سارا نصری 01 بهمن ماه 1398 63,362

استفاده از قطره چشم با لنز

برای استفاده کنندگان لنزهای تماسی، رفتن به داروخانه برای قطره های چشم می تواند دلهره آور باشد. قفسه ها پر از بطری های مایع ریز است که همه ادعا می کنند قطره چشم هستند! اما کدام یک از بهترین قطره های چشم، برای درمان بیماری های خاص چشم شما هستند؟ یا کدامیک از آنها برای لنزهای تماسی ایمن است؟

قطره چشم یک داروی خودسرانه است که مستقیماً به چشم خود وارد می کنید. از آنجا که چشمان شما، برای زندگی روزمره بسیار حساس و حیاتی است، شما واقعاً باید این کار را به درستی انجام دهید! خوشبختانه ما برای شما، این راهنمای بی پروا را گردآوری کرده ایم. در ادامه بخوانید تا نحوه استفاده از قطره های چشمی با لنزهای تماسی و موارد دیگر را یاد بگیرید!

چه موقع باید از قطره چشمی استفاده کرد و چه زمانی از آنها جلوگیری کرد؟

یک مورد ساده از خشکی چشم

به گفته کارشناسان، خشکی چشم، میلیون ها بزرگسال را تحت تأثیر قرار می دهد. به نظر می رسد بسیاری از ما در تلاش هستیم تا رطوبت کافی تولید کنیم تا چشمانمان روان شود. بعضی اوقات فقط میزان رطوبت کافی نیست، بلکه کیفیت آن نیز مهم است.

اشک فقط از آب ساخته نشده و آنها ترکیبی پیچیده از روغن ها، مخاط ها، الکترولیت ها و پروتئین ها هستند که سطح چشم شما را محافظت می کنند. بدون این محافظت، چشم شما می سوزد و قرمز می شود. ممکن است احساس کنید چیزی در چشمان شماست. پلک های شما احساس سنگینی می کنند و بینایی حتی می تواند تار شود.

انواع عوامل بیولوژیکی و محیطی می تواند منجر به بروز خشکی چشم شود. بارداری، داروهای خاص، حساسیت، استفاده بیش از حد از رایانه و قرار گرفتن در معرض دود ممکن است باعث خشکی چشم شود.

بسیاری از علائم خشکی چشم شبیه به بیماری های جدی تر چشم است. اگر پزشک پیش از این، هرگز خشکی چشم شما را تشخیص نداده است، پس به آن مراجعه کنید. قبل از تصمیم به خود درمانی باید ارزش معاینه و توصیه های پزشکی را داشته باشید.

همه چیز خوب است و شما یک مورد ساده از خشکی چشم دارید. اولین قدم درمانی، قطره چشم است!

لنزهای تماسی

امروزه لنزهای تماسی دارای فناوری پیشرفته هستند. به طور خاص، آنها به حفظ رطوبت بیشتر در چشمان شما کمک می کنند. به عنوان مثال، لنزهای تماسی Dailies Aqua Comfort Plus دارای ۶۹ درصد محتوای آب هستند و از فناوری رطوبت فعال شده در حالت پلک زدن تشکیل شده است.

حتی با وجود این پیشرفت های علمی شگفت انگیز، لنزهای تماسی هنوز هم می توانند چشم شما را تحریک کنند. لنزهای تماسی، کمک های بینایی ساخته شده توسط انسان هستند که اشیاء خارجی و دستگاه پزشکی محسوب می شوند. بنابراین، مقدار کمی از ناراحتی، هر از گاهی طبیعی است. این ناراحتی حتی در مواردی که از لنزهای جدید استفاده می کنید و لنزها طولانی مدت در روز روی چشم شما قرار دارد، بیشتر می شود.

خرید لنز رنگی از فروشگاه آنلاین دیالنز

اگر تحریک لنز را تجربه کردید، بدترین کاری که می توانید انجام دهید، مالیدن چشم است. مالیدن چشم های تحریک شده، می تواند قرنیه شما را خراش دهد. قرنیه شما نور را به چشم شما متمرکز می کند. بنابراین هر گونه آسیب عمده ای به آنها می تواند منجر به نابینایی شود. همچنین ممکن است مالیدن چشم، لنزهای تماسی شما را از بین ببرد.

چه زمانی به پزشک چشم خود مراجعه کنم؟

اگر خشکی چشم درمان نشود و مزمن شود، این می تواند منجر به زخم های قرنیه شود. زخم های قرنیه در واقع زخم های باز هستند که می توانند بافت چشم را زخم کرده و منجر به کوری شوند.
سایر بیماری ها و عفونت های چشم نیز در ابتدای شروع، به علائم خشکی چشم شباهت دارند. بنابراین ارزش آن را دارد که در صورت دیدن این علائم به پزشک چشم خود مراجعه کنید.

اگر بیش از چند روز هر یک از علائم زیر را تجربه کرده اید، پس به بینایی سنج خود مراجعه کنید:

با دیدن این علائم در اسرع وقت به پزشک چشم خود مراجعه کنید تا بتوانید از خطرات احتمالی و جدی تر جلوگیری کنید زیرا با تشدید شدن این بیماری ها، قرنیه شما آسیب می بیند و هزینه زیادی را باید صرف بیماری خود کنید.

سه نوع قطره چشم

تقریباً همه قطره های چشمی بدون نسخه می توانند به سه دسته اصلی تقسیم شوند. اولین قطره برای درمان خشکی چشم است و به دنبال آن قطره ها برای به حداقل رساندن قرمزی وجود دارد. سپس، قطره های مرطوب کننده لنزهای تماسی. نوع قطره چشمی که به آن نیاز دارید بستگی به آنچه شما سعی در درمان آن دارید، می باشد.

۱) قطره ها برای درمان خشکی چشم

این قطرات چشم اغلب به عنوان “اشک مصنوعی” استفاده می شوند. بسیاری از مارک های قطره چشم وجود دارد که خشکی چشم را درمان می کند. این قطره ها از ترکیب اشک برای تداوم سطح و چشمان شما در سطح چشم تقلید می کنند. اما، همانطور که قبلاً گفته شد، اشک بیشتر از آب است.

اشک مصنوعی حاوی موادی مانند الکترولیت هایی مانند سدیم و پتاسیم، صمغ گوار و مواد نگهدارنده است. اما بهتر است از افتادگی چشم که حاوی مواد نگهدارنده است، خودداری کنید. قطره ها ممکن است طولانی تر بمانند، اما مواد نگهدارنده تمایل به خشک کردن چشم ها دارند، دقیقاً برعکس آنچه شما نیاز دارید!

۲) قطره ها برای به حداقل رساندن قرمزی چشم

اگر لنزهای تماسی دارید، باید از قطره چشمی که ادعا می کند قرمزی را با هر هزینه ای کاهش می دهد، خودداری کنید! این قطره ها حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که به عنوان “عروق تنگ کننده” شناخته می شوند. هدف اصلی عروق، عروق کوچک کردن رگ های خونی ریز که باعث تغییر رنگ در قسمت سفید چشم می شوند، می باشد.

در هنگام استفاده از لنزهای تماسی، این قطره ها می توانند رسوباتی را در لنزهای شما ایجاد کنند. سپس این رسوبات باعث قرمزی چشم شما می شود.

۳) قطره های مرطوب کننده لنزهای تماسی

این قطره ها استفاده از لنزهای تماسی را به یک تجربه راحت تر تبدیل می کند. تا زمانی که روی بسته بندی عنوان، “برای استفاده با لنزهای تماسی” ایمن است، پس همه چیز خوب است! قطره های مرطوب کننده به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً با لنزهای تماسی شما سازگار باشد. این قطره ها می توانند بدون از بین بردن لنزهای تماسی، باکتری ها و رسوبات پروتئین را از چشمان شما خارج کنند.

استفاده از قطره های چشم با لنزهای تماسی

اگر از قطره مرطوب کننده لنز استفاده می کنید، ابتدا مطمئن شوید که دستان شما تمیز است. بعد، سر خود را به عقب بکشید. پلک های خود را باز کنید و قطره های چشم را داخل آن بچکانید.
اگر از هر نوع قطره دیگر چشم استفاده می کنید، ابتدا باید لنزهای تماسی خود را از چشم بردارید.

اشک مصنوعی ضخیم تر است و به معنای روان کردن چشمان شماست. این نوع قطره چشمی همچنین حاوی روغن هایی است که می توانند به طور دائم لنزهای تماسی شما را روان سازند.

قطره های ضد قرمزی و حساسیت، با لنزهای تماسی نیز ناسازگار است. برخی از ترکیبات موجود در قطره های خشکی چشم و حساسیت به خوبی با لنزهای تماسی ارتباط برقرار نمی کنند.

مجدداً دست های تمیز ضروری است، زیرا می توانید چشم و لنزهای تماسی خود را کنترل کنید. بعد از استفاده از قطره خشکی چشم و حساسیت، پانزده دقیقه کامل صبر کنید، این بسیار مهم است. این قانون پانزده دقیقه ای به چشم، اجازه می دهد تا برای اشباع کردن چشمان شما و رسیدن به محل کار، زمان کافی داشته باشید.

اگر در مورد استفاده از قطره های چشمی با لنزهای تماسی شک دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر با اپتومتریست خود صحبت کنید.

کلام آخر

آیا اکنون اطمینان پیدا کردید که گزینه های مختلف را اجرا کنید و بهترین قطره های چشم را برای خود انتخاب کنید؟ این نکات راهی را برای به دست آوردن دقیقاً آنچه در فروشگاه لازم دارید، ارائه می دهد. حتماً طیف گسترده ای از لنزهای تماسی با نام تجاری را بررسی کنید و لنزهای مناسب خود را بدست آورید. همچنین برای اینکه از لنزهای تماسی و قطره های چشم اطلاعات کافی کسب کنید می توانید با کارشناسان تیم دیالنز مشورت کنید و تصمیم قاطعی بگیرید.

برای خرید لنز طبی از دیالنز کلیک کنید:

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب