سارا نصری 19 اسفند ماه 1398 1,951

راهنمای استفاده از لنزهای طولانی مدت

لنزهای سایش گسترده، لنزهایی هستند که تأیید شما برای مدت طولانی و بدون برداشتن آنها را برای شما تأیید کرده است. قبل از استفاده از لنزهای طولانی مدت، لازم است که با پزشک خود مشورت کنید تا آنها تصمیم بگیرند که آیا مناسب شما هستند یا خیر. آنها معمولاً لنزها را تحت نظر خود آزمایش می كنند و چگونگی چشمان شما در استفاده لنزها را تحت نظر دارند.

لنزهای طولانی مدت، معمولاً به عنوان یک لنز دو هفته یا ماهانه در دسترس هستند. همچنین برای کسانی که به آستیگماتیسم ولنزهای چند کانونی برای پیرچشمی نیاز دارند، لنزهای طولانی مدت وجود دارد.

تولیدکنندگان عمده مانند Bausch & Lomb ،Cooper و Alcon تنوع لنزهای طولانی مدت خود را تغییر می دهند. تمام لنزهای سایش طولانی دارای فناوری هایدروژل سیلیکونی هستند تا سطح بالایی از اکسیژن مورد نیاز برای استفاده آنها برای مدت زمان طولانی تری فراهم شود.

تکنولوژی هایدروژل سیلیکون اجازه می دهد تا ۶ برابر اکسیژن بیشتری وارد چشم شما شود. از آنجایی که با این لنزها خواهید خوابید، برای داشتن چشمان شما تأمین اکسیژن سالم و هیدراتاسیون زیاد بسیار مهم است.

اگر به فکر استفاده از لنزهای سایش طولانی هستید، ما یک راهنمای سریع برای شروع کار ایجاد کرده ایم.

چگونه می توانم بدانم چه موقع تغییر لنزهای تماسی من است؟

هر لنز طولانی مدتی به شما راهنمایی می دهد که چه مدت باید استفاده شود. هرگز مطابق گفته سازنده هرگز از لنز گذشته فریم نکنید. نگاه همه با هم فرق می کند، ممکن است این باشد که شما تا زمانی که گفته شد قادر به استفاده لنزها نیستید. اگر در هر زمان راهنمایی، احساس ناراحتی کردید، بسیار توصیه می شود که لنزها را بردارید.

همچنین هیچ چیزی مانع از بیرون آمدن لنزهای خود برای تمیز کردن و دوباره گذاشتن مجدد آنها در صورت شروع به کار در سازگاری و یا تاری دید نیست. اگر در هر زمان و در حین استفاده مداوم، ناراحتی را تجربه کردید، می توانید لنزهای خود را برداشته و به پزشک خود مراجعه کنید.

حتی اگر لنزها طولانی مدت باشند، نباید در حمام استفاده شوند. ما برای جلوگیری از ابتلا به عفونت پیشنهاد می کنیم لنزها را هنگام حمام گرفتن از چشم خود بردارید.

 

آیا می توانم لنزهای تماسی ۲ هفته ای را طولانی تر استفاده کنم؟

شما نباید بیش از دو هفته از لنزهای تماسی دو هفته ای استفاده کنید. همیشه راهنماهای تولید کنندگان را دنبال کنید. البته اگر لنزهای شما از قبل احساس ناراحتی می کنند، آنها را از چشم بردارید. گفتنی است، یک لنز ۲ هفته ای که می تواند به مدت دو هفته استفاده شود، مشروط بر اینکه آنها هر شب شسته شده و نگهداری شوند، اما ممکن است فقط برای یک هفته سایش مداوم تأیید شود.

به آنچه که در مورد بسته بندی توسط سازنده بیان شده است دقت کنید. اگر از زمان استفاده مطمئن نیستید، همیشه قبل از استفاده از لنزهای طولانی مدت با پزشک خود مشورت کنید.

خطرات استفاده از لنزهای دو هفته ای به صورت طولانی تر چیست؟

استفاده لنزهای دو هفته ای بیش از زمان مناسب برای استفاده، می تواند منجر به بروز مواردی از جمله خشکی چشم، ایجاد رسوبات، تاری دید و عفونت چشم شود. توصیه نمی شود لنزهای دو هفته یا طولانی را بیشتر از زمان استفاده پیشنهادی خود مصرف کنید. با رعایت توصیه پزشک و دستورالعمل های پیشنهادی از سازنده، از این عوارض خودداری کنید.

چه مدت می توانید لنزهای تماسی ۳۰ روزه استفاده کنید؟

لنزهای استاندارد ماهانه را می توان به مدت ۳۰ روز به طور همزمان استفاده کرد، به شرط اینکه هر شب، تمیز و نگهداری شود. این لنزها برای استفاده مداوم مناسب نیستند زیرا از مواد مناسب ساخته نشده اند.

آیا لنزهای تماسی ماهانه به مدت ۳۰ روز یا ۳۰ شب است؟

بر خلاف لنزهای تماس ماهانه استاندارد، لنزهای ۳۰ روزه سایش مانند Bausch و Lomb’s Pure Vision2، به مدت ۳۰ روز بدون برداشتن قابل استفاده است. ماده ای که از این نوع لنزها ساخته شده است، بسیار اکسیژن رسانی بالاتری از یک لنز معمولی ماهانه است. اکسیژن و رطوبت اضافه شده برای لنزهای طولانی مدت سایش ضروری است.

کلام آخر

لنزهای طولانی مدت مناسب برای کسانی که سبک زندگی شلوغی دارند و یک لنز سایش آسان می خواهند که نیاز به نگهداری کمتری دارد، مناسب است. چنان چه قصد خرید لنزهای تماسی طولانی مدت را دارید می توانید با کارشناسان لنز تماسی دیالنز، تماسی حاصل فرمایید و هم از این نوع لنز اطلاعات بیشتری کسب کنید و هم خرید مطمئن تری داشته باشید.

# برچسب ها :

تازه ترین مطالب

- دلیل خشکی چشم، هنگام استفاده از لنزهای چشم

اگر شما هم مانند بسیاری از مردم به طور منظم از لنزهای چشم استفاده می کنند ممکن است خشکی چشم را تجربه کنید، پس بهتر است دلایل این مشکل را درک کرده و بد...ادامه مطلب

- آیا با چشم آستیگمات میشه لنز رنگی زد؟

خیلی از دوستان می پرسن که آیا با چشم آستیگمات امکان استفاده از لنز رنگی هست یا نه ؟ اگر آستیگمات چشم بیشتر از 0.75 باشد نمی توان از لنز آستیگمات اس...ادامه مطلب

- گشادی مردمک چشم ناشی از چه عواملی است؟

اگر در آینه به چشم‌هایتان نگاه کنید، متوجه تنگ و گشاد شدن مردمک چشم‌هایتان می‌شوید. گشادی مردمک چشم واکنشی طبیعی به کم یا زیادشدن نور ا...ادامه مطلب

- انواع بیماری های ژنتیکی چشم

عوامل ژنتیکی نقش مهمی را در بروز بعضی اختلالات بینایی و بیماری های ژنتیکی چشم در مقاطع سنی مختلف ایفا می‌کنند مانند شب کوری، کور ر...ادامه مطلب

- علائم پارگی شبکیه چیست و راه های درمان آن کدامند

جداشدگی شبکیه یکی از بیماریهای جدی چشم است. شبکیه بافتی در پشت چشم است. در این بیماری شبکیه از بافتهایی که آن را حمایت میکنند دور میشود. تغییرات ناگها...ادامه مطلب