سارا نصری 12 تیر ماه 1399 980

اصول استفاده از لنز تماسی

میلیون ها نفر در سراسر جهان لنزهای تماسی را با موفقیت استفاده می کنند، اگرچه ممکن است متوجه شوید که دقیقاً چه تعداد از دوستان و همکاران در واقع آنها را استفاده کرده اند.
اگر می خواهید به دنیای مصرف کنندگان لنزهای تماسی بپیوندید، قبل از انجام اولین قدم چیزهای خوبی وجود دارد که باید بدانید.

بسیاری از متقاضیان لنز تماسی از ما سوالی دارند که می خواهند پاسخ دهیم، لنز تماسی ساخته شده از چیست؟ چگونه می توانم لنزها را استفاده کنم؟ چگونه می توانم بدانم که آیا با آنها راحت هستم؟ و خیلی بیشتر.

در اینجا امیدوارم که به برخی از سؤالات اساسی پاسخ دهم و به شما در راه استفاده از یک لنز تماس با اعتماد به نفس بالا کمک کنم.

بگذارید از همان ابتدا شروع کنم.

لنز تماسی دقیقاً چیست؟

لنزهای تماسی، لنزهای نازک کوچکی هستند که به طور مستقیم بر روی چشم شما قرار می گیرند تا دید شما را تصحیح کنند، لنزها واضح هستند اما ممکن است دارای یک “رنگ مشخص” باشند تا بتوانید هنگام مشاهده نکردن آن ها در چشم، راحت تر آنها را ببینید.

از چه موادی ساخته شده اند؟

لنزهای تماسی از ماده ای غنی از رطوبت به نام سیلیکون هایدروژل ساخته شده اند، لنزها دارای نفوذپذیری به گاز هستند، به این معنی که اکسیژن می تواند از روی آنها عبور کند و به شما اجازه تنفس چشم می دهد، که به آنها کمک می کند تا احساس تازه کنند و سلامت چشم تضمین کنند.

چرا لنزهای تماسی را انتخاب می کنید؟

اکثر مردم لنزهای تماسی را انتخاب می کنند، به این دلیل که نمی خواهند از عینک استفاده کنند، خواه تازه تشخیص داده شده که میوپید (نزدیک بینی) یا هایپرمتروپیک (دوربینی) داشته باشد یا سالها است که از عینک استفاده می کنند و حال می خواهند تغییر دهند. بعضی از افراد فقط لنزهای تماسی را برای ورزش یا مراسمات خاص می خواهند، و بسیاری از نوجوانان می خواهند که اعتماد به نفس خود را تقویت کنند.
تعداد فزاینده ای از افراد فاقد نیاز به نسخه، لنزهای رنگی را برای تقویت یا تغییر رنگ چشم انتخاب می کنند.
دلیل شما با طیف گسترده ای از لنزهای موجود، مطمئناً یک لنز برای پاسخگویی به نیازهای شماست.

وقتی تصمیم به استفاده از لنزهای تماسی گرفتید، از کجا شروع می کنید؟

در وهله اول اپتیک شماست، شما به یک تست چشم، لنز تماسی و آزمایش لنز تماسی نیاز خواهید داشت، پس از اتمام این مراحل، می توانید لنزهای تماسی خود را در هر مکانی که نسخه لنز تماسی از شما بخواهند و معتبر باشند، بخرید. همچنین می توانید لنزهای تماسی خود را به صورت آنلاین از یک فروشگاه اینترنتی معتبر که درخواست نسخه لنز می کند، لنز خود را با مارک پیشنهادی پزشکتان خریداری کنید.

مدت زمان تشخیص لنز تماسی چقدر طول می کشد؟

ابتدا آزمایش منظم چشم خود را انجام می دهید که حدوداً ۳۰ دقیقه طول می کشد، سپس optometrist اندازه گیری های تخصصی چشم شما را انجام می دهد تا اندازه و مناسب بودن لنزهای تماسی شما مشخص شود، این تقریباً ۲۰ دقیقه طول می کشد.

پزشک شما در مورد گزینه های لنز تماسی در دسترس شما و قیمت ها بحث خواهد کرد، زیرا این موارد می تواند بین لنزهای روزانه و ماهانه و مارکها، متفاوت باشد. او سبک زندگی و سرگرمی های شما را در نظر می گیرد یعنی شما ورزش می کنید و چه نوع کار دیگری انجام می دهید یا زمان زیادی را در مانیتور کامپیوتر می گذرانید. اگر به آلرژی خاصی مبتلا هستید، اکنون زمان ذکر آن است، زیرا این امر ممکن است بر تصمیم وی درباره انواع لنز تأثیر بگذارد.

نحوه معاینه پزشک

Optometrist شما یک نوع لنز تماسی را برای آزمایش پیشنهاد می کند و سپس آنها را وارد چشم شما می کند. نگران نباشید، آنها بسیار باتجربه هستند و این کاملاً بدون درد است! از شما خواسته می شود حدوداً یک ساعت قبل از مراجعه به پزشک معالج به مدت ۲۰ دقیقه در محل کار خود قدم بزنید یا منتظر بمانید تا جایی که او تناسب، سلامتی چشم شما را بررسی کرده و در مورد راحتی صحبت کند.

به شما یک جفت لنز ماهانه یا چند جفت لنز تماسی روزانه ارائه می شود تا حداکثر ۱ هفته را امتحان کنید، پس از آن دوره “آزمایشی” پزشک شما دوباره شما را خواهد دید تا بررسی کند که از لنزها راضی هستید یا خیر!

در نهایت، لنزهای طبی و لنزهای رنگی، می توانند علاوه بر ارائه دید بسیار عالی به شما زیبایی و جذابیت را ببخشد. برای خرید لنزهای طبی و خرید لنزهای رنگی، می توانید به وبسایت فروشگاهی دیالنز مراجعه کرده و لنز مورد نیاز خود را با قیمت بسیار مناسب و ایده آل خریداری کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب