سارا نصری 11 شهریور ماه 1398 1,174

انواع مختلف لنزهای تماسی

لنزهای تماسی، دید ۳۶۰ درجه و آزادی را نسبت به عینک به ما ارائه می دهند. اما مهم است که موارد مناسب را برای چشمان خود انتخاب کنیم.
اگر از قاب های عینک خسته شده اید و یا به سبک شما نیستند، لنزهای تماسی گزینه جایگزین برجسته ای هستند. با این وجود افراد زیادی سردرگم می شوند که لنزهایی که می خواهند خریداری کنند چیست؟! بهترین کار برای شروع، پزشک بینایی شماست. بسیار مهم است که یک نسخه معتبر از پزشک خود دریافت کنید، در غیر این صورت شما نمی توانید از هرجای دیگر لنزها را خریداری کنید و همچنین، خرید لنزهای تماسی به صورت آنلاین معمولا باعث کاهش هزینه و ارزان تر خواهد بود.

لنزهای تماسی استاندارد

لنزهای تماسی معمولی برای درمان نزدیک بینی و چربی خون هستند. آنها به صورت لنزهای روزانه، دو هفته ای و ماهیانه در دسترس خواهد بود.

لنز تماسی Acuvue Moist یکی از محبوب ترین لنز یکبار مصرف روزانه در جهان بوده و یک لنز هایدروژل می باشد، این لنزها از تکنولوژی LACREON® برخوردار است و رطوبت و راحتی را برای چشم فراهم می کند. این فناوری باعث جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش به چشم شما میشود و لنزهایی مانند comfi Pure روزانه، که جزء لنزهای هایدروژل می باشد، از نظر قیمت و کیفیت بسیار مناسب است و دارای یک بسته ۵ عددی برای آزمایش، قبل از گرفتن بسته ۳۰ عددی در دسترس خواهد بود.

چنان چه لنزهای تماسی ماهانه را ترجیح می دهید، لنزهای Coopervision با تکنولوژی PC، به دلیل آبرسانی و ظرفیت آب بالا مورد استفاده قرار میگیرد. این لنز برای افرادی که دارای خشکی چشم هستند و به رطوبت اضافی نیاز دارند مناسب است.

افرادی که قادرند لنزهای هایدروژل سیلیکونی را ارتقا دهند، لنزهای Dailyies روزانه بهترین گزینه است. این لنزها به عنوان بالاترین لنزهای یکبار مصرف هایدروژل سیلیکون در بازار عرضه شده است. یک جایگزین مقرون به صرفه برای لنزهای Dailies روزانه، لنزهای کامفی خالص است که از هایدروژل سیلیکون ساخته شده اند.

لنزهای Air Optix به طور اختصاصی لنزهای هایدروژل سیلیکون را تولید می کند. طیف گسترده ای از لنزهای ماهانه، از جمله Air Optix Plus HydraGlyde و Air Optix Aqua می باشد که دارای مواد مقاوم در برابر رسوبات بهداشتی است.

لنز توریک (آستیگماتیسم)

برای درمان آستیگمات از لنزهای تماسی توریکی استفاده می شود. بیشتر مبتلایان به نزدیک بینی دارای آستیگماتیسم جزئی هستند که باعث تاری دید می شود. آستیگماتیسم زمانی رخ می دهد که شکل چشم کاملا کروی نباشد و بیشتر شبیه به یاقوت عمل کند که باعث ورود پرتوهای نوری داخل چشم شده و به جای یک خط مستقیم، در یک خط خمیده قرار می گیرد. اگر این بیماری درمان نشود، آستیگماتیسم می تواند منجر به فشار چشم و سردرد شود.
خوشبختانه با لنزهای توریک، بیماری آستیگمات، به راحتی قابل درمان است. لنزهای توریک، مانند لنزهای استاندارد، به عنوان یک لنز یکبار مصرف روزانه، دو هفته ای یا ماهانه در دسترس خواهد بود. برخلاف لنزهای استاندارد، آنها حاوی یک پارامتر اضافه در لنز هستند که به عنوان (محور) شناخته میشود تا آستیگمات را درمان کند.

لنز Dailies AquaComfort Plus توریک، حاوی سیستم مرطوب کننده برای پلک زدن راحت تر و یک لنز مناسب برای افرادی که خشکی و سوزش چشم دارند مناسب است. این لنزها فقط یک لنز یکبار مصرف هایدروژل سیلیکون است و افرادی که میخواهند از لنزها به مدت طولانی استفاده کنند اما خواستار لنزهای ماهانه نیستند، می توانند از لنزهای دو هفته ای مانند Acuvue Oasys برای آستیگماتیسم یا Acuvue Advanced for Astigmatism استفاده کنند.
پیشرفته ترین لنزها، لنزهای پروکلیر توریک است که می توان تا یک سال با تمیز کردن روزانه، ضدعفونی کننده و ذخیره آن در محلول، مورد استفاده قرار بگیرد.

لنزهای چند کانونی

این لنزها برای افرادی که نیاز به درمان بینایی برای نزدیک و دوربینی دارند مناسب بوده و حاوی دو یا چند نسخه در لنز هستند. اما همیشه این طور نیست. این لنز در افراد مسن تر که دارای پیر چشمی هستند رایج است. پیر چشمی شرایطی است که توانایی تمرکز چشم روی اجسام نزدیک از بین می رود و معمولا از حدود ۴۰ سالگی رخ میدهد و شایع ترین شکل، از بین رفتن نزدیک بینی است. کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، معمولا هنگامی که سعی بر خواندن یک متن یا تمرکز روی جزئیات کوچک دارند، بینایی آنها تار می شود.

مشهورترین لنزهای تماسی ما برای پرزبایوپی شامل Biotrue روزانه است که دارای ۷۸% محتوای آب بالا می باشد. طراحی پیشرفته این لنزها به چشم کمک می کند تا در جهت های مختلف، بینایی مناسبی داشته باشد.
گزینه های ماهانه دیگری مانند لنزهای ایراپتیکس چند کانونی که حاوی فناوری هایدروژل سیلیکون ماهانه، و همچنین لنزهای پروکلیر چند کانونی است. این لنز، طیف گسترده ای از نسخه های مربوط به پیرچشمی را ارائه می دهد.
بنابراین، اگر به لنزهای چند کانونی نیاز دارید، جای نگرانی نیست، ما لنز چند کانونی توریک را برای افرادی که دارای آستیگمات و پیرچشمی هستند معرفی می کنیم.

لنزهای تماسی رنگی

این لنزها می توانند نزدیک بینی و دوربینی را درمان کنند. اما در حال حاضر لنزهای رنگی را که دارای چند منظوره هستند، ذخیره نمی کنیم، زیرا پارامترها، افزودن رنگ را پیچیده تر می کند. تمام لنزهای تماسی را می توانید، هم در نسخه های مختلف و هم بدون نسخه تهیه کنید.

لنز تماسی فرشلوک محبوب ترین لنزهای رنگی ماهانه است که به دلیل داشتن رنگهای پرجنب و جوش، در عین حال طبیعی به نظر می رسد که با رنگ طبیعی چشم شما یکدست می شود. لنزهای تماسی ایراپتیکس رنگی، دارای رنگهای مختلف عالی و حاوی مواد هایدروژل سیلیکون است و همچنین این دو مدل لنز دارای ۱۲ رنگ متفاوت و زیبا هستند.
لنزهای رنگی یکبار مصرف روزانه، برای کسانی که می خواهند هر روز یک جفت لنز جدید با رنگ مختلف داشته باشند، وجود دارد.
سایر لنزهای روزانه عباتند از FreshLook One Day و FreshLook Illuminate که بر خلاف تغییر رنگ، جذابیت و زیبایی را به چشم شما القا می کند.

ما امیدواریم، با ارائه دادن مطالب فوق در اختیارتان، به شما کمکی کرده باشیم تا بتوانید لنزهای مورد نیاز و مورد علاقه خود را به راحتی و با تصمیم درست خریداری کنید تا هنگام استفاده از آنها، لذت راحتی و آسودگی را تجربه کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب