سارا نصری 12 خرداد ماه 1399 2,544

بهترین لنزها برای خواب

هیچ کس از روند پاک کردن، تمیز کردن و نگهداری لنزهای تماسی خود هر شب لذت نمی برد. خوشبختانه، شما روش هایی دارید که از این ناراحتی ها در کارهای روزمره خودداری کنید.

لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه فوراً مسئله شما رو حل می کنند زیرا بدون تمیز کردن می توانید آنها را دور بریزید. با این حال، این لنزهای یکبار مصرف نسبت به لنزهای ماهانه یا حتی سالانه گرانتر هستند. مصرف کنندگان آگاه از قیمت، اغلب لنزهای ماهانه را انتخاب می کنند که می توانند بطور مکرر برای کل یک ماه از آن استفاده کنند.

لنزهای تماس ماهانه معمولاً نباید برای خواب استفاده شوند. اما نوآوری “مصرف طولانی” باعث شده که لنزهای تماسی شبانه گزینه ای ایده آل باشد.

چرا نمی توانم با لنزهای تماسی خود بخوابم؟

بدن ما برای عملکرد کافی نیاز به اکسیژن دارد. این یک واقعیت کمتر شناخته شده است که چشمان ما اکسیژن را مستقیماً از هوا دریافت می کند. یک لنز تماسی خوب باید جریان اکسیژن را از طریق سطح آن فراهم کند. در غیر این صورت، خطر کمبود اکسیژن در چشم شما ایجاد میشود. خواب این جریان را سخت می کند. بستن چشم با داشتن لنز تماسی، عبور اکسیژن را بسیار سخت خواهد کرد.

اکسیژن محدود، منجر به سوزش بیشتر چشم شما شده و خشکی چشم ممکن است لنزهای تماسیتان را بعد از خواب خراب کند. رگ های خونی ممکن است در سطح چشم شما مشاهده شود، چون در تلاشند تا هوا کافی مصرف کنند.

به همین دلیل، تمام پزشکان چشم به شدت از خوابیدن با لنزهای تماسی چشم پوشی می کنند، اما استفاده از آنها در صورتیه که FDA لنزهای تماسی شبانه روزی را تأیید کرده باشد.

لنزهای تماسی طولانی مدت چیست؟

“مصرف طولانی” عنوانی است که به برخی لنزهای تماسی که می توانند در هنگام خواب استفاده شوند داده شده که توسط FDA برای استفاده در شب تأیید شده است. آنها معمولاً حدود یک هفته می توانند چند شب پشت سر هم داخل چشم باقی بمانند.

لنزها با داشتن Dk / T زیاد (اندازه گیری میزان نفوذپذیری اکسیژن) و آزمایش های عبوری که توسط FDA کنترل می شوند، تعیین سایش طولانی را بدست می آورند. این لنزهای تأیید شده درست در اشک طبیعی شما و بدون عوارض جانبی منفی آمیخته می شوند.

مصرف کننده هنوز نیاز به برنامه ریزی دقیق درباره لنزهای تماسی با سایش طولانی دارد. فقط به دلیل اینکه چون حداقل تداخل در جریان اکسیژن است، به معنای کامل بودن لنز نیست. تجمع پروتئین ها و سایر رسوبات باید به صورت دوره ای از بین بروند و شما می توانید تا زمان استفاده مجدد از لنزهایتان، از عینک استفاده کنید.

لازم به ذکر است که همه مصرف کنندگان لنزهای تماسی نباید از گزینه ساییدگی طولانی استفاده کنند، بنابراین حتما از پزشک چشم خود سؤال کنید. پس از تأیید، توصیه می کنیم از این پنج مارک لنزهای سایش طولانی استفاده کنید:

Air Optix Night & Day Aqua

Air Optix Night & Day Aqua بیشترین تجویز و مورد قبول ترین لنز را در هنگام استفاده از ساییدگی طولانی دارد. همانطور که در بالا گفتیم، بیشتر لنزهای سایش بعد از یک هفته نیاز به تمیز کردن دارند. لنز تماسی ایراپتیکس شبانه روز بدون برداشتن از چشم می توانند ۳۰ روز دید واضح و شفافی برای شما ایجاد کنند.

این زمان سیر باورنکردنی، ناشی از انتقال بسیار زیاد اکسیژن در هر لنز تماسی نرم است. علاوه بر این، این لنز سوزش چشم را با سطح لنز صاف ایجاد شده توسط فناوری اختصاصی پلاسما، منفی می کند.

Air Optix Aqua

در خانواده Air Optix، مارک ساده Aqua از ساییدگی طولانی اما با قیمتی قابل کنترل تر وجود دارد. این لنزها می توانند به مدت ۶ شب از ساییدگی طولانی قبل از نیاز به برداشتن و تمیز کردن استفاده شوند.

Aqua در حالی که نیاز به یک برنامه تمیزکاری مرتب در شب و روز دارد، هنوز هم تمامی مزایای فناوری Smartshield Air Optix را خواهد داشت. طراحی سطح پلاسما بطور خاص از لیپیدهای چشم محافظت می کند. نگه داشتن لایه روغن طبیعی روی چشم شما باعث جلوگیری از خشکی می شود.

Bausch & Lomb ULTRA

لنزهای تماسی ULTRA پس از یک ماه سایش مورد بررسی قرار گرفتند و در سال ۲۰۱۸ نام خود را برای مصرف طولانی مدت دریافت کرد و اکنون می توانید قبل از تمیز کردن، ۶ شب از این لنز استفاده کنید.

فن آوری مهر و موم رطوبت باعث می شود Bausch & Lomb ULTRA برای کاربرانی که هر روز با کامپیوتر سروکار دارند ایده آل باشد. صفحه نمایش ها باعث می شوند در روز کمتر پلک بزنید و احتمال خشکی لنز را افزایش بدهید. استفاده این لنزها از پلیمرهای غیر یونی و ماده خیس کننده باعث می شود تا در طول ماه رطوبت خود را حفظ کنند.

PureVision2

یکی دیگر از برندهای بوش اند لمب هم به نام PureVision2 هست که مانند لنزهای تماسی شبانه روز ایراپتیکس، محبوب بوده و مورد تایید FDA امریکا است و به مدت ۳۰ شب مداوم مورد استفاده قرار میگیرند.

طراحی PureVision2، اکسیژن پذیری بالا را در اولویت قرار می دهد، اما همچنین برای دید واضح و شفاف بهینه می شود. هنگامی که سایر لنزها در نور کم به خود فشار وارد می کنند، PureVision2 به طور مرتب دید بالا ایجاد می کند.

Biofinity

لنزهای تماسی Biofinity یک لنز ماهانه کلاسیک از CooperVision است که هم برای راحتی و هم برای استفاده زیاد آن انتخاب میشود. بایوفینیتی را می توانید به مدت ۶ شب متوالی استفاده کنید.

Biofinity با استفاده از فناوری Aquaform که خود در سطح مولکولی درون لنزها ساخته شده، راحتی پایدار خود را بدست می آورد. به جای اینکه به یک عامل مرطوب کننده تکیه کنید، که می تواند پس از مدتی خراب شود، لنزهای تماسی Biofinity می توانند رطوبت خود را تا ۱ ماه حفظ کنند و اجازه به خشکی چشم ندهند.

کلام آخر

خوب مصرف کنندگان عزیز لنز تماسی، ما اینجا برای شما ۵ نوع لنز تماسی که برای خواب مشکلی پیش نمی آورد را برایتان توضیح دادیم. اما بایستی بدانید که قبل از اقدام به خرید این گونه لنزها ابتدا با پزشک متخصص چشم و یا حتی کارشناسان لنز تماسی دیالنز مشورت کنید و تصمیم قاطعی بگیرید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب