مجله الکترونیکی دیالنز 24 آذر ماه 1400 627

خرید لنز چشم برای پوست سبزه

انتخاب رنگ لنز چشم مناسب تابع عوامل زیادی از جمله رنگ مو یا ظاهر پوست است. اما در نهایت بستگی دارد به سلیقه شما و اینکه دوست دارید ظاهری طبیعی، دراماتیک یا دوست داشتنی تر داشته باشید.

اگر مایلید رنگ چشم تان را تغییر دهید و رنگ پوستتان سبزه است، نمی دانید کدام رنگ لنز مناسب شماست این بخش از مجله الکترونیکی دیالنز به شما کمک خواهد کرد تا لنزی متناسب با پوستتان انتخاب کنید تا ظاهر شما جذاب تر گردد.

لنزهای رنگی در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شوند و هر کدام هم کاربرد خاص خود را دارند. مثلا ممکن است لنز فقط جنبه زیبایی داشته باشد و برای تغییر رنگ چشم‌ها مورد استفاده قرار گیرد. یا ممکن است رنگی-طبی باشد و در عین زیبایی، در اصلاح مشکلات بینایی فرد هم کاربرد داشته باشد.

بعضی از لنزهای رنگی دور مشکی هستند و باعث بزرگتر به نظر رسیدن چشم می شوند. برخی دیگر ساده هستند و به طور طبیعی رنگ چشم را تغییر می دهند.

به طور خلاصه ، لنزهای رنگی یکی دو لنز نیستند که بتوان گفت یک رنگ خاص برای شما خوب است یا خوب نیست.اما با تمام این تفاسیر ، تعدادی قانون و فرمول کلی برای انتخاب رنگ لنز وجود دارد. این بدان معناست که اگر بر اساس این اصول یک لنز رنگی بخرید ، بدون شک انتخاب درستی خواهید داشت.

مناسب ترین رنگ لنز برای پوست سبزه

اگر دارای پوست سبزه ای هستید و مانند بسیاری از مردم فکر می کنید رنگ های روشن برای پوست شما مناسب نیست در اشتباهید .

رنگ لنزی که انتخاب می کنید، باید یکی از رنگ های زیر باشه تا تکمیل کننده رنگ پوست سبزه و گندمی شما باشه:

لنز عسلی یا با هایلایت عسلی

فندقی

قهوه ای روشن تا تیره

قهوه ای مایل به خاکستری

طوسی

خاکستری

سبز با رگه های طلایی و عسلی

توصیه کارشناسان زیبایی اینه که به طور کلی از لنزهایی با رنگ بسیار روشن، یخی و سرد استفاده نکنید و رنگ های روشن مثل آبی و سبز و بنفش رو باید با دقت بیشتری برای پوست تیره و گرم به کار ببرید. بهتره از شیدهای تیره این رنگ ها استفاده کنید تا کنتراست بهتری در صورت شما ایجاد کنه.

چیزی که به عنوان یه نکته مهم باید بهتون گوشزدن کنیم، اینه که رنگ لنزهایی که معرفی شد، ممکنه برای همه افراد با پوست گرم، مناسب نباشه و اصطلاحا به بعضی ها بیاد و به بعضی ها نیاد! چون فاکتورهای دیگه ای مثل رنگ مو، درجه تیرگی رنگ پوست، درجه تیره و روشن بودن رنگ چشم اصلی و...، می تونه توی این انتخاب سهیم باشه.

رنگ لنز چشم مناسب برای پوست متوسط یا گندمی
برای افرادی که رنگ پوست آنها متوسط و یا گندمی است استفاده از رنگ های روشن، به خصوص رنگ سبز بسیار مناسب است اما به این شرط که آنان از آرایش سبز استفاده نکنند .

رنگ عسلی، فندقی و خاکستری نیز تاثیر شگفت انگیزی بر چهره این افراد می گذارد اما استفاده از لنز چشم آبی رنگ به این افراد توصیه نمی شود . اگر دارای این رنگ پوست هستید و تصمیم دارید رنگ ملایم و رقیقی انتخاب کنید لنز سرمه ای برای شما مناسب و زیباست.

رنگ لنز چشم مناسب برای پوست سبزه روشن یا سفید
لنزهای به رنگ آبی و طوسی با همه طیف رنگیشان رنگ های فوق العاده ای برای افراد سفید پوست هستند مخصوصا اگر این افراد با این لنز لباس سفید بپوشند . ارغوانی و بنفش رنگ های بسیار زیبایی برای جلب توجه و تمام مناسبات هستند. افراد با پوست روشن اگر از لنز ارغوانی بدون آرایش نیز استفاده کنند ظاهرشان طبیعی خواهد بود.

بهترین تناز لنز سبز با پوست سبزه و برنز

اگر پوستتان برنزه و تیره است و دوست دارید از لنز سبز استفاده کنید بهتر است لنزهای سبز روشن خریداری نمایید. لنز سبز روشن با موی بلوند و عسلی ترکیب بسیار خوبی خواهد شد و شما را بسیار زیباتر و جذاب تر خواهد کرد. با این ترکیب چهره ای شاد و هماهنگ خواهید داشت و دیگران دوست ندارند چشم از روی شما بردارند.

کلام آخر

از ویژگی‌های یک لنز خوب این است که اجازه دهد اکسیژن به طور کامل به قرنیه چشم برسد‌. در عین حال، از ورود اشعه های مضر UV هم به چشم پیشگیری کند.

وقتی به خرید بهترین مارک‌ لنز رنگی فکر می‌کنید، حتما فاکتورهایی همچون میزان رطوبت‌رسانی لنز را هم مدنظر قرار دهید. تا هنگام استفاده از آنها، چشم‌ها دچار خشکی نشوند.

قبل از انتخاب لنز رنگی نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشید.

لنزهایی با اندازه های مختلف وجود دارد که برای افراد مختلف مناسب است، اما به شرطی که توصیه های لازم را رعایت کرده و از جاهای معتبر تهیه شده باشند.

تمامی لنز ها به عنوان وسایل پزشکی محسوب می شوند و لازم است برای دریافت آنها نسخه تجویزی مشخصی از یک چشم پزشک یا کسی که تخصص مربوطه را دارد در دست داشته باشید.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب