سارا نصری 19 آبان ماه 1398 3,440

4دلیل استفاده فوتبالیست ها از لنز

در اینجا بدون شک ذهن ما این است که لنزهای تماسی یک مزیت بزرگ محسوب می شوند. در حوزه ورزشی، این امر بسیار بیشتر مورد تأکید است. لنزهای تماسی می توانند توانایی لازم را داشته و افراد را در انجام سطح بسیار بالاتری یاری نمایند.
دلیلش این است که برای بسیاری از فوتبالیست ها، لنزها کاملاً روی چشم می نشینند. در نتیجه نمای کاملی از این زمینه را به کاربر می دهد.

همانطور که می دانید تعداد زیادی فوتبالیست وجود دارند که از عینک های ورزشی استفاده می کنند، وقتی بحث لنزهای تماسی به میان می آیند، دو ماده مجزا برای انتخاب وجود دارد: در وهله اول، لنزهای سیلیکونی نرم و در وهله دوم، لنزهای تماسی سخت می باشند.

البته در مورد هر دو نوع لنز جوانب مثبت و منفی وجود دارد. از یک طرف، لنزهای نرم یک راه حل عالی مقرون به صرفه به حساب می آیند. مهمتر از این، آنها درجه راحتی بیشتری را برای بازیکنان فراهم می کنند.

بسیاری از آنها تمایل دارند گزینه لنزهای نرم را انتخاب کنند زیرا بسیار مناسب فوتبال هستند. لنزهای سفت و سخت گاهی اوقات مستعد ماندن در محل، مخصوصاً در طول ۹۰ دقیقه نیستند. لنزهای نرم نه تنها نازک هستند بلکه در مقایسه با لنزهای سخت، کاربرد بیشتری دارند.

دلایل اعتماد بازیکنان به لنزهای تماسی هنگام بازی

۱- ایمنی

در هنگام بازی، بازیکنان بایستی برای محافظت از دید خود ابزاری داشته باشد، زیرا ایمن بودن در دستور کار قرار دارد. اگر فوتبالیست ها عینک های خود را بردارند دیگر قادر به واضح دیدن نیستند پس انتخاب یک جفت لنز تماسی می تواند از خطرات احتمالی جلوگیری کند.

۲- وضوح دید

هنگام بازی در شب وقتی نورهای پرتو در زمین بازی روشن میشوند، بازیکن احساس دید خوبی ندارد و نور چشمانشان را ناراحت می کند. این تأثیر منفی بر روی برخی فوتبالیست ها که قادر به تمرکز در چنین شرایط روشن نیستند، بسیاری از آنها را به سمت استفاده از لنزهای تماسی سوق داده است.

۳- مراقبت

آن دسته از فوتبالیست ها هستند که برای مراقبت بیشتر از چشمانشان از لنزهای تماسی استفاده می کنند. از این گذشته، وقتی یک فوتبالیست درگیر یک بازی پر سرعت است، باید در صدر استفاده از لنز قرار داشته باشد. اگر کسی نتواند به درستی ببیند، باعث کاهش توانایی ها در سرعت و حرکت خود می شود.

۴- آستیگماتیسم

این وضعیت خاص کاملاً شایع است و اغلب مستقیماً با قرنیه مرتبط است. بسته به نوع لنزهایی که شخص استفاده می کند، واقعاً به بهبود بینایی آنها کمک می کند. بنابراین ما در مورد این بیماری جزیی چشم چه می دانیم؟ این بیماری می تواند بسیاری از انسدادها مانند تاری دید را ایجاد کند و اغلب هنگامی اتفاق می افتد که قرنیه شکل نامنظم داشته باشد.

آستیگماتیسم جای خود را در گروه خطاهای انکسار گرفته است. این می تواند شامل سایر موارد جزئی مانند دوربینی یا نزدیک بینی باشد. اگر فوتبالیست ها با این بیماری مقابله نکنند، می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. آستیگماتیسم می تواند باعث خستگی و حتی کرنش شدید چشم شود. بینش تاری ایده آل نیست، زیرا بازیکن قادر به عبور، شلیک یا مقابله بدون دید مناسب، نخواهد بود. در نتیجه، یک لنز نرم باعث می شود که آستیگماتیسم درمان شود.

در نهایت، هنگامی که یک بازیکن لنزهای تماسی را استفاده می کند، خطر انجام هرگونه خسارت کاهش پیدا می کند. آنها از استفاده ایمن برخوردار هستند و برای بسیاری از بازیکنان امروز در بازی ترجیح داده می شوند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب