سارا نصری 30 خرداد ماه 1399 807

خرید لنزهای تماسی

فروش لنزهای تماسی توسط FDA و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تنظیم می شود. قبل از خرید لنزهای تماسی از شخصی غیر از متخصص مراقبت از چشم، FDA می خواهد که شما یک مصرف کننده خردمند باشید. با یک نسخه لنز تماسی معتبر، می توانید لنزهای تماسی خود را از فروشگاه ها، اینترنت، از طریق تلفن یا از طریق پست خریداری کنید. سوالات و پاسخ های زیر باید به شما در پیشگیری از اقدامات احتیاطی ساده برای ایمن و موثر خرید خود کمک کند.

هنگام خرید لنزهای تماسی چه چیزی را باید در نظر بگیرم؟

آیا نسخه لنزهای تماسی شما جاری است؟ همیشه هنگام سفارش لنزهای تماسی، باید یک نسخه فعلی و معتبر داشته باشید.

اگر در یکی دو سال گذشته معاینه انجام نداده اید، ممکن است در مورد چشمانتان مشکل داشته باشید که از آن آگاهی ندارید، یا لنزهای تماسی شما ممکن است بینایی شما را به خوبی اصلاح نکنند.

تاریخ انقضا برای نسخه شما در حال حاضر توسط ایالت شما تعیین شده است. برخی نیاز به تمدید یک ساله دارند، برخی دیگر تمدید دو ساله است. اگر ایالت شما حداقل تاریخ انقضا را تعیین نکرده باشد، مقررات فدرال یک تاریخ یک ساله را تعیین می کند مگر اینکه متخصص مراقبت از چشم شما تشخیص دهد که دلیل پزشکی کمتر از یک سال وجود دارد.

برای اطمینان از اینکه چشمان شما سالم می ماند، نباید لنزهایی را با نسخه ای که منقضی شده سفارش دهید. بهتر است توسط متخصص مراقبت از چشم خود نسخه را مجدداً بررسی کنید.

نسخه لنز تماس معتبر شامل چه مواردی است؟

مطابق مقررات FTC، یک نسخه باید اطلاعات کافی را در اختیار فروشنده بگذارد تا نسخه را بطور کامل و دقیق پر کند. این موارد شامل موارد زیر است:

نام بیمار

تاریخ آزمایش چشم

بیمار، تاریخ مصرف پس از تعویض لنز تماسی (تاریخ صدور) و تاریخ انقضاء نسخه را دریافت می کند.

نام، آدرس، شماره تلفن و شماره فکس پزشک

قدرت

مواد و یا تولید کننده لنزهای تماسی تعیین شده

منحنی پایه یا تعیین مناسب لنزهای تماسی تعیین شده

قطر، در صورت لزوم، از لنزهای تماسی تعیین شده

برای یک لنز تماسی با برچسب خصوصی، نام تولید کننده، نام تجاری مارک برچسب خصوصی و در صورت لزوم، تجارت با نام تجاری معادل.

آیا در صورت خرید لنزهای تماسی بدون نسخه، دچار مشکل حقوقی خواهم شد؟

شما هیچ قانونی را زیر پا نمی گذارید، اما فروشنده به شما یک لنز بدون نسخه تحویل می دهد که می تواند برای چشمان شما خطرات زیادی داشته باشد. فروشنده همچنین با فروش لنزهای تماسی بدون داشتن نسخه، مقررات FTC را نقض می کند.

برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی هنگام خرید لنزهای تماسی، چه کاری می توانم انجام دهم؟

لنزهای تماسی خود را از یک منبع که آن را می شناسید سفارش دهید و مطمئن باشید. لنزهای تماسی اغلب پیچیده تر از آنچه ظاهر می شوند هستند.

اطلاعات لنزهای تماسی خود را از فروشنده بخواهید. اطلاعات مهم ریسک، سود و همچنین دستورالعمل استفاده را به شما می دهد.

از تلاش برای جایگزینی یک برند متفاوت از آنچه در حال حاضر استفاده می کنید، آگاه باشید. اگرچه این ممکن است در برخی شرایط قابل قبول باشد، تفاوت در میزان آب و شکل بین مارک های مختلف وجود دارد. انتخاب صحیح لنزها برای شما مناسب است فقط باید براساس معاینه توسط متخصص مراقبت از چشم انجام شود نه از طریق تلفن.

دقت کنید تا مطمئن شوید شرکت به شما اطلاعات زیر را می دهد

نام تجاری دقیق

نام لنز

قدرت

شکل لنز

در صورت وجود سیلندر

ضخامت قطر

منحنی پایه

منحنی های محیطی، در صورت وجود

اگر فکر می کنید یک لنز نادرست دریافت کرده اید، با متخصص مراقبت از چشم خود مشورت کنید. جایگزینی را قبول نکنید مگر اینکه متخصص مراقبت از چشم شما آن را تأیید کند.

از کجا می توانم مشکلاتی را که هنگام خرید لنزهای تماسی دارم گزارش دهم؟

اگر وب سایتی پیدا کردید که فکر می کنید لنزهای تماسی را به طور غیرقانونی به فروش می رساند، باید آن را به FDA گزارش دهید.

اگر لنزهای دقیقی را که سفارش داده اید دریافت نکنید، باید مشکل را مستقیماً به شرکتی که آنها را تهیه کرده است گزارش دهید.

برای شکایت در مورد تجویز شیوه های FTC، از فرم شکایت مصرف کننده FTC استفاده کنید.

در نهایت، مصرف کنندگان عزیز لنز تماسی، توجه داشته باشید قبل از هر اقدامی برای خرید لنزهای تماسی، چه لنزهای طبی و چه لنزهای رنگی، حتما ابتدا به پزشک مراقبت از چشم مراجعه کنید و نسخه مربوط به لنزهای تماسی را دریافت کنید، در ادامه از او بخواهید تا برند مناسب شما را معرفی کند و حتما نحوه نگهداری از لنزهای تماسی را در اختیار شما قرار دهد.

خوب است بدانید، خرید از فروشندگانی که در هنگام خرید لنزهای تماسی، از شما نسخه ای نمی خواهد، خطرناک بوده و می تواند موجب ایجاد خطرات و صدمات چشمی شود. حتما از شرکت ها و فروشگاه های معتبر لنزهای تماسی خرید کنید که از شما نسخه می خواهند، تا بتوانید از خرید خود راضی و همچنین از دید واضح و شفاف خود لذت ببرید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب