مجله الکترونیکی دیالنز 13 فروردین ماه 1401 555

10 ترفند آرایشی برای درشت نشان دادن چشم

وقتی در صورت یک شخص نگاه می کنید اولین چیزی که به نظر شما می آید چشم های اوست. در واقع چشم ها اصلی ترین و مهم ترین عنصر در صورت هر کس محسوب می شوند. یکی از ویژگی های چشم های زیبا درشت بودن آن است. چشم های درشت ، زیبایی چشمگیری دارند و جذابیت چهره شما را بیشتر می کنند.
بنابراین طبیعی است که هر کسی به دنبال درشت نشان دادن چشم های خود باشد. شما می توانید چشم های خود را با آرایش ،درشت نشان دهیددرشت نشان دادن چشم ها با آرایش کاری راحت و بدون دردسر است. آرایش می تواند یک خطای دید ایجاد کند که باعث بزرگ نشان دادن چشم های شما شود.
بنابراین اگر چشم های ریز و کوچکی دارید و می خواهید کاری کنید که بزرگ تر نشان داده شوند، تا انتهای این مقاله از مجله الکترونیکی دیالنز همراه ما باشید.

تکنیک هایی برای درشت نشان دادن چشم ها

1-از ابروهایتان غافل نشوید

ابروها تاثیر زیادی روی حالت چشم‌ها دارند، بنابراین مهم است که فرم ابروی شما مطابق با فرم صورت و چشم‌ها باشد. اگر چشم‌های درشتی ندارید، ابروهایتان نباید بیش‌از‌حد ضخیم یا نازک باشند. سعی کنید همیشه ابروهایتان را مرتب کنید. ابروهای مرتب باعث می‌شوند که توجه ها به سمت چشم‌هایتان هدایت شوند. پس اولین قدم مرتب کردن و برداشتن ابروهاست. بعد‌‌ از‌ آن از یک مداد ابرو یا سایه‌ ابرو برای‌ پر‌کردن ابروها استفاده کنید.

2- استفاده از مژه مصنوعی برای درشت نشان دادن چشم ها

اگر دوست دارید چشمانتان بیشتر حالت عروسکی و فانتزی داشته باشد، از مژه های مصنوعی استفاده کنید. البته قسمت درونی چشم باید مژه هایش کوتاه تر باشد. در انتها نیز مژه ها باید بلندتر باشند. این ترتیب موجب بزرگ تر دیده شدن چشم ها می شود.

3- از بین بردن پف چشم

با استفاده از پدهایی که برای دورچشم طراحی شده اند، می‌توانید پف‌ چشم خود را از بین ببرید. از این پدها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از آرایش کردن می‌توانید استفاده کنید. ویژگی این پدها این است که پوست اطراف چشم را شاداب می‌کند و آثار خستگی و بیماری را کاهش می‌دهد.

4- از سایه‌ی چشم سفید استفاده کنید

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چطور چشم‌هایتان را درشت نشان دهید، لازم نیست پلک‌هایتان را سایه‌ی سفید بزنید، بلکه کافیست با استفاده از یک مداد یا سایه، چند نقطه‌ی سفید درست در مقابل گوشه‌ی درونی چشمانتان بگذارید. این کار سفیدی چشم‌ها را روشن‌تر و چشمانتان را باز می‌کند و بلافاصله چشمانی مانند آهو خواهید داشت!

5- خط چشم مناسب برای درشت نشان دادن چشم ها

خط چشمی که انتخاب می‌کنید و طریقه‌ی کشیدن آن هردو به عهده‌ی شماست. راه‌های بسیاری برای درشت نشان دادن چشم‌ها به کمک خط چشم وجود دارد، پس پیدا کردن چیزی که با سلیقه‌ی شما جور باشد کار سختی نخواهد بود. باز هم آزمون و خطا کنید، کشیدن نصف خط مژه‌ی پایینتان را امتحان کنید، رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید و خط چشم‌هایی با زمینه‌ی ژل یا سرمه را هم در نظر بگیرید.

6- از سایه چشم های روشن استفاده کنید

برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش از سایه های رنگ تیره استفاده نکنید. رنگ های غلیظ و پررنگ باعث ریز نشان دادن چشم های شما می شود. بنابراین سعی کنید از رنگ های ملایم و روشن مانند صورتی کم رنگ، سفید، صدفی، کرمی، قهوه ای روشن، نقره ای و طلایی استفاده کنید. این رنگ ها باعث بزرگ نشان دادن چشم های شما می شوند.
اگر هم می خواهید می توانید از یک رنگ قهوه ای نسبتا تیره پشت پلک خود استفاده کنید. این ترفند برای کسانی مناسب است که یک حفره ی هلالی پشت پلک خود دارند. اگر این حفره را تیره کنید عمیق تر نشان داده می شود. با عمیق شدن حفره ی پشت پلک، چشم های شما بسیار درشت تر از چیزی که هستند نشان داده می شوند.

7- به اندازه کافی ریمل بزنید

درشت نشان دادن چشم ها با ریمل یکی دیگر از ترفندهایی ست که می تواند باعث زیبایی بیشتر شما شود. نکته قابل توجه اینجاست که باید به اندازه کافی از آن استفاده کنید. اگر بیش از حد ریمل بزنید چشمانتان کوچک تر و افتاده تر دیده می شوند. سعی کنید از ریمل های حجم دهنده استفاده نکنید. ریمل های مایع و سبک بهترین گزینه برای شما هستند. تنها یک دور از ریمل را روی مژه های خود بزنید. این گونه آرایش طبیعی تری خواهید داشت و چشم هایتان مرکز توجه خواهند بود.

8- استفاده از لنز برای درشت نشان دادن چشم

امروزه استفاده از لنز جدا از اینکه چهره‌تان را تغییر می‌دهد، چشم‌ها را درشت‌تر و مردمک چشمها را بازتر می‌کند. اگر دلتان نمی‌خواهد رنگ چشمتان تغییر‌ کند، می‌توانید از لنزهای همرنگ چشم استفاده‌ کنید تا فقط آنها را درشت‌ کنند.

9- پوشاندن تیرگی زیر چشم با کانسیلر

بهتر است تیرگیهای زیر چشمهایتان را با یک کانسیلر خوب و مناسب که کمی از پوستتان روشن‌تر است بپوشانید. تیرگی زیر چشم باعث‌ می‌شود چشمانی خسته و ریز داشته‌ باشید. به خاطر داشته‌ باشید که کانسیلر را حتما به شکل مثلثی زیر چشم بکشید و بعد پخش‌ کنید. گذاشتن کانسیلر بصورت نقطه‌ای شیوه‌ای غلط است و تأثیری ندارد.

10- پایین چشم را قهوه ای کنید

زیر چشم را فراموش نکنید. با استفاده از یک براش سایه ی مناسب که سر تخت و کم حجم باشد، مقداری سایه قهوه ای را زیر پلک پایین خود بزنید. این کار به بزرگ نشان دادن چشم شما کمک می کند. فقط دقت کنید که سایه را خیلی پایین نیاورید و سر جای خود آن را محو کنید.

کلام آخر

مدل آرایـش چشـم را اصلا دست کم نگیرید چون انجام دادن چند کار به ظاهر کوچک می تواند تغییرات بزرگی در زیبایی شما ایجاد کند و وضعیت چشم هایتان از خسته و نازک به روشن، پر انرژی و درشت تغییر پیدا کند.

برای خرید لنز رنگی می توانید به فروشگاه آنلاین دیالنز سر بزنید . از جمله می‌توان به لنز رنگی سالانه فستیوال ، لنز رنگی فصلی فرشلوک و لنز رنگی سالانه سولکو اشاره کرد.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب