سارا نصری 13 شهریور ماه 1398 1,802

دانستنی های شگفت انگیز لنزهای تماسی رنگی

آیا مایلید یک رنگ جدید به چشم خود اضافه کنید؟؟ امتحان کردن لنزهای تماسی رنگی کمی شبیه به داشتن مدل موی جدید است! این کاملا می تواند ظاهر ما را تغییر دهد. لنزهای تماسی رنگی می توانند زیبایی چشمگیری به چشمان ما ببخشد و بدون استفاده از جواهرات عجیب و غریب و آرایش های زیادی، چشم را به صورت دلخواه به رنگ های زیبا تبدیل کند.

آیا می خواهید لنزهای رنگی را امتحان کنید اما هنوز تجربه کافی را ندارید؟ ما موضوع را برای شما روشن خواهیم کرد! در اینجا جواب سوالاتی که ممکن است درباره لنزهای تماسی رنگی داشته باشید، آورده شده است.

آیا لنزهای تماسی رنگی خطری برای سلامتی دارند؟

سلامتی چشم شما مهم است، دقیقا مانند لنزهای تماسی معمولی، برای محافظت از چشم خود با لنزهای رنگی باید اصول بهداشتی آن را رعایت کنید. تا زمانی که لنزهای تماسی خود را به درستی حفظ کرده و از دستورات اپتومتریست خود پیروی کنید، استفاده از لنزهای تماسی رنگی کاملا بی خطر است.

برای اینکه متوجه شوید، لنزهای تماسی رنگی مناسب شما است، بایستی با متخصص مراقبت از چشم خود مشورت کنید. اگر با لنزهای تماسی آشنا نیستید، حتما یاد بگیرید که آنها را به درستی قرار دهید.

توجه داشته باشید که به طور کلی لنزهای تماسی رنگی از موادی ساخته شده که اجازه نمی دهد قرنیه، اکسیژن زیادی، جذب کند، به همین دلیل، شما نمی توانید با لنزهای تماسی بخوابید.

آیا برای استفاده از لنزهای تماسی رنگی به نسخه نیاز داریم؟

برای استفاده از لنزهای تماسی رنگی، لزوما نیازی به نسخه ندارید. با این حال، این مهم است که بدانید حتی اگر دید کاملی دارید و فقط می خواهید لنز رنگی در چشم خود قرار دهید، باید با پزشک مشورت کنید. به هر حال، قرار دادن جسمی روی قرنیه، میزان اکسیژن رسانی آن را کاهش میدهد. بنابراین نسخه تضمین می کند که چشمان شما از میزان کافی اکسیژن برخوردار باشد، حتی اگر نیازی به درمان نداشته باشید! اگر از پیش از لنزهای تماسی استفاده می کردید، دیگر نیازی به تجویز خاصی برای استفاده از لنزهای تماسی رنگی ندارید.

بنابراین می توانید طبق نسخه قدیمی خود، لنزهای تماسی رنگی خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و اگر نسخه ای برای یک مارک خاص دریافت کرده اید، می توانید رنگ مورد نظر خود را خریداری کنید! پزشک چشم شما یک برند را توصیه می کند و رنگ را انتخاب می کند، از معاینه چشم خود پرهیز نکنید.

چگونگی فعالیت لنزهای تماسی رنگی

لنزهای تماسی رنگی با یک قسمت واضح در مرکز طراحی شده که با چشم شما هماهنگ است و این اجازه می دهد تا نور از لنز عبور کند تا به درستی مشاهده شود! تنظیم لنزهای رنگی با اطمینان به محوریت چشم شما کمک می کند. اگر اینگونه نباشد، ممکن است بینایی شما تحت تاثیر قرار بگیرد، مخصوصا در شب که مردمک چشم گشاد می شود و می تواند در ناحیه رنگی لنز پخش شود.

انواع مختلف لنزهای تماسی رنگی چیست؟

اول از همه، بسته به نیاز بینایی خود، می توانید لنز انتخاب کنید

چنانچه نیاز به تنظیم دید خود دارید باید از لنزهای تماسی طبی رنگی برای درمان چشم استفاده کنید.

اگر نقص بینایی ندارید و فقط برای جنبه زیبایی می خواهید از لنزهای رنگی استفاده کنید، نیازی به درمان نیست و فقط می توانید از لنزهای تماسی رنگی در چشم خود لذت ببرید.

بین گروه های مختلف لنزهای رنگی می توانید گزینه ای را انتخاب کنید:

لنزهای رنگی که رنگ طبیعی چشم را برجسته می کند، این لنزها حس لطیفی به شما می بخشد و باعث افزایش رنگ طبیعی چشم شما می شود. اگر میخواهید این نوع لنزهای تماسی را انتخاب کنید، می توانید از مارک های FreshLook Colorblends یا Acuvue Define Vivid استفاده کنید.

خصوصیات رنگ های روشن: این نوع لنزها همه نگاه را به خود جلب می کند و در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد. مانند مارک های FreshLook Colors ، Splash of Color یا Air Optix Colors

لنزهای دایره ای: به این نوع لنزها، چشم عروسکی گفته می شود و برای افزایش شکل ظاهری مردمک چشم طراحی شده اند. رنگ در محور های لنز تماسی قرار دارد و می توانید از مارک های Splash Illusion Brown یا Black استفاده کنید.

لنزهای رنگی هالووین

لنزهای تماشایی رنگارنگ برای موارد خاص مانند هالووین، فیلم های هالووینی و… طراحی شده اند. این لنزهای رنگی می توانند چشم شما را به طور کامل به رنگ سیاه تبدیل کند و معمولا هرگز توسط متخصصان تجویز نمی شود، زیرا موارد استفاده شده در ساخت آنها قدیمی است. بنابراین استفاده از لنزهای ارزان قیمت هالووینی توصیه نمیشود زیرا ممکن است باعث عفونت چشم شود.

کدام رنگ ها را می توانیم انتخاب کنیم؟

وقتی رنگ خود را انتخاب می کنید، یکی از رنگ های دلخواه خود را درون چشم قرار داده تا دیگران آن را مشاهده کنند. معاینه چشم توسط متخصص مراقبت از چشم، این امکان را می دهد که رنگ های مختلفی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد.

سایه های بسیاری از لنزهای رنگی وجود دارد:

رنگ های مناسب برای چشم روشن

سایه های برجسته معمولا با چشمان طبیعی روشن، زیباتر دیده می شوند. این لنز رنگی به شما اجازه می دهد تا رنگ طبیعی چشم شما یا سایر رنگ ها، هماهنگی داشته باشد.

ترکیبی از رنگ های آبی در چشم قهوه ای، تیره دیده نمی شود، در حالی که شخصی با چشم سبز که این رنگ ها را استفاده می کند می تواند از فاصله دور دیده شود.

رنگ هایی برای چشم های تیره

چنان چه چشم شما تیره باشد، لنزهای تماسی تیره و مات زیبایی خاصی را به چشم می بخشد. لنزهای تماسی که برای چشم های روشن مانند آبی و سبز طراحی شده است، به اندازه چشم تیره، نمایش داده نمی شود.

رنگ های مات

این نوع لنزها، رنگ طبیعی چشم را کاملا پوشش میدهد و با رنگ های روشن یا تیره، چشم، زیباتر خود را نشان می دهد. اگر می خواهید این نوع رنگ ها را تجربه کنید، لنزهای تماسی قهوه ای و ترکیب رنگ آنها را برای داشتن ظاهری جذاب تر امتحان کنید.

سفارش لنزهای تماسی رنگی

مارک لنزهای تجویز شده، راحتی و دید مطلوبی را ارائه می دهند. مهمتر از همه، شما برای همه سبک ها و ترجیحات به طیف گسترده ای از رنگ ها و انواع لنزها دسترسی دارید و از آنجا که ما به سلامتی چشم شما اهمیت می دهیم، آنها فقط می توانند توسط نسخه چشم پزشک تجویز شوند.

در پایان، به یاد داشته باشید ، اگر می خواهید هر روز از لنزهای تماسی رنگی استفاده کنید ، باید چشمان شما به طور مرتب معاینه شود تا مطمئن شوید که این لنزها مناسب چشم شما هستند! لنزهای تماسی رنگی به شما این امکان را می دهد، سبک انتخاب خود را گسترش دهید و هنگامی که رنگ دلخواه خود را پیدا کردید، آن را با لباس ، آرایش و جواهرات خود مطابقت دهید، انتخاب مناسب راحتی شما را به ارمغان می آورد، همان سبکی که دوست دارید!!

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب