سارا نصری 12 شهریور ماه 1398 1,517

آناتومی عصبی بینایی

عصب بینایی تقریبا از یک میلیون فیبر عصبی تشکیل شده که مبدا آنها از سلول های گانگلیونی شبکیه می باشد، آکسون های این نرون ها لایه فیبری عصبی شبکیه را تشکیل می دهند و بعد به هم نزدیک شده و عصب بینایی را به وجود می آورند، نقطه شروع این عصب همان صفحه بینایی است که توسط افتالموسکوپ قابل دیدن می باشد.

در صفحه بینایی فیبرهای عصب دارای پوشش میلین می شوند. در حدود ۳۰ میلیمتر از این عصب در داخل کاسه چشم از مخروط عضلانی عبور کرده و بعد از سوراخ اوپتیک به طول ۹-۴ میلیمتر گذشته، وارد حفره جمجمه می شود، طول عصب در داخل حفره جمجمه ۱۰ میلیمتر است و بعد دو عصب به هم نزدیک شده و کیاسما اوپتیک را به وجود می آورند و از آنجا به اجسام زانویی خارجی میروند، در اینجا سیناپس حاصل می کنند . آکسون های نرون های حاصله به قشر بینایی مغز در ناحیه پس سری ختم می شود.

عصب بینایی

حدود ۸۰ درصد عصب بینایی از فیبرهای بینایی ساخته شده که در جسم زانویی خارجی سیناپس حاصل می کنند. ۲۰ درصد دیگر رشته های مردمکی هستند که از جسم زانویی خارجی گذشته، به ناحیه Pretectal میروند، چون عصب اوپتیک دنباله مغز می باشد، بدین جهت در صورتی که آسیبی به آن وارد شود قابلیت ترمیم ندارد، نور توسط سلول های استوانه ای و مخروطی شبکیه درک می شود.

حس مربوط به درک نور به دومین نرون های راه بینایی یعنی سلول های دو قطبی منتقل می شود. نرون های دو قطبی هم با سلول های گانگلیونی که آکسونشان همان فیبرهای عصب اوپتیک را می سازد سیناپس حاصل می کنند، سپس امپولسیون ها از طریق عصب اوپتیک به جسم زانویی خارجی یعنی نقطه ای که مجددا سیناپس وجود دارد منتقل می شوند و از جسم زانویی خارجی به قشر بینایی مغز در ناحیه پس سری منتقل می شوند.

دیالنز

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز می باشند.

تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی در فروشگاه دیالنز از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

هدف ما تنها فروش لنز نمی باشد. توجه به کیفیت و راحتی مشتریان مهم ترین و اصلی ترین رسالت مجموعه ما می باشد.به همین دلیل تنها برندهای معتبر و مورد تایید دنیا در این فروشگاه موجود می باشد و از فروش برندهای متفرقه که تنها جنبه اقتصادی دارند اجتناب نموده ایم.

برای خرید مطمئن تر و اطلاع از نمره و سایز چشم خود می توانید از راه های ارتباطی مندرج در سایت با اپتومتریست و مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

برای دیدن تمام لنز رنگی و لنز طبی رنگی می توانید با لمس کردن لینک ، رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید و آن را سفارش دهید.

همچنین افرادی که دارای چشم های ضعیف و نمره دار هستند می توانند با ارسال نسخه و یا انتخاب نمره چشم خود در بخش خرید لنز،  سفارش خود را نهایی نمایند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب