سارا نصری 17 مهر ماه 1398 638

۷ باور غلط لنزهای تماسی

شاید به فکر خرید لنزهای تماسی بوده باشید، اما مردد هستید زیرا شنیده اید که لنزهای تماسی ناراحت کننده یا خطرناک هستند. در حقیقت، هیچ یک از این موارد درست نیست. لنزهای تماسی ایمن و راحت هستند و بسیاری از افراد به دلیل عدم استفاده از عینک در طول روز از استفاده لنز تماسی لذت می برند. در اینجا چند مورد از سوء برداشت ها در مورد لنزهای تماسی و اینکه چرا آنها ناراحت کننده نیستند قید شده است.

همه افراد می توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند؟

تقریبا همه می توانند به لطف پیشرفت های فناوری در سال های اخیر، از لنزهای تماسی استفاده کنند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به پیرچشمی می توانند، لنزهای چند کانونی را انتخاب کنند. در حالی که افراد آستیگمات می توانند لنزهای نرم، سفت و سخت و همچنین هیبریدی استفاده کنند تا دید واضحی داشته باشند. لنزهای سفارشی برای اصلاح سایر نسخه های چالش برانگیز، در دسترس هستند.

لنزهای تماسی ناراحت کننده هستند؟

لنزهای تماسی هرگز ناراحت کننده نیستند. ممکن است مصرف کننده آگاهی از لنز تماسی را به طور تقریبی بداند. اما پس از آن، اکثر افراد حتی متوجه نمی شوند که لنز در چشم قرار دارند یا خیر. برای افرادی که ناراحتی یا درد ناشی از لنز تماسی را تجربه می کنند، پس از مشخص شدن علت ناراحتی، چندین راه حل وجود دارد که میتوانید از پزشک چشم خود سوال کنید.

لنزهای تماسی می توانند به پشت پلک حرکت کنند؟

چشم توسط پلک محافظت می شود، غشایی نازک، قسمت سفید چشم را پوشانده و به قسمت داخلی پلک متصل می گردد. این غشاء باعث می شود که لنزهای تماسی بتوانند از پشت چشم سر خورده و گم شوند. به هر حال، لنزهای تماسی نمی توانند به طور دائم به چشم شما گیر کنند.

مراقبت از لنزهای تماسی دشوار است؟

در سالهای گذشته، سیستم چند مرحله ای برای مراقبت از لنزهای تماسی وجود داشت که وقت زیادی را برای تمیز کردن لنز صرف می کرد. امروزه، محصولات مراقبت از لنز، دارای یک بطری حاوی تمیزکننده و ضدعفونی کننده بوده که فوق العاده آسان و راحت است. لنزهای یکبار مصرف روزانه، همان طور که از نامش پیداست تنها می توان یک بار استفاده کرد و در پایان روز آن را دور انداخت.

استفاده از لنزهای تماسی کار سختی است؟

هنگامی که اولین جفت لنز خود را دریافت می کنید، متخصص مراقبت از چشم شما، به شما نشان می دهد که چگونه لنزهای خود را درون چشم خود بگذارید و یا بردارید.

لنزهای تماسی بسیار گران است؟

واقعیت این است که لنزهای تماسی اغلب ارزان تر از عینک هستند. به دلیل سرمایه گذاری مقرون به صرفه، بسیار ارزنده به نظر می رسد، اما حتی لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه می تواند به اندازه یک دلار در روز مقرون به صرفه باشد.

در نهایت، شما در هر سنی که باشید می توانید برای سلامت چشم خود به جای عینک از لنزهای تماسی طبی استفاده کنید. قابل ذکر است در هنگام استفاده از لنزهای تماسی نکات بهداشتی را به طور کامل ابتدا از پزشک چشم خود یا کارشناسان لنز تماسی ما، سوال کنید و به همان ترتیب نکات توصیه شده را بر روی لنزهای تماسی خود اعمال کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب