سارا نصری 28 فروردین ماه 1399 978

آیا بوتاکس برای چشم خوب است؟

اگرچه شکل دارویی سم بوتولینوم، که بیشتر به آن بوتاکس گفته می شود، بیشتر به عنوان درمان چروک شناخته می شود، اما سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از بوتاکس را برای درمان برخی از شرایط چشم از جمله تاری دید، پیوند چشم، اسپاسم و پلک تأیید کرده است.

اگر از شرایط چشم فوق رنج می برید و درمان های سنتی بیشتری را نیز انجام داده اید، بی فایده است، پزشک چشم ممکن است بوتاکس را به عنوان یک روش جایگزین برای درمان توصیه کند.

تحقیقات علمی در مورد استفاده از بوتاکس به عنوان یک درمان چشمی برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، هنگامی که یک پزشک چشم بوتاکس را به عنوان راهی برای درمان مشکل چشمی به نام استرابیسموس ترویج کرد.

استرابیسم در کودکان نسبت به بزرگسالان شایع تر است، و باعث می شود چشم در جهات مختلف به نظر برسد و ظاهری متقابل ایجاد کند. کنار زیبایی شناسی، استرابیسم می تواند باعث از بین رفتن بینایی، بینایی مضاعف و مشکل در درک عمق شود.

بوتاکس چگونه کار می کند؟

هنگامی که مقدار بسیار کمی بوتاکس به عضله چشم تزریق می شود، دارو برای چند هفته ضعف موقت در عضله ایجاد می کند. به طور معمول، این به تنهایی می تواند استرابیسم را اصلاح کند و به محض قطع فلج، چشم متعادل تری حاصل شود.

به طور کلی، اثر به همان اندازه ثابت و قابل اطمینان نیست که عمل جراحی نیز برای همان مشکل باشد، اما یک جایگزین ساده تر و با صرفه تر است. اگر کار نکند، عمل جراحی اصلاح، هنوز هم گزینه ای عالی است.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، تزریق بوتاکس باید تکرار شود. در طی روش، چند قطره از بی حسی موضعی داده می شود که این عمل تقریباً بدون درد است. از آنجا سوزنی متصل به یک تقویت کننده الکتریکی در اطراف چشم قرار می گیرد و به گونه ای قرار می گیرد که کمی ریز بوتاکس به عضله آسیب دیده تزریق می شود. در بیشتر موارد، این یک عمل خارج از بیمار است که حدوداً پنج دقیقه طول می کشد.

بوتاکس به عنوان یک درمان پزشکی

متأسفانه، بوتاکس هیچ یک از شرایط فوق را درمان نمی کند، و همچنین به عنوان یک درمان دائمی عمل نمی کند. این جلوه ها فقط چند ماه به طول می انجامد، و پس از آن باید برای یک عکس دیگر به پزشک چشم خود مراجعه کنید. قبل از استفاده از بوتاكس، پزشك شما باید هرگونه بیماری زمینه ای چشم را كه می تواند باعث علائم شما شود، بررسی كند. در بیشتر موارد، درمان این شرایط زمینه ای بهترین مسیر عمل است.

در پایان

قبل از آزمایش بوتاکس، درمورد هرگونه خطرات یا عوارض حتما با پزشک خود صحبت کنید. او باید درباره جراحی های قبلی و صورت که انجام داده اید آگاهی داشته باشد، که می تواند شما را در معرض خطر عوارض جانبی قرار دهد. نام و دوز داروهایی را که مصرف می کنید، برای آنها تهیه کنید، زیرا ممکن است لازم باشد قبل و بعد از درمان های بوتاکس، دوز تنظیم شود. اگر تنگی نفس، بلع مشکل، مشکل بینایی، غش، تشنج، بثور یا سوزش، درد قفسه سینه یا ضربان قلب نامنظم بعد از بوتاکس دارید، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید.

برای دیدن لنزهای طبی کلیک کنید

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب