروسی در مورد سبک آرایش صورتتان با آرایشگر خود صحبت کرده‌اید. هر سبک آرایشی رنگ متفاوتی از رنگ چشم را می‌طلبد. پس آرایشگر شما می‌تواند در این زمینه راهنمایی‌تان کند.

تناسب با رنگ موآیا قرار است در شب عروسی موهای خود را بلوند کنید؟ آیا موی مشکی را ترجیح می‌دهید؟ آیا موهای شما به طور طبیعی قهو‌ه‌ای یا زیتونی رنگ است؟ هر کدام از این رنگ موها با لنز رنگی متفاوتی تناسب دارد. رنگ موی مشکی را می‌توان با لنز رنگ قهوه‌ای روشن، عسلی، آبی و طوسی ست کرد. موهای بلوند بیشتر با رنگ‌های آبی، سبز و به طور کلی روشن هماهنگ است. با این وجود موی بلوند با چشم مشکی بسیار خاص و جذاب است. همچنین موی مشکی با چشم‌های آبی روشن همین نتیجه را دارد.

توجه به تاریخ انقضای لنز :به تاریخ انقضای لنز توجه کنید. لنزهای فصلی از تاریخ باز شدن لنز باید سه ماه زمان استفاده به شما بدهند و لنزهای سالانه بعد از باز شدن و از زمان شروع استفاده باید یک سال تا تاریخ انقضای آنها زمان باقی مانده باشد.

انتخاب لنز بر اساس انحنای لنز:انحنای (Base Curve) مناسب چشم  خود را انتخاب کنید. معمولا انحنایی که مناسب چشم ایرانی ها است عدد ۸٫۶ است. چنانچه لنزهایی با انحناهای معمول بازار برای چشم شما مناسب نیست و لنز بر روی چشم شما حرکت می کند می توانید به چشم پزشک یا اپتومتریست خود مراجعه کرده و چشم خود را کراتومتری کنید.

استفاده از لنز طبی برای جشن عروسی:افرادی که چشمشان ضعیف است و از لنز طبی استفاده می کنند برای جشن عروسی شان می توانند از لنزهای هم رنگ چشمشان یا رنگ های دیگر استفاده نمایند. لنزهای طبی در دو نوع نرم و سخت وجود دارند. در صورتی که چشمانتان آستیگمات است بایستی از لنز سخت استفاده نمایید. در برخی موارد باید لنز را به مدت حداقل دو ماه در چشمانتان قرار بدهید تا چشمانتان به آن عادت نماید.

نکات مهم در استفاده از لنز عروس

نکات زیر به شما کمک میکند که استفاده از لنز برای شما در شب عروسی راحت تر باشد :

-در صورت استفاده از لنز ، بهداشت چشمان تان را رعایت کنید . زیرا چشم ها با استفاده ی یک جسم خارجی مثل لنز ، حساس می شوند و برای یک عروس هیچ چیز بدتر از عفونت چشم نیست . ضمنا باید قبل از آرایش در چشم گذاشته شود تا اشک چشم باعث خراب شدن آرایش شما نشود .

-قبل از استفاده از لنز از تمیز بودن دستان خود و آرایشگرتان مطمئن شوید!

-از سایه چشم پودری استفاده نکنید، زیرا می‌توانند به لنزهای شما بچسبند و چشم‌های شما را تحریک کنند. ریمل‌هایی که خشک می‌شوند و دارای حجم اضافه هستند نیز همین اثر را دارند.

-هرگز به پلک داخلی چشم خود خط چشم نزنید. این کار می‌تواند لنزهای شما را آلوده کند.

-لنزهای خود را خیلی زودتر از مراسم در چمشتان قرار ندهید. بهتر است مدت زمانی که قرار است لنز در چشمتان باشد را، به حداقل برسانید. البته نباید لنز را دقیقاً قبل از عروسی در چشمتان قرار دهید، زیرا ممکن است در دقایق اولیه، چشمان شما کمی قرمز شود!

-از لنزهای یکبار مصرف برای مراسم عروسی خود استفاده کنید. این نوع لنز طریقه استفاده راحت و بی‌دردسری داشته و مناسب به جشن‌های یک روزه ساخته شده ­اند.

-اگر دچار قرمزی، سوزش، احساس خارش یا اختلال بینایی شدید، لنزها را فوراً خارج کنید

-از قطره اشک مصنوعی بعد از گذاشتن لنز در چشم ، استفاده کنید

-بعد از پایان یافتن جشن عروسی در اولین فرصت لنزهای خود را بیرون بیاورید. هرچه مدت طولانی‌تری از لنز تماسی استفاده کنید، احتمال تحریک چشم‌های شما بیشتر می­شود.

روش صحیح لنز گذاشتن

چشم یکی از نقاط بسیار حساس در اعضای بدن محسوب می شود. پس در مراقبت از چشم ها دقت لازم را داشته باشید.

بعضی از افراد دچار مشکل بینایی هستند و مجبور به استفاده از لنزهای طبی هستند. و حتی بعضی از افراد از لنزهای زیبایی استفاده می کنند. به همین دلیل روش استفاده از لنزها را به خوبی یاد گرفته، تا اینکه به طور صحیح از آن استفاده کنید. و دچار عفونت های چشمی نشوید.  برای طریقه استفاده از لنزهای چشمی به موارد زیر دقت کنید:

دست های خود را بشویید

برای شروع، ابتدا باید دست های خود را با دقت بشویید. سپس آن را خشک کنید. دقت کنید که مواد شوینده بر روی دستهای شما باقی نماند، چون مواد شیمیایی روی لنز باعث خشک شدن و در نهایت باعث خرابی لنز می شود.

لنز را با استفاده از انگشت خود بیرون بیاورید

سپس با هر انگشت که احساس راحتی بیشتری می کنید، آن را از جعبه در بیاورید. اصولا انگشت اشاره بهترین گزینه می باشد. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که، ناخن شما با لنز برخورد نداشته باشد.

پلک خود را بکشید

با دست دیگر، پلک خود را به طرفین بکشید، تا مانع گذاشتن لنز در داخل چشم شما نشود.

لنز را بر روی مردمک چشمتان قرار دهید

لنز را به راحتی بر روی مردمک چشم خود قرار دهید. نیازی به پلک زدن و یا خیره شدن به یک نقطه نیست. زیرا خود لنز به راحتی به روی مردمک چشم جای میگیرد.

اکنون می توانید پلک بزنید 

بعد از گذاشتن لنز به داخل مردمک، می توانید پلک بزنید و چشم های خود را به اطراف تکان دهید. اما توجه کنید تا حس سوزش بر روی چشم خود نداشته باشید. اگر احساس سوزش داشتید کار را دوباره تکرار کنید.

سخن پایانی

خوشبختانه ما در فروشگاه دیالنز دارای تمامی برندهای معتبر لنز چشمی می باشیم و تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

هدف ما تنها فروش لنز نمی باشد. توجه به کیفیت و راحتی مشتریان مهم ترین و اصلی ترین رسالت مجموعه ما می باشد.به همین دلیل تنها برندهای معتبر و مورد تایید دنیا در این فروشگاه موجود می باشد و از فروش برندهای متفرقه که تنها جنبه اقتصادی دارند اجتناب نموده ایم.

برای خرید مطمئن تر و اطلاع از نمره و سایز چشم خود می توانید از راه های ارتباطی مندرج در سایت با اپتومتریست و مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

برای دیدن تمام لنز رنگی و لنز طبی رنگی می توانید با لمس کردن لینک ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را سفارش دهید.

همچنین افرادی که دارای چشم های ضعیف و نمره دار هستند می توانند با ارسال نسخه و یا انتخاب نمره چشم خود در بخش خرید لنز،  سفارش خود را نهایی نمایند.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب