سارا نصری 17 اسفند ماه 1398 1,032

تفاوت لنزهای هایدروژل و سیلیکون هایدروژل

لنزهای تماسی هایدروژل سیلیکون و هایدروژل دو نوع اصلی از مواد مورد استفاده در ساخت لنزهای تماسی هستند. مردم اغلب می پرسند، هایدروژل ها چگونه کار می کنند و هایدروژل ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟ از آنجا که اغلب در مورد این دو سردرگمی وجود دارد، در اینجا راهنمای کوتاه ما است که یکی از آنها می تواند برای شما بهترین باشد.

لنزهای تماسی از چه ساخته شده اند؟

لنزهای تماسی نرم همه از یک ماده پلاستیکی سنگین ساخته شده اند. ترکیب این پلاستیک ها ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بسته به نوع مصرف کننده، احساس و سطح راحتی، کمی متفاوت ایجاد می کند.

لنزهای هایدروژل و سیلیکون هایدروژل هر دو لنز نرم از مواد پلاستیکی هستند. این ماده جاذب است و باعث می شود که لنزها در هنگام آبرسانی با آب یا محلول نرم شوند، اما هنگام خشک شدن سخت می شوند.

سیلیکون نامی است که برای توصیف مواد پلاستیکی با قوام ژل مانند حاوی سیلیکون و همچنین اکسیژن، کربن و سایر عناصر استفاده می شود. این ماده بسیار انعطاف پذیر است، و باعث می شود نه تنها لنزهای تماسی بلکه بسیاری از محصولات پزشکی دیگر مانند کاشت و لوله نیز ساخته شود.

۱- لنزهای تماسی هایدروژل سیلیکون

آیا باید از لنزهای هایدروژل یا سیلیکون هایدروژل استفاده کنم؟

استفاده هر یک از گزینه ها کاملاً مناسب است و بیشتر افراد با لنزهای استاندارد هایدروژل خوب کار می کنند. با این وجود، ترفند این است که گزینه های مختلفی را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب است.

مهمترین مزیت هایدروژل سیلیکون نسبت به هایدروژل استاندارد، این است که لنزهای هایدروژل سیلیکون بسیار متخلخل و جاذب هستند. آنها امکان انتقال اکسیژن بالاتری را فراهم می کنند که اجازه می دهد تا پنج برابر اکسیژن بیشتری از طریق لنزهای تماسی نفوذ کرده و در مقایسه با لنزهای تماسی هایدروژل استاندارد به سطح و قرنیه چشم برسد.

اگر اکسیژن نتواند به قرنیه برسد، باعث بیماری می شود که به آن هیپوکسی گفته می شود. این می تواند به تاری دید، قرمزی چشم، از بین رفتن وضوح بینایی و افزایش احتمال عفونت منجر شود.

هایدروژل ها چگونه کار می کنند؟

هایدروژل های استاندارد همچنین لنزهای تماسی نرم ساخته شده از پلاستیک منعطف و همراه با اکسیژن هستند تا امکان عبور آب را فراهم کنند. آنها ارزان تر از هایدروژل سیلیکون هستند و به روشی مشابه کار می کنند، با این حال از اکسیژن قابل توجهی نیز برخوردارند.

هایدروژل ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

درست مانند لنزهای هایدروژل سیلیکون، هایدروژل های استاندارد برای تصحیح طیف گسترده ای از دیدها استفاده می شوند. آنها ارزان تر از لنزهای هایدروژل سیلیکونی هستند اما از لنزهای سفت و سخت و نفوذ پذیر که از مواد سخت تر ساخته می شوند، محبوب تر هستند.

فواید لنزهای هایدروژل سیلیکون

لنزهای هایدروژل سیلیکون در هنگام استفاده از لنزها میزان راحتی و هیدراتاسیون بیشتری را در طول روز ارائه می دهند. برای دو لنز تماسی هفتگی و ماهانه، مواد هایدروژل سیلیکون به شما اطمینان می دهند که لنزهای شما در کل چرخه استفاده خود تازه و آبرسانی می شوند.

لنزهای هایدروژل سیلیکونی می توانند برای مدت طولانی تری راحت تر استفاده شوند. این امر به ویژه برای کسانی که سبک زندگی فعال دارند مفید است، دوره های طولانی روز را صرف دیدن صفحه می کنند یا به راحتی در معرض خشکی چشم هستند.

راحتی بهبود یافته آنها به این معنی است که می توانند به عنوان لنزهای سایش طولانی استفاده شوند. لنزهای تماسی طولانی مدت برای سایش مداوم روز و شب بدون نیاز به برطرف شدن، تا مدت زمان مشخص (به طور معمول یک هفته تا یک ماه) مناسب هستند.
این موارد برای کسانی که برنامه شلوغ دارند مناسب است زیرا دردسرهای تمیز کردن لنزهای تماسی را از بین می برد. اگر می خواهید این موارد را انتخاب کنید، برای اطمینان از مناسب بودن آنها باید به پزشک بینایی مراجعه کنید.

لنزهای سایش روزانه یک انتخاب محبوب است زیرا خطر ابتلا به عفونت چشمی برای لنزهای تماسی کمتر دارد و برای سلامتی چشم بهتر محسوب می شوند. هر کدام از لنزها را انتخاب کنید، توصیه می کنیم ابتدا با پزشک چشم خود مشورت کنید.

۲- لنز تماسی هایدروژل

کدام لنزهای هایدروژل سیلیکونی را باید خریداری کنم؟

بیشتر تولید کنندگان لنزهای تماسی حداقل یک لنز هایدروژل سیلیکون در محدوده خود خواهند داشت. دیالنز طیف گسترده ای از لنزهای هایدروژل سیلیکون را برای نزدیک بینی، دوربینی، لنزهای توریک برای آستیگماتیسم و چند کانونی برای کسانی که به لنزهای خود به بیش از یک نسخه نیاز دارند و دارای پیرچشمی هستند، عرضه می کند.

comfi Pure 1 Day یک لنز تماسی روزانه فوق العاده سیلیکون هایدروژل برای کسانی است که به لنزهای یکبار مصرف روزانه نیاز دارند. لنزهای نوآورانه اجازه می دهند تا اکسیژن بیشتری از داخل چشم عبور کند، برای کسانی که مستعد خشکی چشم و سوزش هستند بسیار سودمند است.

استفاده کنندگان از لنزهای تماسی روزانه ممکن است بخواهند Dailyies Total 1 را توسط Alcon & Ciba Vison در نظر بگیرند، که حاوی تقریبا ۸۰٪ آب در سطح لنزها است.

کسانی که ترجیح می دهند ماهانه یا دو لنز هفتگی داشته باشند، می توانند از طیف وسیعی از گزینه ها از جمله Air Optix Plus HydraGlyde (ماهانه) یا Acuvue Oasys (دو بار در هفته) انتخاب کنند.

اگر آستیگماتیسم دارید و به لنزهای توریک احتیاج دارید، ما Biofinity Toric را به شدت توصیه می کنیم. از طرف دیگر، اگر شما پیرچشمی دارید، لنز تماسی Air Optix Aqua Multifocal را به شما پیشنهاد می کنیم، در حالی که راحتی فوق العاده ای را ارائه می دهد.

مضرات لنزهای تماسی هایدروژل سیلیکون

لنزهای تماسی هایدروژل سیلیکون از حق بیمه کمی برخوردار هستند. قیمت آنها به عنوان یک محصول با کیفیت بالاتر است. اطمینان حاصل کنید که لنزهای هایدروژل سیلیکون خود را با ارزانترین قیمت در وبسایت دیالنز به لطف تضمین قیمت ما دریافت خواهید کرد.

۳- لنز تماسی رنگی هایدروژل و سیلیکون هایدروژل

آیا لنزهای هایدروژل سیلیکونی رنگی وجود دارد؟

بله، لنزهای تماسی هایدروژل سیلیکونی رنگی وجود دارد. لنزهای تماسی Air Optix Color با هایدروژل سیلیکون ساخته شده اند. این مجموعه پر جنب و جوش از لنزهای تماسی با رنگ ساخته شده توسط Alcon، در طیف نه رنگ مختلف قرار دارد و هم تغییر چشمگیر در سبک و هم وضوح تصویری کامل را ارائه می دهد.

فناوری منحصر به فرد این لنز در Alcon & Ciba Vision حتی برای افرادی که چشم تیره تری دارند، ظاهری طبیعی اما پر جنب و جوش را تضمین می کند. به دلیل رنگ آمیزی رنگ محدود کننده جریان آب و اکسیژن داخل و خارج از چشم، لنزهای تماسی رنگی ممکن است از استفاده آن ناراحت کننده باشند، اما سطح هایدروژل سیلیکونی Air Optix Colors به آب و رطوبت اجازه می دهد تا آزادتر حرکت کنند، و این امکان را زمان استفاده کمی طولانی تر می کند.

کلام آخر

طیف کاملی از لنزهای تماسی هایدروژل سیلیکون را در دیالنز جستجو کنید. شما می توانید با استفاده از لنزهای تماسی هایدروژل و سیلیکون هایدروژل از داشتن لنزی با کیفیت بالا اطمینان حاصل کنید. این لنزها یکی از لنزهای تماسی محبوب به شمار می روند و نظرات مصرف کنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب