سارا نصری 06 آبان ماه 1398 813

خشکی لنزهای تماسی در حساسیت فصلی

برای بسیاری، بهار بیانگر بهبود هوای ناشی از زمستان سرد است. روزها طولانی تر و روشن تر می شوند، گل و برگ شروع به شکوفا می کنند و درجه حرارت به تدریج افزایش می یابد. وقتی بهار فرا می رسد، ذهنیت به سمت خود می چرخد.

اکثر مردمی که در آب و هوای سرد زندگی می کنند در انتظار هوای گرم هستند. حساسیت این افراد در بهار می تواند مشکل ساز باشد. اگر حساسیت دارید و از لنزهای تماسی استفاده می کنید، می تواند این فصل مشکل ساز باشد. نگران آلرژی نباشید، شما تنها نیستید.

اگر از لنز تماسی استفاده می کنید، به دلایل مختلف ممکن است چشمان شما در فصل سرما بسیار خشک و تحریک شود.

نترسید! ما قصد داریم نکات حرفه ای را برای جلوگیری از علائم خشکی چشم ارائه دهیم تا بینایی شما روشن باشد و لنزهای شما حتی در طول حساسیت فصلی احساس خوبی داشته باشند.

چه عواملی باعث ایجاد آلرژی در بهار می شود؟

رایج ترین بیماری، آلرژی در فصل بهار میباشد که از ذرات ریز دانه ای که توسط درختان، چمن ها و علف های هرز به منظور بارور کردن گیاهان دیگر آزاد می شوند، در هوا تشکیل شده است. هنگامی که دانه های گرده به بینی یا سطح چشم کسی که حساسیت دارد وارد می شود، سیستم ایمنی بدن را به صورت بیش از حد به خطر می اندازد.
گلهای شکوفه در بهار به معنی تعداد زیاد گرده در هوا هستند و در نتیجه باعث عطسه، خارش و آبکی شدن چشم و گلو می شود.

تفاوت بین خشکی چشم و آلرژی چیست؟

دکتر لاهر اظهار داشت که گرچه آلرژی چشم نیز می تواند باعث قرمزی و پارگی شود، اما نشانه اصلی آن خارش است. آلرژی چشمی ناشی از حساسیت به ماده ای است که معمولاً مضر نیست. هنگامی که آلرژن با سلول هایی بنام ماست سل در تعامل باشد، ماده ای به نام هیستامین آزاد می شود که باعث خارش، قرمزی و تورم می شود.

بیشتر آلرژی ها به دلیل عوامل محیطی مانند گرده، گرده های گندم، کنه های گرد و غبار و غیره است. همچنین می توانید حساسیت های جدی تری داشته باشید که نیاز به مداخله پزشکی دارد.

خشکی چشم یک اصطلاح گسترده است که می تواند با هر دو لایه اتفاق بیفتد، که لایه روغن را آلوده می کند و باعث عفونت می شود و یا غده های دیگری که ترشح می کنند، اشک را تشکیل می دهد و بیشتر از حد در اثر التهاب اتفاق می افتد.

نکاتی برای لنزهای تماسی برای افراد مبتلا به آلرژی

دکتر لاهر پیشنهاد می کند که استفاده از لنزهای تماسی یکبار مصرف روزانه، بهترین فرصت برای مقابله با حساسیت فصلی می باشد. وی توصیه می کند که قبل از ترک منزل، لنز پک های خود را به همراه داشته باشید تا اگر لنزهایتان ناراحت کننده یا تحریک شدند بتوانید آنها را تمیز کرده و با رطوبت بیشتری در چشمتان بگذارید.

در آخر، او توصیه می کند از وسوسه مالیدن چشمان خود خودداری کنید زیرا این امر می تواند شرایط را بدتر کند. اگر زمان سایش لنزهای تماسی به طرز چشمگیری کاهش یافته یا خارش آنها قابل قبول نیست، از پزشک چشم خود در مورد قطره های چشمی سوال کنید تا مستقیماً علائم آلرژی خود را درمان کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب