سارا نصری 09 شهریور ماه 1398 967

انتخاب بین لنزهای تماسی و عینک

عینک استفاده می کنید؟ آیا تاکنون لنزهای تماسی را تجربه کرده اید؟ ممکن است شما سوال کنید که بین عینک یا لنزهای تماسی کدام را انتخاب کنم و جواب مثبت و منفی هر کدام را در نظر بگیرید.
سوءتفاهم های زیادی در مورد لنزهای تماسی وجود دارد که از استفاده آن جلوگیری می کند. با این حال، لنزهای تماسی نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.
چندی قبل، استفاده از لنزهای تماسی تنها در صورت ساده بودن نسخه امکان پذیر بود. امروزه بیمارانی که برای آستیگماتیسم به درمان قابل توجهی نیاز دارند، می توانند از لنزهای تماسی، راحت استفاده کنند که به آنها دید خوبی می دهد. خوشبختانه، لنزهای چند کانونی بدون در نظر گرفتن فاصله، بدون نیاز به استفاده از عینک با آویز دور گردن، دید روشنی را ارائه می دهد.

برای کمک به شما در انتخاب عینک یا لنزهای تماسی مزایایی را در اختیارتان گذاشته ایم.

چرا لنزهای تماسی را امتحان نمی کنید؟

اول از همه، شما می توانید اطمینان داشته باشید که تحت نظر متخصص مراقبت از چشم، استفاده از لنزهای تماسی کاملا بی خطر است، در مورد عفونت و آسیب دیدگی چشمتان نگران نباشید، لنزها برای راحتی مطلوب تکامل یافته و با چشم ها سازگار شده اند.

تعبیه لنزها به شما این اطمینان را می دهد که یک مدل مناسب برای چشم شما انتخاب شده و اپتومتریست شما اجازه میدهد تا حرکت لنز را بر روی چشم خود ارزیابی کنید. همچنین می توانید مارک های مختلفی را انتخاب کرده تا دید خود را با نسخه جدید تجربه کنید.

انتخاب یک مدل مناسب

قرنیه شما، بخش روشن و پرکار قسمتی از بدن شماست که اکسیژن را از هوا دریافت می کند، نه خون. هنگامی که لنزی در چشم شما قرار میگیرد، اکسیژن تا حدی کاهش می یابد.

از سویی، لنزهایی که به اندازه کافی مقاوم نباشند، باعث ایجاد اصطحکاک و در نتیجه عوارض ناشی از عفونت چشمی می شوند. اپتومتریست شما قادر خواهد بود بررسی کند که آیا لنز موجود در چشمان شما امکان حرکت خوب و تامین اکسیژن را دارد یا نه!

انتخاب عینک یا لنز تماسی

اکنون میدانید، ممکن است چندین گزینه برای انتخاب لنز وجود داشته باشد و برای چشمان شما بی خطر باشد، میتوانید مقایسه کنید که آیا عینک یا لنز برای شما مناسب است یا خیر! در اینجا برخی مزایای لنزهای تماسی برای انتخاب راحت تر شما وجود دارد:

در دسترس و مقرون به صرفه

لنزهای تماسی اکنون با قیمت مناسب در دسترس هستند! تکنولوژی مدرن باعث بهبود عملکرد، راحتی و ایمنی آنها شده است.

نام تجاری

اگر به دنبال نام تجاری هستید که ترکیب کاملی از قیمت و کیفیت را ارائه دهد، لنزهای ساخته شده از مواد هایدروژل سیلیکون، عرضه اکسیژن ایده آل و همچنین راحتی چشم را با قیمت مناسب تضمین می کنند.

ایده آل برای ورزش

آیا هنگام استفاده از ماسک هاکی یا کلاه ایمنی با عینک به مشکل بر می خورید؟ اگر فعالیت ورزشی شما شامل تلاش جسمی زیاد است، لنزها این مزیت را دارند که مانند عینک عمل کنند.

مناسب برای همه چشم ها

امروزه لنزهای تماسی می توانند بیشتر نقص بینایی را درمان کنند. حتی افرادی که دارای بیماری آستیگماتیسم هستند، می توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند اما همیشه این چنین نبوده است.

نگهداری آسان

لنزهای تماسی باید به طور مرتب شسته و تعویض شوند، خارج کردن لنزها هنگام خواب جهت ضدعفونی کردن و از بین بردن رسوبات پروتئین برای بهداشت و آسایش شما مهم است. مگر اینکه یک لنز با پورت طولانی با رضایت اپتومتریست خود داشته باشید که به شما اجازه می دهد در هنگام شب از آن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه لنزهای تماسی خود را، چه روزانه باشد و چه ماهانه، طبق دستور پزشک تعویض می کنید.

لنزهای تماسی رنگی

لنزهای رنگی می توانند کمی نور در روز به چشمان شما ببخشد، یا حس بی نظیری به سبک شما ایجاد کند. غالبا به عنوان جنبه زیبایی از لنزهای رنگی استفاده می شود و می توانید آنها را امتحان کنید.
شما می توانید یک سایه طبیعی یا یک رنگی مشخص را انتخاب کنید و رنگ هایی که به بهترین وجه مناسب شماست را آزمایش کنید. به این نکته توجه داشته باشید که همیشه باید به توصیه پزشک چشم خود توجه کنید که آیا چشم شما به نسخه نیاز دارد یا نه! برای انتخاب لنزهای رنگی می توانید از مارک های Air Optix Colors، برای داشتن ظاهری معتبر یا Splash Colors برای تغییر اساسی استفاده کنید.

راحتی چشم شما

هنگامی که یاد گرفتید چگونه لنزهای خود را در چشم قرار دهید و یا خارج کنید، می توانید از راحتی آنها لذت ببرید. اپتومتریست شما در انتخاب لنزهایی که راحتی چشم را برای شما فراهم می کند، خواه لنزهای نرم یا لنزهای سخت به شما کمک می کنند.

اقدامات لازم جهت رعایت آسایش در محل کار

توجه داشته باشید که در صورت داشتن خشکی چشم یا کار در محیط های مطبوع، لنزها می توانند ناراحت کننده باشند، می توانید یاد بگیرید که با رعایت اصول قرار دادن لنز، از خشکی چشم جلوگیری کنید. بعضی از لنزهای تماسی مناسب برای افراد شاغل است زیرا آنها می توانند به کاهش فشار چشم در روزهای کاری کمک کنند.

روشن بینی

شما علاقه ای به عینک ندارید؟ با استفاده از لنزهای تماسی دید خوبی داشته باشید، هیچ کس لنزهای شما را نمی بیند.
بیمارانی که نیاز به درمان جدی دارند، اصلا نگران نباشند! زیرا لنزها ضخیم نیستند و همانطور که در مورد عینک گفتیم، لنزها مانند هر نوع درمان دیگری، جزو محبوب ترین ها محسوب می شود و بسیاری از مشکلاتی که با عینک همراه است را از بین می برد.

مشکلات بینایی خود را با لنزهای تماسی بر طرف کنید

سرانجام با لنزهای تماسی، دیگر میدان دید شما محدود به قاب عینک نمی شود! از لنزهای تماسی سپاسگذاریم که اجازه می دهند با قرار دادن آنها در چشم لذت ببریم و از گذاشتن عینک پرهیز کنیم. با داشتن یک جفت لنز تماسی مناسب، می توانید از یک منظره بسیار گسترده لذت ببرید.

در انتها به شما بگوییم که مزایا و مضرات عینک یا لنزهای تماسی بحثی طولانی است. اما آنچه که برای شما و ما مهم است یافتن گزینه ای مناسب جهت درمان بهتر و راحت تر برای شماست پس در نتیجه با توجه به نکات فوق می توانید با آسودگی خاطر، بین لنزهای تماسی و عینک انتخاب راحت تری داشته باشید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب