سارا نصری 08 مهر ماه 1398 1,454

دلیل استفاده از لنز تماسی اسکرال

از آنجا که آنها بزرگتر از لنزهای GP معمولی هستند، لنزهای اسکلر روی چشم، پایدارتر بوده و راحتی لنزهای نرم را به چشم القا می کند.
اگر می خواهید لنزهای تماسی را استفاده کنید اما در هنگام گذاشتن و برداشتن آنها مشکل دارید، یا به شما گفته شده که کاندیدای مناسبی برای لنزهای تماسی نیستید، لنزهای تماسی اسکلرال ممکن است راه حل مورد نظر شما باشد.

این لنزها با قطر بزرگ همانند لنزهای GP معمولی نرم هستند و دارای مزایای زیر می باشد:

لنزهای اسکلرال به جای اینکه فقط بخشی از قرنیه را پوشش دهند، روی کل طاق سطح قرنیه هم قرار می گیرند و سفیدی چشم را می پوشانند. به دلیل اندازه آنها، لنزهای اسکلر نسبت به لنزهای GP معمولی روی چشم پایدارتر هستند، بنابراین احتمال کمتری دارد که به طور تصادفی از چشم خارج شوند. لنزهای اسکلر راحتی اولیه لنزهای نرم را بر روی چشم فراهم می کنند، مخصوصا برای چشم های حساس یا قرنیه های نامنظم.

انواع لنزهای تماسی اسکلرال

بر اساس اندازه و جایی که لنزهای تماسی اسکلرال قرار میگیرند به سه دسته تقسیم می شود:

لنزهای نیمه اسکلرال: بزرگتر از لنزهای GP معمولی هستند و در نزدیکی محل اتصال بین قرنیه و سفیدی چشم قرار می گیرند.

لنزهای اسکلرال کوچک: بر روی کل سطح قرنیه قرار گرفته و بر روی سفیدی چشم قدامی باقی می مانند.

لنزهای کامل اسکلرال: یکی از بزرگترین لنزهای اسکلرال است و بیشترین میزان فاصله بین سطح پشت لنز و قرنیه را تامین می کنند.

تمامی لنزهای اسکلر جدید، با مواد لنز مناسب که قابلیت نفوذپذیری بسیار سخت و گاز بسیار مقاوم دارند، ساخته می شوند. بنابراین اگر چه لنزهای اسکلر کل قرنیه را پوشش می دهند، اما مقدار زیادی اکسیژن به سطح جلوی چشم می رساند تا چشم را سالم و راحت نگه دارد.

آیا شما کاندیدای خوبی برای لنزهای Scleral هستید؟

به طور کلی، هر کسی که علاقه مند به دستیابی به بهترین دید ممکن با لنزهای تماسی باشد، می تواند کاندیدای لنزهای تماسی اسکلر باشد. اما لنزهای GP Scleral مخصوصا در شرایط زیر مفید هستند:

قرنیه های نامنظم: مشکلات بینایی ناشی از قرنیه به طور نامنظم، که به طور طبیعی اتفاق میافتد، به دلیل بیماری چشمی مانند کراتوکونوس، یا ناشی از جراحی چشم، به طور معمول با عینک یا لنز تماسی نرم قابل درمان نیست. لنزهای اسکلر معمولا بینایی واضح تری برای چشم ها ایجاد می کنند.

چشم در وضعیت سخت: اگر چشمان شما به راحتی با لنز GP معمولی درمان نشود و یا شکل چشم شما باعث شود لنزها به راحتی در هنگام فعالیت های ورزشی و … از چشمتان بیافتد، لنزهای اسکلر می توانند راحتی بیشتری را ارائه دهند.

خشکی چشم: اگر چشمان شما برای لنزهای تماسی معمولی خیلی خشک است، لنزهای اسکلرال می توانند این بیماری را درمان کنند. به طوری که فضای بین سطح پشتی لنز کامل اسکلرال و قرنیه، به عنوان مخزن اشک عمل می کند تا جلوی چشم شما مرطوب تر و راحت تر شود.

کلام آخر، لنزهای تماسی اسکلرال، می تواند در درمان مشکلات چشمی، قرنیه و… به شما کمک کنند. چنان چه قصد استفاده از این لنز را دارید حتما به توصیه های پزشک در مورد لنزهای اسکلر توجه کنید تا از مشکلات چشمی بیشتر جلوگیری کنید.

خرید لنز طبی در دیالنز

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب