سارا نصری 22 فروردین ماه 1399 824

اهمیت ویتامین چشم برای درمان آستیگماتیسم

تقریباً همه افراد دارای درجه ای از آستیگماتیسم هستند زیرا بینش آنها کامل نیست. علائم آن شامل تاری دید، سردرد، ضرب و شتم و بینایی ضعیف در شب است. شایع ترین علامت آستیگماتیسم تاری یا دید دو طرفه است.

کودکان اغلب این علائم را تشخیص نمی دهند، زیرا آنها واقعاً نمی دانند که وضعیت چشمی دارند. درمان آستیگماتیسم اولیه می تواند بینایی تحریف شده و سایر مشکلات مرتبط با آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پزشکان چشم می توانند آستیگماتیسم را به سرعت و به راحتی با یک تست بینایی تأیید کنند. اگر پزشک در هر فاصله ای تاری دید پیدا کند، می داند که این آستیگماتیسم است. آزمایشاتی که برای اندازه گیری قرنیه برای لنزهای تماسی انجام می شود همچنین می تواند نواحی مشکل ساز را پیدا کند.

آستیگماتیسم اغلب با مشکلات بینایی دیگر همراه است. تاری دید نزدیک یا دور می تواند به معنای نزدیکی یا دوربینی باشد. اغلب نسخه های عینک شامل مسافت و آستیگماتیسم هستند. اما درمان آستیگماتیسم شامل ویتامین های چشم نیز هست. آنچه می خورید تأثیر بسزایی در سلامت چشم و رفاه کلی شما دارد. تغذیه درست، کلید اصلاح مشکلات بینایی جزئی است.

در اینجا برخی از ویتامین های مهم هستند که برای کنترل استیسماتیسم کمک می کنند:

۱- ویتامین A

ویتامین A برای سلامتی چشم بسیار عالی است. منابع طبیعی ویتامین A شامل سبزیجات دارای برگهای تیره مانند اسفناج و کلم، هویج و کدوی زمستان است. مصرف این سبزیجات در رژیم غذایی منظم، شما را از دریافت تمام ویتامین های مورد نیاز برای بینایی خوب تضمین می کند.

اگر به خصوص طعم اسفناج و کلم را دوست ندارید، آنها را به اسموتی های خود اضافه کنید! هویج، به سبزیجات دیگر مانند کلم و گوجه فرنگی اضافه شده، یک انتخاب عالی برای سوپ ها است.

۲- ویتامین B

ویتامین B باعث تقویت بینایی می شود. ماهی هایی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل آلا و گربه ماهی منبع خوبی برای ویتامین B هستند. تخم مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت گاو و گوسفند نیز از جمله غذاهای خوب شما هستند. گیاهخواران نیز می توانند منبع پروتئین خود را از طریق آووکادو دریافت کنند.

۳- ویتامین C

آیا رژیم غذایی شما به اندازه کافی غذاهای مرکبات دارد؟ ویتامین C برای سلامت کلی شما ضروری است و همچنین بینایی خوبی را تشویق می کند. در حالی که مکمل ها به راحتی در دسترس هستند، بهتر است غذاهای طبیعی حاوی ویتامین C را بخورید، پرتقال، لیمو، سبزیجات دارای برگ تیره، توت فرنگی و فلفل همه سرشار از ویتامین C هستند.

اگر غذاهای طبیعی کافی نباشند، پزشک روش های دیگری را برای درمان آستیگماتیسم توصیه می کند تا بعد از انجام آزمایش، بینایی تحریف شده خود را بازیابی کنید.

در اینجا ۲ روش برای تصحیح آستیگمات وجود دارد:

۱- عینک یا لنزهای تماسی

متداول ترین روش برای درمان آستیگماتیسم، توصیه به لنزهای تماسی است. پزشک شما یک جفت خاص از لنزهای نرم به نام toric را تجویز می کند. این لنزهای تماسی به خم شدن نور بیشتر در جهت خاص نسبت به دیگر کمک می کند. در موارد شدیدتر، ممکن است به لنز تماسی سفت و سخت با نفوذ به گاز احتیاج داشته باشید. درمان آستیگماتیسم همچنین شامل استفاده از عینک برای درمان مشکلات بینایی میشود.

۲- مداخله زودرس

به یاد داشته باشید که هم کودکان و هم بزرگسالان مستعد ابتلا به علائم آستیگماتیسم هستند. این مهم است که شما و فرزند کوچک شما برای معاینه سالانه چشم به مطب پزشک مراجعه کنید تا شرایط احتمالی چشم را تعیین کنید. تأخیر در اصلاح آستیگماتیسم می تواند منجر به سردرد مکرر، بی حالی و خستگی شود.

برای بچه ها نیز می تواند مانع از توانایی یادگیری آنها در مدرسه شود. کودکانی که علاقه مند به فعالیت های همکار درسی هستند، در صورت عدم دید ضعیف نیز ممکن است فرصت های زیادی را از دست بدهند. از طرف دیگر بزرگسالان ممکن است ساعت های طولانی نتوانند جلوی صفحه نمایش بنشینند.

در نهایت، اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تا حدی با مشکلات بینایی روبرو هستید، مهم است که سریعاً به دنبال معالجه باشید. برای مراقبت کامل از چشم، می توانید آزمایشات لازم را انجام داده و در صورت داشتن مشکلات انکساری می توانید از لنزهای تماسی توریک و یا عینک های آستیگماتیسم استفاده کنید و از دید واضح خود لذت ببرید.

همچنین فراموش نکنید که تغذیه های گفته شده در بالا باعث می شود شما سیستم داخلی بدنتان قوی باشد و از هرگونه بیماری جلوگیری نماید و همچنین بینایی شما را تضمین می کند. کمبود هرگونه از ویتامین های فوق، باعث می شود که در بینایی شما تاثیر منفی بگذارد، پس شما می توانید با مصرف ویتامین های بالا، از چشمان خود مراقبت کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب