سارا نصری 22 مهر ماه 1398 851

۳ چیز درباره فرزندتان و لنزها

ورزش، باشگاه و سایر سرگرمی ها در قلب هر کودک فعالی پس از برنامه های مدرسه وجود دارد. هدایت سبک زندگی پر از برنامه، به این معنی است که هم اکنون کودکان بیشتری علاقه مند هستند انتخاب خود را از عینک به لنزهای تماسی تبدیل کنند. لنزهای تماسی، ایده آل برای ورزش است، می تواند اعتماد به نفس را تقویت کند و برای برخی از والدین مقرون به صرفه تر از عینک می باشد. اما قبل از اینکه کودک شما انتخاب خود را از عینک به لنز تماسی تغییر دهد، در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در نظر بگیرید.

۱- به بلوغ آنها فکر کنید

در بیشتر موارد، چشم کودک می تواند از سن بسیار جوانی لنزهای تماسی را تحمل کند. در حقیقت، حتی به نوزادان نیز گاهی اوقات لنزهای تماسی برای کمک به مقابله با مشکل بینش مادرزادی تجویز می شود. گفته می شود، فقط به این دلیل که کودک شما می تواند لنز تماسی استفاده کند به معنای نیاز آنها نیست. یک مطالعه جدید از طرف انجمن اپتومتریک امریکا نشان داد که ۹۰٪ از کودکان بین ۸ تا ۱۱ سال با استفاده از لنزهای تماسی یکبار مصرف بدون کمک والدین خود مشکل دارند.

آیا فرزند شما می تواند مسئولیت برداشتن، تمیز کردن و استفاده از لنزهای خود را بر عهده بگیرد؟ آیا آنها می دانند در صورتی که لنزهایشان دچار مشکل شد چه کاری باید انجام دهند؟ اگر اینطور نیست، پس بهتر است تا زمانی که به طور کامل روش لنز گذاشتن، برداشتن و مراقبت از آنها را یاد بگیرد، از عینک استفاده کند.

۲- در مورد نسخه لنزهای تماسی فکر کنید

اگر قبلاً پزشک برای فرزندتان عینک تجویز کرده است، این بدان معنی نیست که می توانید از آن برای دریافت لنزهای تماسی استفاده کنید. در حقیقت، بسته به قدرت تجویز فرزندتان و سلامت کلی بینایی آنها، ممکن است پزشک شما به هیچ وجه توصیه نکند از لنز تماسی استفاده کنید. زیرا ممکن است موارد بالقوه ای وجود داشته باشد که از آن آگاهی نداشته باشید.
همچنین ممکن است موارد دیگری برای تجویز وجود داشته باشد که می تواند استفاده از لنزهای تماسی را محدود کند.

به عنوان مثال، اگر کودک شما برای دیدن مسافت ها به عینک های طبی احتیاج دارد، استفاده از لنزهای تماسی در تمام طول روز ممکن است در واقع منجر به سردرد شود. بهترین شرط شما این است که با پزشک چشم خود صحبت کنید تا توصیه ای دریافت کنید و بدانید که آیا نسخه فرزند شما برای لنز تماسی مناسب است یا خیر.

۳- در مورد دلیل مورد نیاز آنها فکر کنید

یک سؤال که ارزش پرسیدن دارد این است که کودک شما چه امیدی دارد که از لنزهای تماسی خود صرف نظر کند؟ بسیاری از کودکان نسبت به استفاده از عینک خود آگاهی دارند و ایجاد انتخاب در لنزهای تماسی می تواند یک تقویت کننده عزت نفس باشد.

اگر کودک شما به طور فعال در ورزش شرکت کند، ممکن است کودک شما بخواهد لنزهای تماسی را نیز در نظر بگیرد. دلیلش این است که حتی لنزهای پلی کربنات مقاوم در برابر ضربه می توانند لکه دار و گرد و غبار شوند و این می تواند عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد. لنزهای تماسی به ورزشکاران جوان این امکان را می دهند که به وضوح ببینند و دیگر نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن یا آسیب دیدن عینک خود ندارند.

در پایان، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نیازی به تصمیم گیری دائمی در انتخاب بین عینک و لنز تماسی نیست. در حقیقت، بسیاری از بینایی سنج ها حاضرند نمونه آزمایشات را ارائه دهند تا ببینند کودک شما چقدر به خوبی از لنز و مراقبت از لنزهای خود وقت می گذارد. اگر نظر پزشک در مورد لنزهای تماسی برای کودکتان منفی باشد، کودک شما همیشه باید به استفاده از عینک اکتفا کند. مهمترین چیز این است که اطمینان حاصل کنید با پزشک خود صحبت کرده و زمان لازم را برای تصمیم گیری مناسب کودک خود بگیرید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب