سارا نصری 08 فروردین ماه 1399 1,152

داشتن RLE بعد از پیوند قرنیه

تفاوت در مورد جراحی آب مروارید و تبادل لنزهای انکسار (RLE) هنگام پاسخ دادن به این سوال مهم است. جراحی آب مروارید روشی است که به منظور از بین بردن لنزهای تار با اطمینان و جایگزینی آن با یک لنز روشن با هدف دید روشن با عینک طراحی شده است.

RLE روشی است که به منظور از بین بردن لنزهای ایمن (چه تار باشد یا نه) طراحی شده است و آن را با یک لنز روشن با هدف دید روشن و متمرکز بدون عینک یا لنز تماسی جایگزین می کند.

اهداف جراحی آب مروارید و RLE چیست؟

اگر به آن دو توصیف کننده مختلف نگاه کنید، می بینید که هر دو آنها یک هدف از دید روشن دارند. فقط یکی از آنها هدف دید روشن و متمرکز را دارد. تفاوت بین این دو ممکن است دچار اختلاف شود زیرا عوامل زیادی در این امر دخیل هستند.

مهمترین آنها این است که جراحی آب مروارید اغلب منجر به فاصله دید متمرکز و بدون عینک می شود. لیکن انتظار می رود بعد از جراحی آب مروارید عینک برای خواندن همیشه ضروری باشد.

اصلی ترین عامل ایجاد فاصله بدون عینک و بینایی نزدیک، هدف RLE، است. اما جراحی آب مروارید، انتخاب صحیح قدرت لنزهای داخل چشم (IOL) و تصحیح آستیگماتیسم نیست. آن دسته از بیماران با دید متمرکز از راه دور پس از جراحی آب مروارید، افرادی هستند که قدرت IOL صحیحی دارند و احتمالاً بعد از عمل آستیگماتیسم این قدرت را ندارند.

داشتن فاصله متمرکز و بینایی نزدیک فقط به آن دو مورد بستگی دارد، زیرا به IOL هایی که قصد دارند فاصله و نزدیک و بدون اصلاح را برنامه ریزی کنند، به برنامه ریزی قبل از عمل نیاز دارد.

امیدوارم که این تفاوت با RLE را روشن کند، زیرا دلیل این امر این است که RLE پس از پیوند قرنیه (تقریباً) همیشه ممکن نیست. پیوندهای قرنیه معمولاً مستعد ابتلا به انواع آستیگماتیسم هستند. این هر دو عامل اصلی RLE موفق را پیچیده می کند. محاسبه و سپس اسکن لیزر در حین عمل برای تعیین قدرت صحیح برای IOL پیچیده است.

از این گذشته، تصحیح کلیه خطوط نامنظم پیوند قرنیه که باعث ایجاد آستیگماتیسم می شوند، معمولاً، تا حد امکان غیرممکن است.

در مورد جراحی آب مروارید بعد از پیوند قرنیه چطور؟

آیا می توانم جراحی آب مروارید داشته باشم و از بعضی از تکنیک های جراحی انکسار استفاده کنم تا نیاز من به عینک به طور چشمگیری کاهش یابد؟ جواب این سوال معمولاً مثبت خواهد بود! بنابراین این یک خبر بد، خبر شگفت انگیز است. هدف RLE، بدون عینک لازم، معمولاً پس از پیوند قرنیه قابل دستیابی نیست.

اما خبر شگفت انگیز؟ ما اغلب می توانیم با کاهش وابستگی به عینک یا حتی استقلال در عینک، در بعضی موارد به هدف فوق العاده ارتقاء یافته برسیم. ممکن است انتخابی RLE توصیه نشود، اما وقتی نوبت به خلاص شدن از لنزهای قدیمی و به روزرسانی جدید رسیده است، احتمالاً بینایی خواهید دید که بسیار زیبا و اعجاب انگیز به نظر برسد، به نظر می رسد ارزش آن را دارد که صبر کنید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب