سارا نصری 27 فروردین ماه 1399 10,444

تاثیر کم آبی بدن روی چشم

کمبود آب بدن می تواند اثرات بیشماری بر سلامتی شما داشته باشد، خواه از سردرد، خواب آلودگی، گرفتگی، سرگیجه و حتی سنگ کلیه. اما آنچه شما ممکن است ندانید اینست که بدن شما از آب بدن کمبود پیدا می کند، بنابراین مجاری اشک آور خود را نیز انجام دهید، که می تواند منجر به خشکی چشم و مشکلات بینایی و سلامت کلی چشم شما شود.

بنابراین نوشیدن مقدار کافی مایعات به منظور هیدراتاسیون مناسب، بسیار مهم است، به خصوص اگر فعالیت بدنی زیادی انجام دهید. وقتی بدن شما با سرعت زیاد مایعات را از دست می دهد، وزن بدن شما کاهش می یابد.

علائم کمبود آب بدن

علائم کم آبی بدن متفاوت است. ممکن است دچار خشکی دهان، تشنگی و خشکی چشم شوید و افرادی که دچار کمبود مزمن هستند ممکن است فشار خون بیشتری را تجربه کنند. خشکی چشم یکی دیگر از علائم کم آبی بدن است و می تواند موارد زیادی از جمله درد چشم، اعوجاج بینایی، قرمزی چشم و… را به وجود آورد.

خشکی چیست؟

خشکی چشم زمانی است که مجاری اشک دیگر شما دیگر اشک کافی را ایجاد نمی کند، یا برخی از اجزای اشک ممکن است فاقد آن باشند و باعث می شود که اشک زودرس شکسته نشود و به همین دلیل باعث خشک شدن چشم ها می شود. در نتیجه چشم ها رطوبت مورد نیاز خود را برای مرطوب نگه داشتن بدن ایجاد نمی کنند.

از بین رفتن آب بدن می تواند باعث خشکی چشم شود زیرا بدن شما با استفاده از آب برای فرآیندهای مهمتری مانند حفظ گردش خون از مغز اولویت می گیرد. این اغلب باعث نشانه های تحریک کننده و ناراحت کننده می شود، مانند ناراحتی، قرمزی و تاری دید.

آیا لنزهای تماسی من کم آب می شوند؟

از آنجا که لنزهای تماسی شما به رطوبت طبیعی چشمان شما متکی هستند تا در طول روز آبرسان و راحت برای استفاده باقی بمانند، در صورت کمبود چشمان شما خشک می شوند. اکسیژن از طریق آن، همچنین ضخیم تر می توانند برای چشمان خشک نیز مناسب نباشند. بهترین لنزها برای خشکی چشم لنزهای کم آب هستند.

کم آبی و بینایی

آیا کمبود آب بدن می تواند باعث تاری دید شود؟

کمبود آب بدن و اعوجاج بینایی غالباً نزدیک است. دلیل این امر کمبود آب بدن باعث کرنش چشم است که به نوبه خود می تواند منجر به تاری دید و سردردهای بینایی شود. چشم های خسته همچنین علامت فشار چشم است که می تواند منجر به اعوجاج بینایی شود. شما می توانید از گذراندن مقادیر بیش از حد وقت در جلوی صفحه، فشار چشم خود را بدست آورید.

زیرا در طی روند تمایل به پلک زدن کمتر دارید. ایجاد اشک با پلک زدن به روانکاری و آبرسانی چشم کمک می کند. به همین دلیل ممکن است استفاده از قطره های چشمی مانند Avizor و اشک مصنوعی ما ایده خوبی باشد.

چه معنی ای دارد که ناگهان چشمان شما تار شود؟

تار شدن بینایی همچنین می تواند نشانه مشکلات شدید چشم به ویژه در صورت بروز ناگهانی باشد. مشکلات چشم و بیماری هایی که باعث تاری دید می شوند شامل داشتن شبکیه جدا شده، تبخال چشم، آب مروارید یا التهاب عصب بینایی است. اینها می تواند به از بین رفتن دائمی بینایی منجر شود.

بنابراین در صورت تجربه این مسئله مراجعه به پزشک چشم بسیار حائز اهمیت است. اگر بیش از ۶۰ سال دارید و به طور ناگهانی چشم ما تار شد، ممکن است که شما یک سوراخ ماکولا در شبکیه خود ایجاد کرده باشید. سوراخ های ماکولار نتیجه کم آبی نیستند.

کم آبی نیز می تواند باعث شناور شدن چشم شود؟

شناورهای چشم لکه هایی در بینایی شما هستند و بیشتر ناشی از تغییرات مربوط به سن هستند، اما کمبود آب بدن نیز می تواند یک دلیل باشد. شناورهای چشمی وقتی اتفاق می افتند که ژل موجود در چشم شما به عنوان طنز زجاجیه شکل خود را از دست می دهد. از آنجا که از ۹۸ درصد آب ساخته شده است، کمبود آب بدن می تواند باعث شود که پروتئین به جای اینکه محلول باقی بماند، جامد شود.

چگونه می توانم جلوی چربی چشم خود را بگیرم؟

نوشیدن مقدار زیادی آب باعث می شود چشمان شما در معرض هیدراته و ایمن بودن از خشکی چشم و سوزش باشد. حفظ چشم سالم با نوشیدن آب همچنین می تواند از شناور چشم جلوگیری کرده و سموم تشکیل دهنده آنها را بیرون بیاورد، در نتیجه از شر آنها خلاص شوید.
اقدامات دیگری که می توانید برای جلوگیری از خیس شدن چشمانتان انجام دهید، عبارتند از: استراحت منظم از نشستن در رایانه یا تماشای تلویزیون، زیرا استفاده از این صفحه ها اغلب مقداری که شما چشم پوشی می کنید را کاهش می دهد، بنابراین باعث افزایش احتمال خشکی چشم می شود.

با استفاده از تهویه مطبوع، پنکه ها یا گرمای داخلی در هر صورت ممکن، هوا را بیش از حد مرطوب نکنید و باعث خشک شدن چشمان و لنزهای تماسی می شوید. یک روش جایگزین برای محافظت از چشمان شما در این امر، معرفی رطوبت ساز به منزل یا محل کار خود برای خنثی کردن اثرات این تأثیرات است.

استفاده از قطره ها و ژل های مخصوص چشم که برای جلوگیری از خشک شدن چشم ها ایجاد شده و سریع ارائه می شود، تسکین موثر نیز توصیه می شود.

برای دیدن قیمت لنزهای طبی و رنگی کلیک کنید

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب