سارا نصری 07 مهر ماه 1398 996

۷ بیماری چشم را نادیده نگیرید

در حالت ایده آل، هرکس برای معاینه جامع چشم، باید هر سال یکبار به پزشک چشم خود مراجعه کند. عواملی نظیر سن، استفاده از عینک و خطرات دیگر، ممکن است روی بینایی شما تأثیر بگذارد. اگرچه در بیشتر موارد، این دیدارهای روتین برای فعال کردن مراقبت مناسب از چشم و بینایی کافی خواهد بود. با این وجود شرایطی وجود دارد که شما می خواهید قرارهای اضطراری را با پزشکان چشم خود تعیین کنید. در اینجا ۷ علائم خاص چشم وجود دارد که باید سریعاً برای معاینه چشم فوراً قرار ملاقات بگذارید:

۱- شناور و پلک زدن

احتمالاً قبلاً دیده اید که در هنگام نگاه کردن، تصویری شناور از دید شما عبور می کند. این اصطلاح برای اشکال عجیب و غریب مانند تار عنکبوت است که گهگاهی می بینید، به خصوص وقتی به دنبال چیزی روشن هستید. این شناورها مشکل بزرگی نیستند. با این حال، اگر شناورها به نقاطی تبدیل می شوند که بینایی شما را به طور چشمگیری مختل می کند، یا اگر ناگهانی نور با آنها همراه است، باید سریعاً با پزشک چشم خود مشورت کنید. این علائم با شبکیه های پاره شده یا جدا شده، خونریزی چشم داخلی و خونریزی و سایر شرایط شدید همراه بوده است.

۲- دید دوگانه

بینایی دوتایی می تواند بر روی هر چشم (تک چشم) یا هر دو چشم (دو چشمی) تأثیر بگذارد. دلایل تغییر هر یک از این بیماری ها متفاوت است و دامنه آن از شرایط قرنیه مانند، کراتوکونوس و آستیگماتیسم گرفته تا بیماری های دیگر یا مسائل عصبی متغیر است. در هر صورت، دید مضاعف مشکلی نیست که از آن چشم پوشی کرد.

۳- اندازه نابرابر مردمک ها

آیا ناگهان یکی از مردمک های شما بزرگتر یا کوچکتر است؟ این بیماری که به آنیزوکوریا معروف است اغلب می تواند با موارد اضطراری پزشکی مانند سکته مغزی، آنوریسم، تومورهای مغزی یا عفونت های مغزی مرتبط باشد.

۴- قرمزی یا تحریک مزمن

این علائم تمایلی به چشم پوشی ندارند، تنها در مواردی که قرمزی، خارش و سوزش چشم ها بسیار رایج است خود را نشان می دهند. این مسائل می تواند ناشی از نگاه کردن به صفحه نمایش به مدت طولانی، آلرژی، استرس یا استفاده از لنزهای تماسی برای مدت طولانی باشد. با این حال، این علائم همچنین ممکن است نشان دهنده عفونت چشم مانند چشم صورتی باشد.

۵- چشمان بسیار آبکی

چشمان آبکی، یکی دیگر از شرایط مزمنی است که تمایل به درمان شدن آنها بسیار جدی نیست. در حالی که آلرژی می تواند باعث ایجاد چشم های آبکی شود، این علائم دلایل دیگری دارند: سندرم خشکی چشم، زخم قرنیه، خراش روی قرنیه یا حتی اختلالات مجاری اشک.

۶- افتادگی پلک

افتادگی پلک ها یا پتوز، علل مختلفی دارد، از خوش خیم (آلرژی، پیری) گرفته تا شدید (سکته مغزی، تومور مغزی یا آسیب عصبی). پتوز همچنین ممکن است نشانه ای از میاستنی گراویس باشد، این یک بیماری خود ایمنی است که باعث ضعف عضلات می شود. اگر اخیراً دچار آسیب دیدگی چشم شده اید یا تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته اید، این شرایط می تواند باعث افتادگی پلک شما شود. در بعضی موارد، پتوز با گذشت زمان برطرف می شود. از آنجا که می تواند با چندین بیماری جدی پزشکی همراه باشد، در این مورد باید با پزشک چشم خود مشورت کنید.

۷- درد چشم

درد چشم هرگز طبیعی نیست، دوره ای است. حتی اگر علت درد چشم شما آشکار به نظر برسد، مانند یک آسیب دیدگی اخیر، باز هم باید در مورد درد شدید با پزشک چشم خود مشورت کنید. درد چشم که به طور تصادفی بیشتر اتفاق می افتد، حتی بیشتر نگران کننده است، زیرا می تواند گلوکوم یا سایر شرایط جدی را نشان دهد.

در نهایت، اگر متوجه تغییرات اساسی در بینایی خود هستید، مانند تار شدن بیش از حد یا کاهش وضوح دید، باید با پزشک چشم خود مشورت کنید تا دریابید که چه اتفاقی میافتد. ما در اینجا برای تشخیص، درمان و ارائه مشاوره در مورد هر گونه علائم چشم یا بینایی که ممکن است تجربه کنید، حضور داریم.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب