مجله الکترونیکی دیالنز 18 بهمن ماه 1402 2

چگونه بینایی چشم خود را در خانه تست کنیم؟

تست های بینایی در منزل می توانند راه حل ساده و کاربردی برای معاینه چشم در منزل باشند. انجام تست های بینایی در منزل می تواند مزایای متعددی نسبت به معاینات معمول در مراکز پزشکی باشد. برای کسانی که ممکن است دسترسی آسانی به چشم پزشک نداشته باشند، انجام تست در منزل می تواند بسیار ارزشمند باشد.

تست بینایی در منزل

روش های مختلفی برای تست بینایی در منزل وجود دارد. با این حال به یاد داشته باشید که یک معاینه جامع باید توسط پزشک یا بینایی سنجی انجام شود. در ادامه چند روش ساده برای تست بینایی در منزل بررسی می شود که به شما کمک می کند وضعیت بینایی خود را تست کنید.

نمودار اسنلن یکی از رایج ترین روش هایی است که برای تست بینایی استفاده می شود. شما می توانید نموارد استاندارد این تست را ازا اینترنت دانلود و چاپ کنید یا به راحتی از داروخانه یک مدل را خریداری کنید. این تست به شما کمک می کند بفمید که از فاصله دور چه میزان می توانید ببینید. برای انجام این آزمون ابتدا نمودار را به دیوار متصل کنید و سپس 20 قدم فاصله بگیرید و حرف را به ترتیب بخوانید.

یکی دیگر از تست های بینایی که می توانید در منزل انجام دهید مربوط به تسلط چشم ها است. این تست کمک می کند بفهمید که عملکرد کدام چشم شما قالب تر است. به عبارت دیگر با این آزمون مشخص می شود زمانی که هر دو چشم شما باز باشد کدام چشم متمرکز می شود. برای این تست کافی است که با دستان خود یک سوراخ ایجاد کنید و از درون آن به یک شی دور نگاه کنید. باید به نوبت با هر چشم به جسم نگاه کنید، چشمی که با آن واضح تر بتوانید جسم را ببینید چشم غالب و متمرکز شما است.

راه ساده ای برای تست دید رنگی نیز وجود دارد که می توانید در منزل آن را انجام دهید. نقص بینایی و کور رنگی می تواند توانایی شما را برای شناسایی یک رنگ خاص، تحت تاثیر قرار دهد. شما به سادگی با فراهم کردن یک مجموعه از نوار های رنگی، بینایی خود را در این مورد تست کنید. در صورتی که دید رنگی ضعیفی داشته باشید به احتمال زیاد نمی توانید همه رنگ ها را به وضوح ببینید.

نکات انجام تست های بینایی در منزل

در صورتی که نگرانی در مورد بینایی خود دارید یا احساس می کنید که تغییر در شرایط دید شما رخ داده است، احتمال دارد دچار خستگی چشم شده باشید. کار کردن زیاد با کامپیوتر و موبایل و حتی مطالعه و رانندگی می تواند باعث خستگی و سردرد شود. بنابراین بهتر است در بین کار کردن طولانی مدت، گاهی به چشمان خود استراحت دهید.

برای استراحت د ادن به چشم ها می توانید یک چشم را با دست بپوشانید و با چشم دیگر به دوردست نگاه کنید. همین کار را برای چشم دیگر نیز انجام دهید. فراموش نکنید اگر احساس ناراحتی یا فشار زیادی در چشمان خود می کنید باید کار کردن را متوقف کنید و از چشمان خود محافظت کنید.

اگرچه تست های بینایی در منزل می توانند برای تشخیص مشکلات بینایی شما مفید باشد با این حال نمی توانند جایگزین کاملی برای معاینات منظم پزشکی باشند. بنابراین هر زمان که متوجه تغییراتی در سطح بینایی خود شدید بهتر است بلافاصله با یک پزشک ملاقات کنید.

مزایای انجام تست بینایی در منزل

شما می توانید هر زمان این تست را بدون نیاز به پزشک انجام دهید. این مورد می تواد برای افرادی که برنامه فشرده و شلوغی دارند اهمیت بالایی داشته باشد. یکی دیگر از مزایای این روش می تواند سرعت بالای آن باشد بنابراین اگر زمان کافی برای مراجعه به پزشک ندارید، انجام تست در منزل راه حل ایده آلی است.

انجام تست بینایی می تواند در آسایش منزل شما انجام شود بنابراین در مقایسه با معاینات سنتی، دلهره کمتری خواهند داشت. به علاوه انجام این تست در منزل می تواند برای افرادی که بیمه ندارند بسیار مقرون به صرفه تر از مراجعه به مراکز درمانی باشد.
معایب تست های خانگی بینایی

شما باید معایب این روش را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید بهتر برای شرایط خود تصمیم بگیرید. یکی از معایب اصلی انجام تست بینایی در منزل، دقت آن ها است. ممکن است این روش نتواند مشکلات چشمی خاص شما را شناسایی کند و نیاز به یک معاینه جامع داشته باشید.

یکی دیگر از مشکلات این تست ها این است که برخی افراد ممکن است به درستی متوجه دستورالعمل ها نشوند و نتوانند تست را به درستی در خانه انجام دهند. همچنین تست های خانگی نمی توانند کارایی ارزیابی حضوری را ارائه دهند و شناسایی مشکلات تخصصی را دشوار می کنند.

کلام آخر

دقت و تاثیر آزمایش بینایی که در خانه انجام می دهید به اندازه کارایی معاینات پزشک نیست. بنابراین توصیه می شود که معاینات منظم و دوره ای را در یک مرکز پزشکی انجام دهید تا هر گونه مشکل را به سرعت شناسایی و مدیریت کنید.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز هستند.

شما می توانید در خصوص تهیه لنزهای تماسی سوالات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید و بهترین مشاوره رایگان را در خصوص خرید لنز طبی و خرید لنز رنگی ، دریافت نمایید .

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه بینایی چشم خود را در خانه تست کنیم؟

تست های بینایی در منزل می توانند راه حل ساده و کاربردی برای معاینه چشم در منزل باشند. انجام تست های بینایی در منزل می تواند مزایای متعددی نسبت به معای...ادامه مطلب

- چگونه حساسیت چشم به لنز رفع می شود؟

امروزه نیمی از افراد برای اصلاح بینایی به استفاده از لنز و عینک نیاز دارند. استفاده از لنز به جای عینک می تواند ظاهر معمولی را حفظ کند و راحتی را افزا...ادامه مطلب

- راز داشتن مژه های بلند

افراد معمولا سعی می کنند برای بلند تر نشان دادن مژه ها از چندین لایه ریمل یا مژه های مصنوعی استفاده کنند که می تواند به مژه ها آسیب بزند. با این حال م...ادامه مطلب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب