مجله الکترونیکی دیالنز 24 بهمن ماه 1400 2,624

ترفندهای آرایش کردن با لنز طوسی

لنز طوسی یکی از رایج‌ترین لنزهای رنگی هست که خانم‌ها در بحث زیبایی و میکاپ انتخاب می‌کنند. انتخاب لنز رنگی به خودی خود، ما را با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌کند. به کارگیری ترفندهای آرایشی مناسب بعد از انتخاب لنز رنگی هم یکی از چالش‌های دیگر در دنیای آرایش و استایل است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن رد شد. چون رنگ چشم‌ها که تغییر می‌کند، سبک آرایشی نیز متفاوت خواهد شد و به همین خاطر، در ابتدا ممکن است سردرگمی داشته باشیم که ندانیم کدام یک از سبک‌های آرایشی با لنز ما هماهنگ می‌باشد. در این بخش از مجله الکترونیکی دیالنز به شرح ترفندهای آرایشی متناسب با لنز رنگی می‌پردازیم که دغدغه‌های شما را تا حد زیادی کم می‌کند

اصول آرایش چشم با لنز

قبل از هرکاری، لنز را داخل چشمتان قرار دهید:

وقتی قبل از گذاشتن لنز، از کرم پودر یا ریمل که مژه‌ها را می‌پوشاند استفاده کنید و بعد از آن لنز خود را بگذارید، غشاء اشکی (لایه نازک محافظ چشم) شما به این مواد آغشته می‌شود و از آنجا که شما لنز را روی لایه آلوده‌ای قرار داده‌اید، نه تنها دچار خارش می‌شوید، بلکه حتی ممکن است باعث عفونت چشم شما نیز بشود!

از محصولات ریزدانه و فشرده استفاده کنید:

اگر از لنز استفاده می‌کنید، سعی کنید از سایه چشم، خط چشم، ریمل و کرم پودر ریزدانه استفاده کنید تا از ریزش مواد آن به داخل چشم پیشگیری کنید. و یا در صورت استفاده از موادی که حالت پودری دارند برسی که استفاده می کنید را مرطوب کرده بین مواد آرایشی و پوست شما چسبندگی ایجاد شود و به راحتی نریزند.

سایه چشم‌های سنگی گزینه مناسبی برای شماست، زیرا پودری فشرده است و کمتر احتمال دارد وارد چشم شما شود. اما اگر می‌خواهید از پودرهای غیر فشرده استفاده کنید، باید مراقب باشید. قبل از استفاده، برس آرایش خود را خیس کنید تا سایه چشم، بهتر به پوست شما بچسبد.

همچنین در مورد خط چشم، بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید. مداد چشم در قسمت چوبی سر آن، ممکن است هنگام استفاده خرد شود و یا حتی خراش ایجاد کند.

در مورد ریمل پیشنهاد می‌شود از مصرف ریمل‌های حجم‌دهنده خودداری کنید، زیرا ذرات داخل ریمل (که عموما متشکل از موادی مشابه نایلون، ابریشم و یا ریون هستند) ممکن است خرد شده و وارد چشم بشوند.

نکته: به این نکته هم توجه داشته باشید که حتما قبل از پاک کردن آرایش خود لنز را از چشمتان در آورید. در غیر این صورت لنزها میکروبی شده و باعث عفونی شدن چشم‌هایتان می‌شود.

آرایش مناسب با لنز رنگی طوسی

افرادی که در استایل خود از رنگ طوسی استفاده می‌کنند، بی شک عاقل‌ترین افراد هستند. چون رنگ طوسی نماد علم جویی در افراد است و به همین خاطر، اعتماد به نفس فرد افزایش پیدا می‌کند. از این‌ها که بگذریم، افرادی که لنز طوسی انتخاب می‌کنند، استایل درخشانی خواهند داشت و میکاپ ملایم در چهره‌ی آن‌ها می‌نشیند.

لنز طوسی تیره

لنز طوسی تیره را با هر سبک آرایشی که بخواهید می‌ توانید ست کنید. این رنگ هم خیلی طبیعی‌ تر است و هم اینکه زیبایی بیشتری به چشم‌ هایی که رنگ طبیعی آنها تیره است، می‌ دهد.

با رنگ لنز طوسی تیره از سایههای آبی روشن، قهوه‌ای روشن و یا سایه‌هایی با طیف نارنجی در انتهای پلک و در گوشه داخلی چشم استفاده کنید. این باعث جلب توجه بیشتر عنبیه چشم خواهد شد و رنگ طوسی موجود در چشم بیشتر جلوه خواهد کرد.

لنز طوسی سبز

لنزهایی طوسی که در آن کمی رنگ سبز هم خودنمایی می‌کند برای آرایش چشم غلیظ بسیار عالی است. اگر اهل آرایش سبک عربی هستید، حتما آن را با رنگ لنز طوسی همراه کنید و از جذابیت چشمانتان لذت ببرید.

سعی کنید از رنگ‌های زغالی یا مشکی در گوشه بیرونی و قسمت‌های چروک چشم استفاده کنید و این رنگ‌ها را با طیف‌های رنگ طوسی ترکیب کنید و بر قسمت بالایی پلک چشم بزنید. رنگ نقره‌ای روشن در گوشه‌های داخلی چشم بزنید تا به مدل کلاسیک و زیبای چشم دست پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از رنگ رژهای خنثی استفاده کنید تا از گریم چهره با پیشزمینه طوسی کاسته نشود.

شما همچنین می‌توانید چشم‌های طوسی خود را با سایه‌ای از طیف‌های روشن‌تر تا طیف‌های تیره از رنگ دلخواه خود آرایش کنید.

از رنگ قهوه‌ای تیره برای ایجاد کنتراست با لنزهای طوسی سبز موجود در چشم استفاده کنید. به این ترتیب رنگ چشم‌ها بیشتر جلوه خواهد کرد.

لنز طوسی آبی

لنز طوسی با کمی رنگ آبی موجود در آن برای استفاده با رنگ موی بلوند و افرادی با پوست روشن مناسب‌ تر خواهد بود. ضمن اینکه سبک آرایش ملایم و لایت با رژلب قرمز کلاسیک را باید با این رنگ لنز ست کنید که به زیبایی با لنز طوسی افزوده شود.

از سایه چشم با رنگ‌های بنفش، آلویی، شرابی، قرمز-قهوه‌ای و صورتی در هنگام گریم چهره استفاده کنید. تاریک‌ترین سایه را در گوشه بیرونی و قسمت‌هایی از چشم که دارای چروک هستند، بزنید. هر چه به سمت گوشه داخلی چشم نزدیک‌تر می‌شوید، رنگ‌ها را روشن‌تر کنید.

این سایه‌های چشم را با خط چشم به رنگ قهوه‌ای روشن کامل کنید تا رنگ‌ها زیبایی خود را به خوبی نشان دهند.

لنز طوسی عسلی

آرایش غلیظ اسموکی که با رنگ خاکستری و دودی و طوسی تیره انجام میشه با گذاشتن لنز چشمی طوسی عسلی خیلی شیک و جذاب میشود چون یک تضادی را به وجود می آورد که چشم ها را با نفوذ تر و گیرا تر نشان میدهد..

البته اگر رنگ پوستتان تیره است از آرایش های اسموکی صرف نظر کنید چون چهره تان حالت گرفته و نا خوشایند پیدا می کند و جذابیتتان را از دست میدهید .

برای آرایش غلیظ مثل اسموکی  می توانید از رنگ های پر رنگ تر دیگه ای هم استفاده کنید تا رنگ چشماتون بیشتر خودنمایی کند. مثل سایه ی آبی سورمه ای یا خط چشم تیره رنگی.

سخن آخر

سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که برای لنز های تماسی مناسب باشد. به دنبال محصولات آرایشی باشید که توسط پزشکان یا چشم پزشکان تائید شده باشند . این نوع لوازم آرایشی باید برای لنز و چشمان حساس ایمن باشند. باید در هنگام آرایش با دقت تمام کار را انجام دهید. از خط چشم و ریمل به آرامی استفاده کنید تا لنز حرکت نکند.

در هنگام استفاده از خط چشم مراقب باشید. باید از نفوذ خط چشم به داخل چشم خود داری شود چرا که ممکن است باعث عفونت، خشکی چشم یا حوادث بدتر شود. حتما سعی کنید از سایه چشم های کرمی به جای پودری استفاده کنید چرا که این نوع سایه ها گرد و عبار را کنترل می کنند.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب