مجله الکترونیکی دیالنز 15 آذر ماه 1400 651

از آرایشگاه ها لنزهای چشمی نخرید!

لنز چشم یک لایه پلاستیکی نازک و نرم است که بر روی قرنیه چشم قرار می گیرد. لنز چشم در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام کارایی و ویژگی خاص خود را دارند. استفاده از لنز چشم مزایای بسیاری دارد، اما اگر از نحوه گذاشتن لنز و مدت زمان مجاز استفاده از آن آگاهی نداشته باشید ممکن است مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. همچنین خرید لنزهای تماسی از مکان معتبر دارای حائز اهمیت میباشد .بنابراین، قبل از خرید لنز چشم لازم است که انواع آن را خوب بشناسید و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. در این مقاله از مجله الکترونیکی دیالنز با لنزهای چشمی آشنا می شوید و در مورد خطرات تهیه لنز از مکان های غیر مجاز و آرایشگاه ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

لنز چشم چیست ؟

خیلی از افراد برای بینایی بهتر و واضح تر نیاز به عینک طبی دارند و به هیچ عنوان عینک زدن را دوست ندارند و یکسری دیگر مشکل بینایی نداشته اما دوست دارند رنگ چشم خود را تغییر دهند، به همین علت از لنزهایی که همه ما بارها دیده ایم و به آن لنز تماسی گفته میشود استفاده میکنند.

انواع لنز چشم به طور کلی به دو دسته طبی و غیر طبی تقسیم می شوند. لنزهای طبی مانند عینک عمل کرده و ضعف های بینایی را جبران می کنند. اما لنزهای غیر طبی صرفا جنبه زیبایی داشته و برای درمان استفاده نمی شوند. علاوه بر این، لنزها در رنگ ها و جنس های مختلفی به بازار ارائه می شوند که می توانید با توجه به نیاز خود نوع مناسب آن را تهیه کنید.

لنز چشمی طبی

برای برطرف کردن مشکلات چشمی مانند دوربینی و نزدیک بینی و حتی آستیگمات از لنزهای طبی استفاده می شود. البته از گذشته های بسیار دور، افراد برای مشکلاتی بینایی از عینک استفاده میکردند. اما افرادی مانند ورزشکاران یا کسانی که مشکلات دیگری دارند، که  از عینک نمی توانند استفاده کنند،  باید از لنز ها کمک بگیرند. خرید لنز چشم بهترین گزینه است. همانطور که گفته شد، لنزهای تماسی به طور مستقیم با قرنیه چشم در تماس هستند. پس باید بتوانند اکسیژن مورد نیاز قرنیه را تامین کنند.

لنز رنگی

لنزهای که به منظور زیبایی چشمان استفاده می‌شوند و دارای رنگ‌ های متنوعی مثل طوسی، سبز، آبی، قهوه‌ای و … هستند و باید توجه داشت که هر کدام از این ها در شرکت و کمپانی‌های متفاوت مقداری ته رنگشان با دیگری متفاوت است و در بسیاری از مواقع همین رنگ‌های ثابت با رنگ‌های دیگری همانند عسلی ترکیب می‌شوند و تبدیل به یک لنز 2 رنگ می‌شوند و در موارد دیگر هم 3 رنگ.

برای انتخاب یک لنز زنگی مناسب بهتر است که شما به فرم صورت و رنگ مورد علاقه و هم چنین رنگ پوست و چشم خود توجه بسیاری داشته باشید تا بهترین را برای خود انتخاب کنید.

برای انتخاب لنز چشم مناسب چهره تان به بخش "انتخاب هوشمند رنگ" مراجعه کنید

از آرایشگاه ها لنزهای چشمی نخرید

 لنز باید با توجه به میزان اشک، انحنای سطح جلوی چشم، تعداد پلک زدن بیمار، سایز کره چشم و با توجه به نمره عینک و بسیاری از شاخص های دیگر، تجویز شود.

به همین دلیل به مردم توصیه می شود که از آرایشگاه ها لنز نگیرند. گاهی آرایشگاه، لنز چشمی را با قیمت بسیار پایین به عروس ها اجاره داده و پس از پایان مراسم دوباره آن را پس می گیرد و به فرد دیگری می دهند.

میکروارگانیسم ها و میکروب هایی در چشم وجود دارد که ممکن است سیستم ایمنی یک فرد با آن سازگار بوده و واکنشی نشان ندهد اما این میکروب ها در صورت انتقال از طریق لنز به چشم فرد دیگر می تواند بیماری ایجاد کند که درمان آن ماه ها به طول می انجامد که موارد مشابه آن را زیاد دیده ایم. عفونت‌های چشمی از تبعات استفاده از لنزهای اجاره‌ای است که سلامت بینایی افراد را تهدید می‌کند.

درباره فروش لنزهای رنگی در کنار خیابان ها نیز باید گفت، متاسفانه مردم لنزهای رنگی کنار خیابان را جدا کرده و می خرند. با وجود کنترل های دولت، همواره اجناس قاچاق مانند لنزهای چشمی وجود دارد اما آگاهی مردم در این زمینه نیز حایز اهمیت است و همان گونه که مردم از کنار خیابان، ساندویچ نمی خرند لنز هم نباید بخرند.

به مردم توصیه می شود لنز مورد نیاز خود را فقط از موسسات دارای مسئول فنی اپتومتریست یا از مطب های چشم پزشکی تهیه کنند تا سلامت چشم حفظ شود.

لنز چشمی را نمی‌توان همه جا تجویز کرد، زیرا برای استفاده از این لنزها باید از سلامت چشم اطمینان داشت.

برای استفاده از لنز، چشم باید عاری از هر نوع بیماری باشد؛ بنابراین لازم است که افراد قبل از اینکه بخواهند از لنز چشمی استفاده کنند، حتی برای زیبایی، توسط چشم پزشک معاینه شوند.

معاینه چشم قبل از استفاده از لنز خیلی مهم است؛ به طوری که فردی که خشکی چشم دارد، نمی‌تواند از لنزهای چشمی استفاده کند .

خوشبختانه فروشگاه دیالنز یکی از مراکز معتبر فروش لنزهای طبی و رنگی میباشد که مورد تایید سازمان بهداشت و بسیاری از چشم پزشکان می باشد . اپتومتریست های ما در دیالنز همراه آماده مشاوره تخصصی به افرادی هستند که متقاضی خرید لنزهای چشمی میباشند .

نکات مهم برای خرید لنز چشم

برای اینکه متوجه شوید چه لنزی برای شما مناسب می باشد موارد زیر را در نظر بگیرید:

روش صحیح لنز گذاشتن

چشم یکی از نقاط بسیار حساس در اعضای بدن محسوب می شود. پس در مراقبت از چشم ها دقت لازم را داشته باشید.

بعضی از افراد دچار مشکل بینایی هستند و مجبور به استفاده از لنزهای طبی هستند. و حتی بعضی از افراد از لنزهای زیبایی استفاده می کنند. به همین دلیل روش استفاده از لنزها را به خوبی یاد گرفته، تا اینکه به طور صحیح از آن استفاده کنید. و دچار عفونت های چشمی نشوید.  برای طریقه استفاده از لنزهای چشمی به موارد زیر دقت کنید:

۱. دست های خود را بشویید

برای شروع، ابتدا باید دست های خود را با دقت بشویید. سپس آن را خشک کنید. دقت کنید که مواد شوینده بر روی دستهای شما باقی نماند، چون مواد شیمیایی روی لنز باعث خشک شدن و در نهایت باعث خرابی لنز می شود.

۲. لنز را با استفاده از انگشت خود بیرون بیاورید

سپس با هر انگشت که احساس راحتی بیشتری می کنید، آن را از جعبه در بیاورید. اصولا انگشت اشاره بهترین گزینه می باشد. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که، ناخن شما با لنز برخورد نداشته باشد.

۳. پلک خود را بکشید

با دست دیگر، پلک خود را به طرفین بکشید، تا مانع گذاشتن لنز در داخل چشم شما نشود.

۴. لنز را بر روی مردمک چشمتان قرار دهید

لنز را به راحتی بر روی مردمک چشم خود قرار دهید. نیازی به پلک زدن و یا خیره شدن به یک نقطه نیست. زیرا خود لنز به راحتی به روی مردمک چشم جای میگیرد.

۵. اکنون می توانید پلک بزنید 

بعد از گذاشتن لنز به داخل مردمک، می توانید پلک بزنید و چشم های خود را به اطراف تکان دهید. اما توجه کنید تا حس سوزش بر روی چشم خود نداشته باشید. اگر احساس سوزش داشتید کار را دوباره تکرار کنید.

کلام آخر

سایت دیالنز بزرگترین و بهترین سایت فروش لنز و محصولات چشمی در ایران است.

همه برندهای باکیفیت و مرغوب لنز و همچنین مایع لنز را می توانید درفروشگاه آنلاین دیالنز پیدا کنید.

لنزهای ارائه شده در سایت دیالنز دارای بهترین کیفیت هستند و مشکلی برای سلامت چشم افراد ایجاد نخواهند کرد، همچنین این لنزها دارای بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها نیز می باشند.

تمامی لنزهای رنگی، طبی رنگی و طبی در فروشگاه دیالنز از مجوزهای جهانی و بهداشتی برخوردار هستند .

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب