سارا نصری 05 اسفند ماه 1398 1,792

آبکی شدن چشم ها با لنز

اگر لنزهای تماسی استفاده می کنید، احتمالاً بیش از یک بار احساس آبکی و سوزش در چشم خود تجربه کرده اید. اگرچه بسیار رایج است، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و از انواع تحریک کننده گرفته تا آلرژی، می تواند انواع مختلفی داشته باشد. خوشبختانه، پس از مشخص شدن علت، به راحتی اصلاح می شود.

لنزهای تماسی شما کثیف هستند

لنزهای کثیف رایج ترین دلیلی هستند که چشمان شما پس از گذاشتن آنها آبکی می شوند. گرد و غبار، گرده، مژه یا باقیمانده آرایش می تواند به لنز شما گیر کرده و چشم شما را تحریک کند. اگر بعد از گذاشتن لنزهای تماسی، احساس آبکی یا سوزش در چشمان خود کردید، باید فوراً آنها را از چشم بردارید. سعی کنید لنزها را کاملا با آب شستشو دهید و اگر هنوز شما را آزار می دهند، یک لنز جدید را امتحان کنید.

دستتان را به خوبی نشسته اید

در حالی که شستن دستان قبل از گذاشتن لنزهای تماسی بسیار مورد تشویق قرار گرفته است، باید مطمئن باشید که این کار را به درستی انجام داده اید! حتی کوچکترین مانده صابون روی انگشتان شما می تواند باعث تحریک واقعی چشم شما شود و آنها را آبکی و قرمز کند. دوباره سعی کنید دستان خود را بشویید و حتماً قبل از گذاشتن لنزهای تماسی، تمام آن صابون را از دست های خود بشویید.

شما نسبت به محلول لنزهای تماسی حساسیت دارید

حساسیت به محلول لنز تماسی می تواند به ظاهر یک شبه ایجاد شود، حتی اگر سالهاست از همان مارک استفاده می کنید. این باعث می شود که چشمان شما واکنشی نشان دهد و آنها را آبکی و ناراحت کننده کند. محلول لنز دیگری را که برای چشم های حساس ساخته شده است امتحان کنید و در صورت ادامه این کار با پزشک خود صحبت کنید.

شما آلرژی دارید

بهار و پاییز برای افرادی که لنزهای تماسی دارند، بسیار مشکل است، زیرا آلرژی آنها توسط لنزهای آنها بیشتر می شود. گرده، گرد و غبار و سایر مواد تحریک کننده را می توان در لنزهای تماسی گرفتار کرد و آنها را به طور طبیعی شستشو داد. اما این تنها به دلیل فصول نیست. این می تواند به عنوان انتقال به مسکن جدید، دوست با حیوان خانگی جدید یا شروع کار جدید باشد.

شما به عفونت چشم مبتلا هستید

آبکی، سوزش چشم ممکن است نشانه ای از عفونت چشم باشد. در حالی که انواع مختلفی از عفونت های چشمی وجود دارد که شدت آن ها بسیار زیاد است، اما همه آنها باید جدی تلقی شوند، و باید سریعاً آنها را چک کنید.

لنزهای تماسی شما مناسب نیستند

چشمان بسیار حساس هستند، اگر لنزهای شما مناسب نباشند، می توانند برخی از مشکلات مهم را ایجاد کنند. لنزهایی که نامناسب هستند، می توانند جریان اکسیژن داخل و خارج از قرنیه شما را محدود کنند. اگر لنزهای شما خیلی بزرگ هستند، می توانند با هر چشم پوشی حرکت کنند، چشم شما را بیشتر تحریک می کند.

لنزهای تماسی شما آسیب دیده است

اگر نمی توانید به راحتی و واضح ببینید، لنز تماسی آسیب دیده می تواند چشم شما را تحریک کند. حتی کوچکترین ناخالصی، چشمان شما را آبکی و ناراحت کننده می کند. اگر گمان می کنید لنز شما آسیب دیده است، بهتر است آن را دور ریخته و یک لنز جدید خریداری کنید.

کلام آخر

چشمان آبکی و تحریک پذیر برای مقابله با آنها بسیار ناخوشایند است. در بیشتر مواقع، بیشتر مشکلات لنزها به دلیل عدم تناسب، لنزهای آسیب دیده یا واکنش نامطلوب به محلول لنز تماسی شما ناشی می شود. اگر هنگام گذاشتن لنزها چشمان شما پر از آب، خارش یا سوختگی می شود، بهترین راه حل این است که دوباره آنها را شستشو دهید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب