سارا نصری 03 بهمن ماه 1398 27,113

دستگاه معاینه چشم

معاینات دوره ای چشم و بینایی، بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه است. بسیاری از مشکلات بینایی، علائم واضحی ندارند، بنابراین ممکن است بدانید مشکلی وجود ندارد. تشخیص زودرس و درمان مشکلات بینایی چشم می تواند به از بین رفتن بینایی کمک کند.

علائم و نشانه های هر بیمار به همراه قضاوت حرفه ای اپتومتریست شما تعیین می شود که آزمایش سنج شما انجام می دهد. امتحان جامع چشم و بینایی در بزرگسالان ممکن است شامل آزمایش های زیر باشد، اما محدود نمی شود.

تاریخچه بیمار

پزشک در مورد هرگونه مشکل چشم یا بینایی که در حال حاضر با آن روبرو هستید، در مورد سلامت کلی شما سؤال خواهد کرد. علاوه بر این، تاریخچه بیمار از زمان شروع علائم چشم یا بینایی، داروهایی که مصرف می کنید و هرگونه شرایط مرتبط با کار یا محیطی که ممکن است روی بینایی شما تأثیر بگذارد، شامل خواهد شد. پزشک همچنین درباره هرگونه شرایط قبلی چشم یا سلامتی که شما و اعضای خانواده خود تجربه کرده اید، سؤال خواهد کرد.

حدت بینایی

اندازه گیری های بینایی چگونگی دیدن هر چشم را به روشنی ارزیابی می کند. نمودار خواندن اغلب برای اندازه گیری حدت بینایی استفاده می شود. به عنوان بخشی از آزمایش، نامه ها را در نمودارها با فاصله و نزدیک می خوانید.

نتایج آزمایش حدت بینایی به صورت کسری مانند ۲۰/۴۰ نوشته شده است. عدد برتر (۲۰ فوت) در کسر فاصله استانداردی است که در آن آزمایش انجام می شود. شماره پایین کوچکترین اندازه ای است که شما قادر به خواندن آن هستید. فرد با دید ۲۰/۴۰ باید برای دیدن اندازه ای که باید ۴۰ پا به وضوح دیده شود، باید در ۲۰ فوت قرار بگیرد. حدت بینایی از راه دور طبیعی ۲۰/۲۰ است.

تست های مقدماتی

یک متخصص بینایی سنج ممکن است ابتدا بخواهد جنبه های خاصی از عملکرد بینایی و سلامت چشم شما را بررسی کند. آزمایشات مقدماتی می تواند شامل ارزیابی عمق، بینش رنگ، حرکات عضلات چشم، دید محیطی یا جانبی و نحوه پاسخگویی دانش آموزان به نور باشد.

کراتومتری / توپوگرافی

این آزمایشات با تمرکز یک دایره نور بر روی قرنیه و اندازه گیری بازتاب آن، انحنای قرنیه (سطح بیرونی روشن چشم) را اندازه می گیرند. این اندازه گیری به ویژه در تعیین مناسب بودن لنزهای تماسی بسیار مهم است.

فوروپتر امتحان چشم انکسار

انکسار قدرت عدسی را برای جبران هرگونه عیوب انکساری (نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم) تعیین می کند. با استفاده از ابزاری به نام phoropter، اپتومتریست شما یک سری عدسی ها را در جلوی چشم شما قرار می دهد. وی سپس چگونگی فوکوس نور این عدسی ها را با استفاده از دستگاه روشنایی دستی به نام رتینوسکوپ اندازه گیری می کند.
پزشک ممکن است از ابزاری استفاده کند که به طور خودکار قدرت تمرکز چشم را ارزیابی کند. سپس قدرت عدسی بر اساس ورودی شما بر روی عدسی ها که به شما واضح تر می باشد تصفیه می شود.

این آزمایش را می توان بدون قطره چشمی انجام داد تا چگونگی واکنش چشم ها در شرایط دید طبیعی انجام شود. با این وجود، یک اپتومتریست با بیمارانی که نمی توانند به صورت شفاهی پاسخ دهند یا ممکن است برخی از قدرت تمرکز چشم پنهان باشد، از قطره چشم استفاده می کند. قطره ها به طور موقت چشم را از تغییر فوکوس در هنگام تست حفظ می کنند.

تمرکز چشم، تمیز کردن چشم و آزمایش حرکت چشم

برای دیدن یک تصویر واضح و واحد، چشم ها باید به طور مؤثر تمرکز، حرکت و کار را در یکنواخت تغییر دهند. ارزیابی اسکان، تحرک چشم و بینایی دو چشمی تعیین می کند چشمان شما به چه خوبی تمرکز، حرکت و همکاری می کنند. این آزمایش به دنبال مشکلاتی خواهد بود که چشم شما را از تمرکز مؤثر یا استفاده از هر دو چشم در کنار هم دشوار می کند.

معاینه چشم

طیف گسترده ای از میکروسکوپ، لنز و فن آوری دیجیتال برای ارزیابی سلامت کلیه ساختارهای چشم و بافت های اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. قطره های چشم گشاد کننده اغلب برای بزرگتر کردن موقتی مردمک برای مشاهده بهتر ساختارهای داخل چشم استفاده می شوند. علاوه بر اندازه گیری فشار داخل چشم، این نیز بخشی از معاینه چشم است که در آن پزشک اپتومتری شما می تواند بیماری های چشم و سیستمیک را به طور غیرقابل مشاهده تشخیص دهد.

آزمایش تکمیلی

آزمایش های اضافی ممکن است بر اساس نتایج آزمایش های قبلی برای تأیید یا رد مشکلات احتمالی، روشن شدن یافته های نامشخص یا ارائه یک ارزیابی عمیق تر انجام شود.

پس از اتمام معاینه، اپتومتریست شما نتایج آزمایش را برای تعیین تشخیص و تهیه یک برنامه درمانی ارزیابی می کند. او در مورد ماهیت مشکلات بهداشتی بینایی یا چشمی که با شما روبرو شده است با شما بحث خواهد کرد و گزینه های درمانی موجود را توضیح خواهد داد. در بعضی موارد، مراجعه به مشورت با پزشک یا معالجه توسط پزشک بینایی سنج یا پزشک دیگر ارائه شده است.
اگر درمورد هرگونه بیماری تشخیص داده شده در مورد چشم یا بینایی یا توصیه های درمانی سؤال دارید، از اطلاعات یا توضیحات اضافی در مورد پزشک خود دریغ نکنید.

 

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- چگونه متوجه ضعیفی چشم کودک شویم؟

بینایی بهینه برای فرایند یادگیری کودکان ضرورری است ولی بسیاری از والدین نمی دانند که ضعف بینایی چه علائمی را در کودکان ایجاد می کند. بنابراین مهم است ...ادامه مطلب

- لنز وایت پوپیل

لنز های وایت پوپیل برای ایجاد ظاهری طبیعی در چشمان استفاده می شود. این نوع از لنز های تماسی می توانند کدورت عنبیه و حالت غیر عادی آن را پوشش دهند و جل...ادامه مطلب

- باید موقع خرید لنز ارزان قیمت مراقب باشید!

همه ما دوست داریم تا جایی که می توانیم در زندگی پس انداز کنیم و همواره به دنبال خرید اجناس ارزان و خوب هستیم. اما جنس ارزان، همیشه بهترین نیست و لنز ه...ادامه مطلب

- نشانه های ضعیف شدن چشم

چشم های شما از مهمترین اندام های حسی بدن تان است که علاوه بر ایجاد حس بینایی به بهبود تمرکز مغز کمک می کند. امروزه ضعف بینایی یک مشکل رایج است و به دل...ادامه مطلب

- سن ثابت شدن نمره چشم و راه های ثابت نگهداشتن آن

نمره چشم به توانایی دیدن جزئیات کوچک اشاره دارد. این نمره به صورت یک عدد کسری نشان داده می شود و برای تعیین نسخه عینک شما کارایی دارد. سن ثابت شدن نمر...ادامه مطلب