سارا نصری 29 فروردین ماه 1399 1,591

آیا آجیل برای چشم مناسب است؟

از کره بادام روی برش های سیب گرفته تا کره بادام زمینی و ساندویچ ژله با یک لیوان شیر سرد، آجیل ها میان وعده ای عالی هستند. آنها به شما مقدار کافی پروتئین می دهند که به راحتی در کیسه بسته بندی می شود تا بتوانید مصرف آن را راحت انجام دهید.

اما در حالی که ممکن است عاشق آجیل باشید و هر روز آنها را بخورید، آیا از خود سؤال کرده اید که آجیل برای چشمان شما مناسب است؟

آیا آجیل برای چشم من مناسب است؟

بله، آجیل برای چشم شما مفید است. آنها یک وعده سالم ویتامین E، یک آنتی اکسیدان را فراهم می کنند که به چشم شما کمک می کند “رادیکال های آزاد” را مدیریت و دفع کند. این رادیکال های آزاد می توانند شانس ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) و آب مروارید (بیماری های چشمی که می تواند باعث کوری شود) را افزایش دهد.

برخی گزارش ها نشان می دهند که ویتامین E می تواند AMD و علائم بیماری آب مروارید را کاهش دهد. طبق گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا (AOA)، ویتامین E برای سیستم ایمنی بدن نیز اساسی است.

به یاد داشته باشید: بدن شما به ویتامین E احتیاج دارد، اما به خودی خود مقدار مناسب را تولید نمی کند، و این باعث می شود ویتامین E از مواد غذایی بسیار مهم شود. در اینجا چند آجیل محبوب برای انتخاب وجود دارد که سرشار از آنتی اکسیدان هستند:

به دنبال یک دستور العمل خوشمزه هستید که دارای آجیل باشد؟ کیوی، آناناس و پرتقال با طعم نارنجی AOA را با نارگیل و آجیل خرد شده امتحان کنید. ویتامین E را از بادام و همچنین فیبر، فولات، منیزیم، پتاسیم و ویتامین C از مواد باقیمانده از جمله میوه (که برای چشم شما نیز مفید است) دریافت خواهید کرد.

علاوه بر آجیل، چه غذاهایی حاوی ویتامین E هستند؟

غلات یکی از منابع مهم ویتامین E است. برای به دست آوردن بیشترین ویتامین، حتماً غنی شده است (و از گزینه های با قند زیاد خودداری کنید). طبق گفته AOA، یک فنجان جوانه غلات غنی شده یا گندم به میزان حداکثر ۲۷ IU ویتامین E، آنتی اکسیدان خوبی را به شما ارائه می دهد. (آن را با مقداری شیر و موز خرد شده برای یک صبحانه خوشمزه جفت کنید!).

ما همچنین تخم آفتابگردان یا تخمه کدو را برای ویتامین E توصیه می کنیم. یا می توانید این وعده های غذایی را به خودی خود به عنوان میان وعده میل کنید و یا آنها را در یک غذای دیگر مانند گرانولو خانگی تهیه کنید تا برای یک روز در هفته که پر از مواد مغذی است، درمان کنید.

دیگر ویتامین ها

ویتامین E را می توانید در سیب زمینی های شیرین نیز پیدا کنید. به پیچ و تاب سالم روی سیب زمینی های شیرین علاقه دارید؟ AOA نوارهای جو دوسر سیب زمینی شیرین را توصیه می کند، که می توانید در خانه با موادی که احتمالاً قبلاً در آشپزخانه خود دارید تهیه کنید. این شامل:

علاوه بر داشتن ویتامین E فراوان، سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین ث است. هنگامی که غذاهای با آنتی اکسیدان کافی مانند ویتامین C و E می خورید، ممکن است احتمال ابتلا به AMD و آب مروارید را کاهش دهید.

آیا آجیل از سلامت چشم من حمایت می کند؟

ویتامین E یکی از ویتامین های اصلی چشم در مواد غذایی است، و آجیل ها پر از آن هستند. بنابراین، بله، آجیل برای چشم شما مفید است. در واقع، آنها می توانند از چشم شما در برابر آسیب هایی که ممکن است منجر به AMD و آب مروارید شود، حمایت کنند، دو دلیل اصلی نابینایی.

برخی از آجیل های برتر با ویتامین E شامل بادام، فندق و بادام زمینی است. آیا نگران این هستید که به میزان کافی ویتامین E حساسیت داشته باشید؟ از جمله سایر غذاها می توانید ویتامین E را از دانه کدو تنبل، تخمه آفتابگردان، سیب زمینی شیرین و غلات غنی از ویتامین دریافت کنید.

به یاد داشته باشید: رژیم غذایی شما می تواند تمام ویتامین های مورد نیاز شما را به شما بدهد. نکته اصلی انتخاب غذاهای مناسب است.
برای سلامتی بهتر چشم نکات بیشتری می خواهید؟ لینک سلامت چشم را در دیالنز بلاگ دنبال کنید و با مطالب سلامت چشم بیشتر آشنا شوید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب